nieszczelny korek a wydmuchana uszczelka glowicy yzf 250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
magi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 307
Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
Motocykl: Sx 125 2008
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

nieszczelny korek a wydmuchana uszczelka glowicy yzf 250

Post autor: magi » wt, 1 wrz 2015, 21:53

Zastanawiam sie czy nieszczelny korek chlodnicy,moze wplynac na wydmuchanie uszczelki pod glowica.Pacjent yzf 250

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: nieszczelny korek a wydmuchana uszczelka glowicy yzf 250

Post autor: kapik69 » wt, 1 wrz 2015, 22:24

Co rozumiesz przez nieszczelny korek? Uciekał Ci płyn przez otwór którym nalewa się płynu do chłodnicy? Teoretycznie rzecz biorąc w idealnych warunkach nic złego nie powinno się stać, ale idealnych warunków raczej nie da się uzyskać w motocyklu crossowym. Więc bardzo prawdopodobne jest to że po przez ubytek płynu wydmuchało Ci uszczelkę pod głowicą. Temperatury które ost panowały też nie są sprzyjające tym częścią, nawet małe zaniedbanie może skutkować dużą awarią. Jeżeli masz wiedzę w tej kwestii to napisz proszę jaka była ta uszczelka, tzn jakiej firmy i jak dawno zakładana?
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

Autor tematu
magi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 307
Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
Motocykl: Sx 125 2008
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: nieszczelny korek a wydmuchana uszczelka glowicy yzf 250

Post autor: magi » wt, 1 wrz 2015, 22:31

uszczelka zaklozona OMP wszystko dokrecona dynamometrem po 3 jazdach wydmuchalo,glowica byla splanowana ale co dzwine sruby mocujace odkrecaly sie juz z innymi momentami czyli tajk jakby sie poluzowaly

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: nieszczelny korek a wydmuchana uszczelka glowicy yzf 250

Post autor: tomasz12 » śr, 2 wrz 2015, 15:06

Brak związku, proszę sprawdzić dokładnie powierzchnię cylindra oraz głowicy. Mnie też już kilka razy wydmuchało uszczelkę tej firmy. Niestety nie stwierdziłem, na oko różnic, między OMP a oryginałem.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: nieszczelny korek a wydmuchana uszczelka glowicy yzf 250

Post autor: robsztix » czw, 3 wrz 2015, 22:41

Wstaw oryginał, dokręć odpowiednio i po problemie. Potwierdzam co kolega Tomasz12 napisał, mi też 3x wydmuchała uszczelkę tej firmy o od tej pory zakładam oryginał lub namura. A co do klucza to jego konstrukcja pozwala na precyzyjne dokręcanie z okręśloną siłą, jak będziesz nim luzował śruby, to możesz go uszkodzić.

Autor tematu
magi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 307
Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
Motocykl: Sx 125 2008
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: nieszczelny korek a wydmuchana uszczelka glowicy yzf 250

Post autor: magi » czw, 3 wrz 2015, 23:27

luzowałem zwykla grzechotka,ale czulem spora roznice i dziwie sie czemu sie poluzowaly

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: nieszczelny korek a wydmuchana uszczelka glowicy yzf 250

Post autor: robsztix » pt, 4 wrz 2015, 09:35

Jest jeszcze kwestia Twojego klucza, czy napewno jest sprawny i czy nie jest to jakiś chinol. No i co w końcu z tym Twoim korkiem, może nie miałeś płynu, przegrzałeś moto i po uszczelce. Chociaż OMP to totalny syf, więc sprawdź płaskość przylgni, wstaw oryginał lub namura, dokręć jak trzeba, załóż dobry korek i będziesz mógł zamknąć ten temat ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”