Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t
-
Autor tematuszpaker510
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: pn, 6 sty 2014, 21:20
- Motocykl: Kawasaki KX 250 F 2012
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wołomin/Wawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t
Witam, otóż mam problem gdyż mój motocykl prawdopodobnie zaciągnął piasku do silnika. Mówimy tutaj o Kawie 250 na 2 wtryskach. I teraz jeśli okaże się że to jest prawda too jakie mogą być skutki ? Wiem że piasek wśrodku silnika to nie zbyt dobra rzecz...
Ogólnie to jeździłem i nie odczuwałem spadku mocy ani motor nie stanął. Gdy zdjąłem filtr był cały czarny, założyłem drugi dobrze naoliwiony czy jak to się mówi. Ale motor nie dało się z kopniaka odpalić, na ssaniu czy bez ssania nic nie dało rady. Dopiero jak mocno się ją przeciągnęło na pych to odpaliła.
Jakie mogą być skutki ?
Ogólnie to jeździłem i nie odczuwałem spadku mocy ani motor nie stanął. Gdy zdjąłem filtr był cały czarny, założyłem drugi dobrze naoliwiony czy jak to się mówi. Ale motor nie dało się z kopniaka odpalić, na ssaniu czy bez ssania nic nie dało rady. Dopiero jak mocno się ją przeciągnęło na pych to odpaliła.
Jakie mogą być skutki ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t
Skutki prób odpalenia na siłę na pych tragiczne.
Jeśli przez filtr powietrza dostał się piasek to: tłok, cylinder, głowica, zawory, gniazda zaworowe.
Co to znaczy, że prawdopodobnie zaciągnął? Skąd w ogóle taka diagnoza i dlaczego tego nie sprawdzisz ?
Jeśli przez filtr powietrza dostał się piasek to: tłok, cylinder, głowica, zawory, gniazda zaworowe.
Co to znaczy, że prawdopodobnie zaciągnął? Skąd w ogóle taka diagnoza i dlaczego tego nie sprawdzisz ?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: ndz, 24 mar 2013, 17:40
- Motocykl: CRF 450 08', URAL, WSK, GSXR
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kleszczele/Białystok/Hajnówka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t
Podparcie zaworu przez piach co za tym idzie brak kompresji, porysowanie powierzchni cylindra, skutek ten sam... Ale skąd masz pewność, że piasek wpadł? Zdejmij głowicę i nie próbuj odpalać bo koszta wzrosną kilkukrotnie jak nie kilkunastokrotnie..
-
Autor tematuszpaker510
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: pn, 6 sty 2014, 21:20
- Motocykl: Kawasaki KX 250 F 2012
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wołomin/Wawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t
Ogólnie to nie jestem przekonany że zaciągnął piasek, motor jest u profesjonalnego mechanika od MX, on mi to powiedział. Podobno jest kiepsko z kompresją i zawory w nie najlepszym stanie.
Co do zaworów, tytanowe czy stalowe ?
Co do zaworów, tytanowe czy stalowe ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
- Motocykl: KLX 450 R
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t
Jak założyłeś swieżo nasączony filtr który nie odparował z rozpuszczalnika to zawsze są kłopoty z odpalaniem. Ale to nie szkodzi jak już zapali i przepali nadmiar oleju z filtra powinno być wszystko ok. Tak ze chyba sie pospieszyłeś z tym remontem.szpaker510 pisze:Ogólnie to jeździłem i nie odczuwałem spadku mocy ani motor nie stanął. Gdy zdjąłem filtr był cały czarny, założyłem drugi dobrze naoliwiony czy jak to się mówi. Ale motor nie dało się z kopniaka odpalić, na ssaniu czy bez ssania nic nie dało rady. Dopiero jak mocno się ją przeciągnęło na pych to odpaliła.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t
Ten temat już raczej zamknięty.karolmx pisze:Powiedz lepiej ile jezdziłeś na tym brudnym filtrze ?
Jeśli twój budżet pozwala ci na tytany no to oczywiścieszpaker510 pisze: Co do zaworów, tytanowe czy stalowe ?
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
Autor tematuszpaker510
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: pn, 6 sty 2014, 21:20
- Motocykl: Kawasaki KX 250 F 2012
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wołomin/Wawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t
Ogólnie to nie jeździłem na nim dużo. Trening i przejażdżkę mała z kumplem. Ale wczesniej troche zaciagnął na szczęście wszystko zatrzymało się na wtrysku i podparciu zaworów. Nie ma dużych strat i z tego się cieszę.
GRUBBYY : Co do tego to na prawdę mam jakąś wiedzę na temat tych silników itd. i bardzo dobrze o tym wiem.
Po kłopocie, temat do zamknięcia.
GRUBBYY : Co do tego to na prawdę mam jakąś wiedzę na temat tych silników itd. i bardzo dobrze o tym wiem.
Po kłopocie, temat do zamknięcia.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t
Wyjaśnij mi, bo nie rozumiem.szpaker510 pisze:Ale wczesniej troche zaciagnął na szczęście wszystko zatrzymało się na wtrysku
-
Autor tematuszpaker510
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: pn, 6 sty 2014, 21:20
- Motocykl: Kawasaki KX 250 F 2012
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wołomin/Wawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t
Chodzi o to że piasek czy zatrzymał się na zaworach i wtryskach. 1 zawór był podparty a drugi ciasny, a co wtrysków to wystarczyło je przeczyścić.