Ustawianie lag KYB
-
Autor tematuvonarczi
- Mistrz prostej
- Posty: 123
- Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
- Motocykl: CRF 250 - 08r
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ustawianie lag KYB
Witam
Mam strasznie twarde przednie zawieszenie, na mocnych dziurach ręce "odpadają" po paru min jazdy. Lagi mam KYB, górną małą śrubkę przekręciłem na maksa na S ale nie czuję różnicy.
Czy na dole też mam coś zmieniać? Sądzę że dobicie jest na górze. Dodam że lagi po remoncie bo zaczęły się pocić.
tak wygląda laga z góry http://zapodaj.net/c4eb136dbc93f.jpg.html
Mam strasznie twarde przednie zawieszenie, na mocnych dziurach ręce "odpadają" po paru min jazdy. Lagi mam KYB, górną małą śrubkę przekręciłem na maksa na S ale nie czuję różnicy.
Czy na dole też mam coś zmieniać? Sądzę że dobicie jest na górze. Dodam że lagi po remoncie bo zaczęły się pocić.
tak wygląda laga z góry http://zapodaj.net/c4eb136dbc93f.jpg.html
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawianie lag KYB
Na górze wykręć 12 obrotów a na dole 8 od pełnego wkręcenia, to są seryjne ustawienia, dopiero później coś zmieniaj.
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawianie lag KYB
Przed remontem były też takie twarde czy dopiero po?
Jaki olej nalałeś i ile go nalałeś?
Odpowietrzyłeś dobrze (a raczej czy w ogóle go odpowietrzyłeś)?
Part 1
https://www.youtube.com/watch?v=Y43k1qFVGW4
Part 2 (3:30 zalewanie oleju i odpowietrzanie)
https://www.youtube.com/watch?v=C9ICr-D ... 3329455435
Jaki olej nalałeś i ile go nalałeś?
Odpowietrzyłeś dobrze (a raczej czy w ogóle go odpowietrzyłeś)?
Part 1
https://www.youtube.com/watch?v=Y43k1qFVGW4
Part 2 (3:30 zalewanie oleju i odpowietrzanie)
https://www.youtube.com/watch?v=C9ICr-D ... 3329455435
-
Autor tematuvonarczi
- Mistrz prostej
- Posty: 123
- Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
- Motocykl: CRF 250 - 08r
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawianie lag KYB
Podobnej twardości może takie same.Przed remontem były też takie twarde czy dopiero po?
Odpowietrzyłeś dobrze (a raczej czy w ogóle go odpowietrzyłeś)?
Nie wiem, mechanik mi to robił.Jaki olej nalałeś i ile go nalałeś?
Zerknę w linki

-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawianie lag KYB
A odbicie jak masz ustawione (od spodu lagi)?
Jeżeli tam jest mocno wkręcone to regulacja góry na max SOFT ci nic nie da
Ustaw mniej więcej na połowę klików wszędzie (góra i dół). Jeżeli będzie fest twardo to kliknij na SOFT 1 klik na górze, a później spróbuj od dołu 1 na soft znowu.
Jeżeli tam jest mocno wkręcone to regulacja góry na max SOFT ci nic nie da

Ustaw mniej więcej na połowę klików wszędzie (góra i dół). Jeżeli będzie fest twardo to kliknij na SOFT 1 klik na górze, a później spróbuj od dołu 1 na soft znowu.

-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawianie lag KYB
W tego typu lagach, a konkretnie w tym modelu compression (tłumienie wchodzenia, kompresji) jest na dole a rebound (tłumienie odbicia) na górze. Rozkręcanie na soft powoduje szybszą pracę zawieszenia a co za tym idzie mniejsze tłumienie, może przyczyna jest w zbyt małym tłumieniu. Sprawdź stan elementów tłumiących (czy zawory są sprawne i jaki jest stan blaszek).

-
Autor tematuvonarczi
- Mistrz prostej
- Posty: 123
- Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 17:57
- Motocykl: CRF 250 - 08r
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawianie lag KYB
motodiabel bardzo cenna uwaga jutro będą testy
Miałem pełen przegląd zawieszenia ze zmianą tych wsuwanych srebrnych "goleni" bo jeden sie porysował. oraz elementu górnego który wkręca się kluczem z regulacją twardości...
jak widać w zawiasie amator
Więc raczej zawory i blaszki... chyba sprawdził.

Nie jestem w stanie, nie znam się na zawieszeniach w moto.Sprawdź stan elementów tłumiących (czy zawory są sprawne i jaki jest stan blaszek).
Miałem pełen przegląd zawieszenia ze zmianą tych wsuwanych srebrnych "goleni" bo jeden sie porysował. oraz elementu górnego który wkręca się kluczem z regulacją twardości...


Więc raczej zawory i blaszki... chyba sprawdził.