Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Do diabła... nie wiem czemu ubzdurało mi się, że to 450....
Przecież to showa SFF...
a więc:
REB
6 - 24.1
22.1
20.1
18.1
16.1
3 - 15.2 b
16.2
MV
24.15
7 - 24.1
22.15
18.15 b
2.53
3 - 13.2
PS
suwmiarką też zmierzysz grubość
Przecież to showa SFF...
a więc:
REB
6 - 24.1
22.1
20.1
18.1
16.1
3 - 15.2 b
16.2
MV
24.15
7 - 24.1
22.15
18.15 b
2.53
3 - 13.2
PS
suwmiarką też zmierzysz grubość
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: wt, 23 mar 2010, 22:17
- Motocykl: SUZUKI RMZ 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Dzieki wielkie Motodiabel oraz Marek Antczak za pomoc amortyzator zlozony smiga jak nalezy Jeszcze raz wielkie dzieki!!!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 56
- Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
- Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krakow
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Siema
Zawieszenie WP 48mm KTM EXC 2005r.
Sprawa podejrzewam banalna ale nie mogę sobie poradzić.
Po rozebraniu przedniego amora w celu wymiany uszczelniaczy i oleju nie wiem jak przykręcić z powrotem wnętrze (tłumik) tą dużą śrubą od spodu. Bo cały tłumik się kręci w środku (bo to w nim jest gwint w który wkręca się ta duża śruba od spodu) i nie ma go jak przytrzymać. Jaka jest na to metoda?
Nie wiem czy dobrze odczytuję to co pisze w serwisówce ale mówią że gdy podczas przykręcania cartridge obraca się to należy wygiąć tłok delikatnie w bok klinując całość... Wydaje mi się to co najmniej dziwne...
kolejne pytanie, czy można wymyć wnętrze lagi (jeżeli się nie chce właśnie demontować całego tłumika i bawić z tą śrubą jak ja) np. benzyną ekstrakcyjną? Nalać wypłukać, poruszać i wylać? Obawiam się o uszczelki które są w tłumiku w środku.
Zawieszenie WP 48mm KTM EXC 2005r.
Sprawa podejrzewam banalna ale nie mogę sobie poradzić.
Po rozebraniu przedniego amora w celu wymiany uszczelniaczy i oleju nie wiem jak przykręcić z powrotem wnętrze (tłumik) tą dużą śrubą od spodu. Bo cały tłumik się kręci w środku (bo to w nim jest gwint w który wkręca się ta duża śruba od spodu) i nie ma go jak przytrzymać. Jaka jest na to metoda?
Nie wiem czy dobrze odczytuję to co pisze w serwisówce ale mówią że gdy podczas przykręcania cartridge obraca się to należy wygiąć tłok delikatnie w bok klinując całość... Wydaje mi się to co najmniej dziwne...
kolejne pytanie, czy można wymyć wnętrze lagi (jeżeli się nie chce właśnie demontować całego tłumika i bawić z tą śrubą jak ja) np. benzyną ekstrakcyjną? Nalać wypłukać, poruszać i wylać? Obawiam się o uszczelki które są w tłumiku w środku.
czyszenie dywanów Kraków <- Kliknij proszę! pomożesz mi tym w pozycjonowaniu mojej strony
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Czasami tak bywa. Użyj klucza udarowego, tylko z głową, ustaw na najmniejszą "moc" dociśnij lub tak jak jest napisane w serwisówce lekko skontruj i pójdzie. Nie odkręcając tłumika ciężko Ci będzie umyć amortyzator ze starego oleju. Benzyna ekstrakcyjna nie zniszczy uszczelnień, w większości są to materiały NBR lub viton, a one są odporne na oleje, paliwa, smary, płyny hydrauliczne.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 56
- Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
- Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krakow
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Zanim odpisałeś udało się to poskładać. Grzechotką z nasadką wystarczyło wykonać własnie kilka szybkich "ruchów udarowych" a potem chwytało i bez problemu można było normalnie dokręcić.
Kolejne pytanie mam
Od zawsze jak wcisnąłem hamulec i naciskałem na amortyzator to było słychać delikatne stukanie. Szukałem luzu na główce, lagach, piaście czy zacisku ham. ale nigdzie ani grama luzu nie było. Teraz gdy mam lagi zdjęte wiem że to lewa strona podczas uginania lekko stuka, pochrupuje . Moim zdaniem słychać że to sprężyna. Słychać to powtarzalnie raczej w początkowej fazie ugięcia. Czy to normalne? Stan podzespołów jest idealny i na bank niczego nie brakuje. Długość sprężyny i ilość teflonowych podkładek jest identyczna w drugiej (cichej) ladze.
Kolejne pytanie mam
Od zawsze jak wcisnąłem hamulec i naciskałem na amortyzator to było słychać delikatne stukanie. Szukałem luzu na główce, lagach, piaście czy zacisku ham. ale nigdzie ani grama luzu nie było. Teraz gdy mam lagi zdjęte wiem że to lewa strona podczas uginania lekko stuka, pochrupuje . Moim zdaniem słychać że to sprężyna. Słychać to powtarzalnie raczej w początkowej fazie ugięcia. Czy to normalne? Stan podzespołów jest idealny i na bank niczego nie brakuje. Długość sprężyny i ilość teflonowych podkładek jest identyczna w drugiej (cichej) ladze.
czyszenie dywanów Kraków <- Kliknij proszę! pomożesz mi tym w pozycjonowaniu mojej strony
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: śr, 4 lut 2015, 11:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam,mam problem ze swoim przednim zawieszeniem,otóż nie mam serwisówki aktualnie z tego co wiem zawieszenie to :KYB,potrzebuje rozmiar uszczelniaczy i jaka będzie najlepsza lepkość oleju (5w,10w?) I jak można jakiś film instruktażowy bądź wskazówki Motocykl to kawasaki kx 125 2002r
A gdzie jaki to motocykl i z którego roku? Szukałeś tej serwisówki?
Drugi raz poprawiam pisownie, zwróć na nią uwagę.
Drugi raz poprawiam pisownie, zwróć na nią uwagę.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Jeśli chodzi o serwisówkę: Link
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
może ci pomoże taka uwaga ,tez w swoim czasie cos takiego odczuwałem u mnie prowadnica - zacisk przedniego hamulca posiadała luz temat mi zapadł w pamięci bo rozdłubałem cały przedni zawias i echo .GAWRON pisze:Zanim odpisałeś udało się to poskładać. Grzechotką z nasadką wystarczyło wykonać własnie kilka szybkich "ruchów udarowych" a potem chwytało i bez problemu można było normalnie dokręcić.
Kolejne pytanie mam
Od zawsze jak wcisnąłem hamulec i naciskałem na amortyzator to było słychać delikatne stukanie. Szukałem luzu na główce, lagach, piaście czy zacisku ham. ale nigdzie ani grama luzu nie było. Teraz gdy mam lagi zdjęte wiem że to lewa strona podczas uginania lekko stuka, pochrupuje . Moim zdaniem słychać że to sprężyna. Słychać to powtarzalnie raczej w początkowej fazie ugięcia. Czy to normalne? Stan podzespołów jest idealny i na bank niczego nie brakuje. Długość sprężyny i ilość teflonowych podkładek jest identyczna w drugiej (cichej) ladze.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz, 5 lip 2009, 13:30
- Motocykl: WR 200R
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Wcześniej już pisałem o zbyt miękkim zawieszeniu w WR 200. Pan Marek doradził mi o zastosowanie podkładki pod sprężyny grubości 2 cm i dolanie oleju. Była to bardzo dobra rada, ale namierzyłem twardsze sprężyny od XR 400R. Na innych forach wyczytałem że są zamienne WR 200, KDX 200/220, XR 400. Nawet firma Race Tech produkuje zamiennik pasujący do wyżej wymienionych motocykli o symbolu FRSP 3647. WR 200 w standardzie ma 0,35 kg/mm XR ma 0,38 kg/mm. Myślę że to by mi wystarczyło chociaż kalkulatory wyliczają na moja wage 0,40 kg/mm. Racetechy są dostępne 42 kg/mm i zakup jest nie opłacalny do mojego motocykla.
Teraz pytanie oryginalna długość sprężyn od WR to 480 mm. Pasujące Racetechy 472 mm, a te które chce zaadoptować od XR 400R mają aż 536 mm. Czy mogę o tyle dłuższe sprężyny w ogóle zastosować ?
Prosiłbym o szybką odpowiedź bo owe sprężynki mogą mi się sprzedać.
Teraz pytanie oryginalna długość sprężyn od WR to 480 mm. Pasujące Racetechy 472 mm, a te które chce zaadoptować od XR 400R mają aż 536 mm. Czy mogę o tyle dłuższe sprężyny w ogóle zastosować ?
Prosiłbym o szybką odpowiedź bo owe sprężynki mogą mi się sprzedać.
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
536 mm są stanowczo za długie aby je założyć , lekko krótsze sprężyny można by przedłożyć stosując podkładkę.
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 307
- Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
- Motocykl: Sx 125 2008
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam potrzebuje najlepiej schematu jak rozebrac przednie zawieszenie w Yamaha mt01 1700cm3 07r jest to zawiecha troche inaczej zbudowana niz w crossowce,ale moze ktos cos podrzuci.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz, 5 lip 2009, 13:30
- Motocykl: WR 200R
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Kurcze szkoda. To już teraz nie mam pojęcia od czego dopasować sprężyny do mojej babci WR. Początkowo myślałem o zaadoptowaniu z YZ 125/250 z roczników 89-91, ale sprawdzałem i niby maja taką samą twardość jak moje. A może ktoś by wiedział w jakim motocyklu są podobne sprężyny ? Moje mają wymiar: 27x35x480marek antczak pisze:536 mm są stanowczo za długie aby je założyć , lekko krótsze sprężyny można by przedłożyć stosując podkładkę.
Podczas wymiany uszczelniaczy i oleju. Zalałem lagi olejem 10W i zauważyłem kolejną niewielką poprawę na plus. W między czasie szukam używek od YZ 250 z lat 89-90 albo spróbuje jakoś taniej wyrwać te RaceTechy.
Ostatnio zmieniony pn, 30 mar 2015, 13:08 przez bartwer, łącznie zmieniany 1 raz.