"wybuch" silnika Yz250f
-
Autor tematufrymar1992
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Nie jestem w stanie do końca powiedzieć, olej był na pewno i świeży bo po jakiś 3mth razem z filtrem oleju, filtr powietrza czyszczony co jazdę, jakie były części musiał bym spojrzeć na fakture tyle, że remont był robiony za poprzedniego właściciela. Sądzę, że właśnie przyczyną było przelecenie z remontem, i tu apel do wszystkich żeby nie wierzyć w słowa poprzedniego właściciela co do przebiegu MTH ponieważ mogło być ich znacznie więcej nalatane. Więc radzę po kupnie oddać moto do serwisu na sprawdzenie co i jak w środku. Ja latałem po kupnie i to był błąd. Miał być to mój ostatni wypad na tor przed remontem, no i był :/ Tylko że remont teraz wyniesie o wiele więcej niż było to założone.-gumis- pisze:Co według Ciebie miało wpływ na taką awarię silnik?
Przeleciałeś z remontem?
Zastosowałeś części zamienne/jakie?
Brak oleju?
Lub inne.
Może to uchronić przyszłych i obecnych użytkowników przed podobnymi problemami.
Tu zdjęcia zniszczeń:
I potrafi mi ktoś powiedzieć czy z głowicą jest wszystko ok czy nie bardzo ? No wygląda jak by była trochę zatarta, ale z wałkami za to jest wszystko ok i są gładkie i nie mają oporu przy obracaniu.
Zdjęcia nie działają po kliknięciu na nie, polecam użyć imgur.com oraz tagu [mimg]
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 24 lis 2014, 10:42
- Motocykl: Yamaha Yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Hmm widać że smarowania na głowicy nie było. Ale tu chodzi że korbowód się urwał. Jakiej firmy jest ten korbowód??
-
Autor tematufrymar1992
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Widać tutaj ewidentne ślady świadczące o braku smarowania. Pomijając głowicę sworzeń tłoka nosi ślady zacierania. Jeśli sworzeń niechętnie chce opuścić główkę korbowodu to dowodzi powstawania dodatkowego momentu gnącego na korbowód. Można domniemywać, że taka mogłaby być przyczyna usterki.
Z naprawą głowicy może być już spory problem, bo zatarcie jest już bardzo głębokie.
Z naprawą głowicy może być już spory problem, bo zatarcie jest już bardzo głębokie.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 24 lis 2014, 10:42
- Motocykl: Yamaha Yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
a zawory dostały?? wrzuć zdjęcie z drugiej strony tzn zdjęcie zaworów. Majster myślisz że zacierający się sworzeń mógł wyzwolić taką siłę żeby urwać korbowód?? nie sądzę. ile razy przecież korbowód zaciera się "na dole" i się nie urywa. zastanawia brak smarowania....
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Zacierając się w stopie korbowodu największy moment gnący występuje tuż przy stopie korbowodu. Przy zacieraniu główki, największy moment gnący występuje przy główce korbowodu. Porównaj przekroje w obydwu miejscach i wywnioskuj naprężenia. Dodatkowo w grę wchodzi wytrzymałość zmęczeniowa, która dla złożonego stanu naprężenia jest o wiele mniejsza niż tylko na obustronnie zmiennego rozciągania ze ściskaniem.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 24 lis 2014, 10:42
- Motocykl: Yamaha Yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
frymar a powiedz czy sworzeń w tym kawałku korbowodu siedzi na amen czy da się go wyjąć?? Ja stawiam jednak na zmęczenie materiału lub możliwą wadę korbowodu co mogło mieć miejsce.
-
Autor tematufrymar1992
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
No właśnie to miał być ostatni trening i miał być remont, niestety nie zdążyłem :/ Właśnie byłem sprawdzić i sworzeń z z tego kawałka korbowodu wyszedł za pomocą palców.
Zastanawia mnie też właśnie brak smarowania na wałku ssącym, na wydechowym wszystko gładkie i lśniące. Zawory są proste i domknięte a tu foto:
Zastanawia mnie też właśnie brak smarowania na wałku ssącym, na wydechowym wszystko gładkie i lśniące. Zawory są proste i domknięte a tu foto:
-
Autor tematufrymar1992
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Od dołu wygląda dobrze, że naprawa zatartego wałka może już nie być możliwe. Trzeba by wykonać pomiary. Koszt naprawy wałka wraz z nowym wałkiem ok 900 zł
-
Autor tematufrymar1992
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Wydaje mi się, że głowice zawiózł bym do świątka. Podobno go chwalą i zobaczył bym czy da rade zregenerować. Koszt regeneracji na pewno sporo tańszy niż druga głowica.