NIKASIL
-
- Mistrz prostej
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
- Motocykl: Husqvarna TE610IE
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL
Cylinder ma pekniecie przegrody miedzy poszczególnymi oknami kanału wydechowego. Jest to chyba Honda CR 250 powyzej 2002 roku chodz moge sie mylic, po wnetrzu cylindra ciezko stwierdzic. Jesli jest to Honda to jest to bardzo czesty problem. Niebawem w miejscu pekniecia zacznie odchodzic warstwa nicasilu płatami, a nastepnie dojdzie do zatarcia tłoka z wewnętrznym aluminiowym odlewem cylindra.
Powód pekniecia to przegrzanie i raptowny wzrost temperatury. Najprawdopodobniej ktos sukcesywnie badz czasami trzymał pędzel na niedogrzanym silniku ( jazda na krótkich odcinakch na gazie po długim uzytkowaniu na niskich obrotach badz za czeste zamykanie gazu - hamowanie silnikiem. Powód prosty nie ma paliwa to i nie ma oleju i smarowania a tłok sobie robi robote na sucho.)
Teraz trzeba przed połozeniem nowej warstwy pospawac przegrode od wewnątrz i po połozeniu nicasilu doszlifowac ZAWÓR WYDECHOWY DO OKNA (okno bedzie w tym miejscu nieco szersze ) a nie na odwrót zeby wszystko chodziło bez wyczuwalnych oporów.
Jesli chodzi o sam nicasil to nie jest to jakas magia ani kosmos tylko niklowo silikonowy węglik. Główną cechą jakosci jest OBRÓBKA cylindra a wiec jego wytrawianie i nadanie odpowiedniej gradacji przed samym galwanicznym procesem nakładania warstwy nicasilu a takze koncowa finalna obróbka samej powłoki. Im wiecej rys i gdy sa pod odpowiednim kątem tym dłuzej zjezdzi tłok. W mikro ryskach tworzy sie film olejowy dla tego gładkie nicasile (wbrew obiegowej opinii) są mniej twałe i bardziej obciazone cieplnie.
Powód pekniecia to przegrzanie i raptowny wzrost temperatury. Najprawdopodobniej ktos sukcesywnie badz czasami trzymał pędzel na niedogrzanym silniku ( jazda na krótkich odcinakch na gazie po długim uzytkowaniu na niskich obrotach badz za czeste zamykanie gazu - hamowanie silnikiem. Powód prosty nie ma paliwa to i nie ma oleju i smarowania a tłok sobie robi robote na sucho.)
Teraz trzeba przed połozeniem nowej warstwy pospawac przegrode od wewnątrz i po połozeniu nicasilu doszlifowac ZAWÓR WYDECHOWY DO OKNA (okno bedzie w tym miejscu nieco szersze ) a nie na odwrót zeby wszystko chodziło bez wyczuwalnych oporów.
Jesli chodzi o sam nicasil to nie jest to jakas magia ani kosmos tylko niklowo silikonowy węglik. Główną cechą jakosci jest OBRÓBKA cylindra a wiec jego wytrawianie i nadanie odpowiedniej gradacji przed samym galwanicznym procesem nakładania warstwy nicasilu a takze koncowa finalna obróbka samej powłoki. Im wiecej rys i gdy sa pod odpowiednim kątem tym dłuzej zjezdzi tłok. W mikro ryskach tworzy sie film olejowy dla tego gładkie nicasile (wbrew obiegowej opinii) są mniej twałe i bardziej obciazone cieplnie.
Tel: 792 808 123
-
- Mistrz prostej
- Posty: 106
- Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
- Motocykl: Yamaha yz250f' 08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tuczno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL
Nie Tuleja nie jest trwalsza, czytałeś co pisał grayfox w twoim temacie o przerywaniu w twojej cr 125
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL
Nicasyl jest twardszy od tuleji, dlatego pod nicasyl są niby "bardziej miękkie" tłoki, żeby to tłok schodził a nie powierzchnia nicasylu.
w dalszej wypowiedzi zrozumiałem, że:
- nie można wkręcać maszyny na krótkim dystansie
- nie można długo jechać na niskich obrotach
Najprawdopodobniej ktos sukcesywnie badz czasami trzymał pędzel na niedogrzanym silniku ( jazda na krótkich odcinakch na gazie po długim uzytkowaniu na niskich obrotach badz za czeste zamykanie gazu - hamowanie silnikiem. Powód prosty nie ma paliwa to i nie ma oleju i smarowania a tłok sobie robi robote na sucho.)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
- Motocykl: Husqvarna TE610IE
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL
1 - hamowanie silnikiem to zamykanie gazu gdy motocykl jest rozpędzony z czesto towarzyszącą temu redukcją biegu na nizszy (hamulec nie ma tu nic do rzeczy)
2 - mozna jechac na niskich obrotach ale nie wkreca sie chwile pozniej perłnego pędzla na niedogrzanym silniku.
3 - chodzi o przypadki finalnej obróbki nicasilu, o tulei nie było w temacie wspomniane, radze czytac ze zrozumieniem.
2 - mozna jechac na niskich obrotach ale nie wkreca sie chwile pozniej perłnego pędzla na niedogrzanym silniku.
3 - chodzi o przypadki finalnej obróbki nicasilu, o tulei nie było w temacie wspomniane, radze czytac ze zrozumieniem.
Tel: 792 808 123
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 13:41
- Motocykl: YZF 426
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: zawiercie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: NIKASIL
Witam jesli kogos z was pokusilo by nakladanie Nicasilu za posrednictwem firmy PARTHEN MOTORSPORT oglaszajacej sie na allegro w super cenie 600 zł to z calego serca odradzam . Po pol sezonu z regularnymi wymianami oleju filtra czyszczeniu filtra powietrza oraz nie przegrzaniu maszyny , dzis po sciagnieciu cylindra nadaje sie on do kosza ...
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: wt, 17 cze 2008, 21:18
- Motocykl: rm 125 03'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Smolajny
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
nicasil gdzie co i jak ??
witam
musze połozyć nowy nicasil w moim moto
i tu do was pytanie gdzie są jakieś firmy które to robia oraz które lepiej i jakie są ceny
czekam na szybkie odp
musze połozyć nowy nicasil w moim moto
i tu do was pytanie gdzie są jakieś firmy które to robia oraz które lepiej i jakie są ceny
czekam na szybkie odp
2t power
-
- Mistrz prostej
- Posty: 193
- Rejestracja: pt, 22 maja 2009, 23:06
- Motocykl: Szybki
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: nicasil gdzie co i jak ??
Motox wysyła gdzieś do Anglii i po zdjęciach widać , że bd to wychodzi .
Cena ok 800 zł + wysyłka ok 250 zł
http://www.sklep.motox.pl/product_info. ... cts_id=285
Cena ok 800 zł + wysyłka ok 250 zł
http://www.sklep.motox.pl/product_info. ... cts_id=285
HONDA CR 125
http://bikepics.com/members/Mint/
Sprzedam Okleinę na AirBoxa do Hondy Cr 125 Tanio! PW
http://bikepics.com/members/Mint/
Sprzedam Okleinę na AirBoxa do Hondy Cr 125 Tanio! PW
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: nicasil gdzie co i jak ??
COś mi świta że gdzieś ktoś wysyłał ale zrezygnowali bo sie nicasyl zaczął sypać.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: nicasil gdzie co i jak ??
Witaj,
Skontaktuj się z naszym forumowym kolegą bandogge1980.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
Skontaktuj się z naszym forumowym kolegą bandogge1980.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
- Motocykl: Husqvarna TE610IE
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: nicasil gdzie co i jak ??
NICASIL jest nazwą handlową zastrzezoną dla firmy Mahle, ale ze wszyscy w PL nauczyli sie tak nazywac powłoki na cylindrach to niechaj tak zostanie i nie bede odbiegał od reszty.
Nicasile przerabiałem w kilku fabrykach w europie. Poczawszy od Nicasilu robionego w Brnie w Czechach ( nie jest zbyt cudowny, bywały przypadki "odklejenia się" powłoki bez przyczyny oraz czesto po otrzymaniu i po pomierzeniu cylindra okazywało sie ze wymiar jest setke w plusie lub w minusie ale za to tanio ) przez powłoki robione w Airsalu w Hiszpanii (niegdys bardzo dobre powłoki, dobre ceny terminy dosc długie ale zauwazyłem ze z czasem przestali sie do tego przykładac - jakosc usług spadła - na powierchniach powłok zdarzało sie coraz wiecej kropek - przetrawień) poprzez firmę Langcourt w Anglii - moim zdaniem najtrafniejszy wybór niestety dosc kosztowne.
Dla ciekawostki powiem ze firma Langcourt przejeła w zeszłym roku czeską społkę w Brnie, i podobno jakosc usług zmieniła sie diametralnie na lepsze. http://www.langcourt.com/Contact_us.htm
Napisz dokłądnie co to za sprzet, jak wygląda cylinder ( czy nie ma połamanych przegód lub duzych rys czy tylko ma startą powłokę) W przypadku wiekszych zniszczen zachodzi koniecznosc spawania co ciagnie za sobą dodatkowe koszty.
I na koniec przestroga: niech nikt nie da namówić sie na regeneracje cylindra w tej firmie: http://www.nicasil.pl/
Przez te ich nicasilowanio-tulejowanie(!) mojemu klientowi tak zniszczyli cylinder ze dostawała sie woda z ukł. chłodzącego do wnetrza silnika. Musiał kupic nowy cylinder za prawie 3 tys zl. wraz z kompletnym zaworem wydechowym bo orginalny został zeszlifowany... Popatrzcie tam na galerie zdjęc tych tulei "nicasili" i poczytajcie co gosc pisze na temat nakładania powłok hahahhahahah
Nicasile przerabiałem w kilku fabrykach w europie. Poczawszy od Nicasilu robionego w Brnie w Czechach ( nie jest zbyt cudowny, bywały przypadki "odklejenia się" powłoki bez przyczyny oraz czesto po otrzymaniu i po pomierzeniu cylindra okazywało sie ze wymiar jest setke w plusie lub w minusie ale za to tanio ) przez powłoki robione w Airsalu w Hiszpanii (niegdys bardzo dobre powłoki, dobre ceny terminy dosc długie ale zauwazyłem ze z czasem przestali sie do tego przykładac - jakosc usług spadła - na powierchniach powłok zdarzało sie coraz wiecej kropek - przetrawień) poprzez firmę Langcourt w Anglii - moim zdaniem najtrafniejszy wybór niestety dosc kosztowne.
Dla ciekawostki powiem ze firma Langcourt przejeła w zeszłym roku czeską społkę w Brnie, i podobno jakosc usług zmieniła sie diametralnie na lepsze. http://www.langcourt.com/Contact_us.htm
Napisz dokłądnie co to za sprzet, jak wygląda cylinder ( czy nie ma połamanych przegód lub duzych rys czy tylko ma startą powłokę) W przypadku wiekszych zniszczen zachodzi koniecznosc spawania co ciagnie za sobą dodatkowe koszty.
I na koniec przestroga: niech nikt nie da namówić sie na regeneracje cylindra w tej firmie: http://www.nicasil.pl/
Przez te ich nicasilowanio-tulejowanie(!) mojemu klientowi tak zniszczyli cylinder ze dostawała sie woda z ukł. chłodzącego do wnetrza silnika. Musiał kupic nowy cylinder za prawie 3 tys zl. wraz z kompletnym zaworem wydechowym bo orginalny został zeszlifowany... Popatrzcie tam na galerie zdjęc tych tulei "nicasili" i poczytajcie co gosc pisze na temat nakładania powłok hahahhahahah
Tel: 792 808 123
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: NIKASIL
Odkopuje.
Jeśli ślepy los pozwoli to do toczę się na resztkach powłoki do zimy ;/
Ale już wolę zaplanować.
Ktoś ma jakieś nowe informacje na temat Nicasilu? Jak z tym w Czechach, jakość się poprawiła? Może macie inne dobre firmy?
Jeśli ślepy los pozwoli to do toczę się na resztkach powłoki do zimy ;/
Ale już wolę zaplanować.
Ktoś ma jakieś nowe informacje na temat Nicasilu? Jak z tym w Czechach, jakość się poprawiła? Może macie inne dobre firmy?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM