Skoki, czyli co i jak robić
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
O wciśniętym przednim hamulcu zapomnij :axe: a jak jeszcze są koleiny to już porażka ,ale wciśnięty tylni hamulec to już biedy nie ma można śmiało wciskać (razem ze sprzęgłem) z tym przednim to trzeba być kozakiem żeby go używać i nie zrobić sobie i innym krzywdy.plazgut pisze:Mam takie pytanie, co jeśli bedziemy lądowac na wcisnietych hamulcach? Nie na maxa, wcisniete na tyle, byle sie kolo jeszcze turlało. Rozumiem, że przeciazenie wtedy jest wieksze i mozemy gruchnac o moto, ale czy cos jeszcze?
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Co do wagi, wg serwisówki CR 125 01 jeśli dobrze pamiętam w stanie suchym +/- 90kg.
A co do tego że skakali na 2-3 letnich sprzetach, co to za znaczenie? Jeśli moto jest porządnie utrzymane to nie wiele się różni. Chyba że wg. ciebie materiał się zmęczył i rama się wygina czy zawias, co jest przecież praktycznie nie możliwe. Każdy materiał oblicza się tak aby przeniusł minimlanie 1 mln cykli (pod maksymalnym obciążeniem), bez jakichkolwiek uszkodzeń które mogłby zmienjszyć jego wytrzymałość względem założonej. Tak mnie uczono na konstrukcji maszyn w każdym bądź razie.
A co do tego że skakali na 2-3 letnich sprzetach, co to za znaczenie? Jeśli moto jest porządnie utrzymane to nie wiele się różni. Chyba że wg. ciebie materiał się zmęczył i rama się wygina czy zawias, co jest przecież praktycznie nie możliwe. Każdy materiał oblicza się tak aby przeniusł minimlanie 1 mln cykli (pod maksymalnym obciążeniem), bez jakichkolwiek uszkodzeń które mogłby zmienjszyć jego wytrzymałość względem założonej. Tak mnie uczono na konstrukcji maszyn w każdym bądź razie.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
- Motocykl: KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Też uważam że wszystko kwestia stanu technicznego.
Wolał bym skakać na CZ 250 w dobrym stanie niż na japończyku z rozwalonym zawiasem - a latają na jednym i na drugim tylko mniej lub bardziej bezpiecznie.
Wolał bym skakać na CZ 250 w dobrym stanie niż na japończyku z rozwalonym zawiasem - a latają na jednym i na drugim tylko mniej lub bardziej bezpiecznie.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
- Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Mam wrażenie że mam bardzo niepoprawną pozycję w locie tj. jestem za bardzo odchylony do tyłu, prawie jakbym siedział.
Link do yt gdzie przeskakuje trumienkę: http://www.youtube.com/watch?v=D28xLUvRhGg.
Jak wam się wydaje?
Link do yt gdzie przeskakuje trumienkę: http://www.youtube.com/watch?v=D28xLUvRhGg.
Jak wam się wydaje?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Ciężko coś z tego filmiku zobaczyć. Wpisz w google w grafice nazwisko jakiegoś dobrego zawodnika i porównaj swoją pozycję.
Z tego co wiem to głowa na przedłużeniu lag, i pozycja "na kota", jak przy jeździe.
Z tego co wiem to głowa na przedłużeniu lag, i pozycja "na kota", jak przy jeździe.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 99
- Rejestracja: czw, 23 kwie 2009, 20:00
- Motocykl: Suzuki RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: zach-pom
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Może to się wydawać banalne i głupie. I takie jest. Ale mnie nikt nie informował że przy skokach trzeba mocno pracować rękoma i innymi częściami ciała by się nie wywalać co hopke. Każdy tylko w kółko powtarzał: "na stojąco !!!" Ale stanie nic nie da i trzeba popracować ciałem a żeby skok był skokiem.
SUZUKI - Way of Life!
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
- Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Czy tak właśnie wygląda ta pozycja "na kota" ?
Ci wszyscy prorajderzy są dużo bardziej wyprostowani podczas lotu niż ja, a dla mnie jest to pozycja naturalna i prostując nogi w locie mam wrażenie że zaraz się odczepie od motocykla i na "supermana" polece Czy ten lęk jakoś sam przechodzi i czy później ciężko mi się będzie tej pozycji oduczyć? Dodam, że jeżdżę jeden sezon z kawałkiem i moja technika jest jeszcze zupełnie niedopracowana, dlatego proszę o konkretne rady, póki moje ciało podczas lotu jest zdolne do ewentualnych "wyprostowań" .
Ci wszyscy prorajderzy są dużo bardziej wyprostowani podczas lotu niż ja, a dla mnie jest to pozycja naturalna i prostując nogi w locie mam wrażenie że zaraz się odczepie od motocykla i na "supermana" polece Czy ten lęk jakoś sam przechodzi i czy później ciężko mi się będzie tej pozycji oduczyć? Dodam, że jeżdżę jeden sezon z kawałkiem i moja technika jest jeszcze zupełnie niedopracowana, dlatego proszę o konkretne rady, póki moje ciało podczas lotu jest zdolne do ewentualnych "wyprostowań" .
- Załączniki
-
- img1237r.jpg (165.72 KiB) Przejrzano 17696 razy
- img1237r.jpg (165.72 KiB) Przejrzano 17696 razy
-
- Do odcięcia!
- Posty: 951
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
- Motocykl: CRF only
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
To z tymi nogami że sie boisz supermana to powinno przejść samo ale ty już latasz ponad sezon i nadal to masz mi to przeszło gdzieś po 10 treningach.
pozdr.
pozdr.
RS SERWIS
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
kurcze, czytam te 11 stron wypocin na temat skoków i iedyne sensowne rzeczy jakie można tu przeczytać, to równy gaz i trzymanie sie moto nogami.
Polowa postów sobie przeczy... ludzie czy wy czytacie co w ogóle wypisujecie (niektórzy)? jeżdżę krótko i moja metoda to spokojne podejście - napierw malutkie hopki na torze i wybicia z najazdów (ktore nei są hopkami) i na razie na tym etapie pozostaje. nie wiem ile lecę, ale wcale mi nie o to chodzi.
Za to wiem, że z internetu jezdzić się nie naucze tylko teoretyczne porady się przydają. Reszta przychodzi z czasem. na początku nic mi się moto od ziemi nie odrywało, a tor jazdy był średnio kontrolowany... ale wszystko jest kwestią praktyki i jak tu widzę pytanie "jak skakać duże hopy" to mi sie śmiać chce. Wszystko przychodzi powoli z praktyką. Takie jest moje zdanie i jedyne cenne rady na temat pozycji itd mogą tylko dać jakiś zarys tego co należy robić. A najlepiej popatrzeć na kolegów którzy już lepiej jeżdżą i popytać.
Mnie wtajemniczało parę osób, które pomogły mi zacząć i przejechać tor choćby pierwszy raz, jadąc spokojnie obok, lub lekko przedemną tak bym mógł 'załapać'
praktyka po 100kroć! A jak ktoś nie wie co i jak robić to znaczy że za mało jezdzi.
Polowa postów sobie przeczy... ludzie czy wy czytacie co w ogóle wypisujecie (niektórzy)? jeżdżę krótko i moja metoda to spokojne podejście - napierw malutkie hopki na torze i wybicia z najazdów (ktore nei są hopkami) i na razie na tym etapie pozostaje. nie wiem ile lecę, ale wcale mi nie o to chodzi.
Za to wiem, że z internetu jezdzić się nie naucze tylko teoretyczne porady się przydają. Reszta przychodzi z czasem. na początku nic mi się moto od ziemi nie odrywało, a tor jazdy był średnio kontrolowany... ale wszystko jest kwestią praktyki i jak tu widzę pytanie "jak skakać duże hopy" to mi sie śmiać chce. Wszystko przychodzi powoli z praktyką. Takie jest moje zdanie i jedyne cenne rady na temat pozycji itd mogą tylko dać jakiś zarys tego co należy robić. A najlepiej popatrzeć na kolegów którzy już lepiej jeżdżą i popytać.
Mnie wtajemniczało parę osób, które pomogły mi zacząć i przejechać tor choćby pierwszy raz, jadąc spokojnie obok, lub lekko przedemną tak bym mógł 'załapać'
praktyka po 100kroć! A jak ktoś nie wie co i jak robić to znaczy że za mało jezdzi.
BANDIT
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
- Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Jeśli kolega wyżej odnosi się do moich poprzednich postów to muszę zapewnić, iż nie liczę na to że nauczę się utrzymywać poprawną pozycję w locie przez czytanie porad na forum. Zapytałem o zdanie forumowiczów, bo w moim środowisku nie mam zbyt wielu autorytetów motocrossowych i nie bardzo jest się na kim wzorować, a siebie samego ciężko ocenić, przynajmniej mi. O dziwo te rady pomogły mi, na dzisiejszym treningu latałem już w zupełnie inny sposób niż dotychczas, wystarczyło się tylko przełamać. Jak widzisz, można tutaj nie tylko dowiedzieć się tego, że trzeba trzymać motor nogami i jechać równym gazem.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Akumu mam taka sama pozycje xP A skacze tak bo zaliczyłem pożądną glebe (do tej pory mi w kregach cos strzela) i na zaś sie odchylam do tyłu ;/ Trzebo poprostu stopniowo sie podności ku pionowi i sie nie bać
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
- Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Przełamałem się z tym skakaniem i muszę przyznać, że teraz wrażenia są o wiele lepsze mam wrażenie że wyżej skacze i łatwiej mi jest trochę wyłamać motocykl. Czasem tylko ze strachu przed skokiem zapominam o tym żeby podnieść cztery litery