Ginąca iskra
-
Autor tematuKonrad96
- Mistrz prostej
- Posty: 156
- Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ginąca iskra
Mam problem w swojej Rm 125 92r.
Silnik jest po remoncie, poskładałem moto, odpaliłem, przejechałem jakieś 2 km żeby rozgrzać i wyregulować gaźnik.
Zgasiłem i już nie odpaliłem, okazało się że nie ma iskry.
Z cewki pod magnetem wychodzi prąd, około 45-50V
Czujnik położenia wału też sprawdzony, zostaje więc moduł i cewka Wn.
Wszystkie styki przeczyściłem, złożyłem jeszcze raz i nic.
Świecę i przewód wymieniałem.
Po 3 dniach stania iskra się pojawiła, odpaliłem, przejechałem 2 km i znów stanął.
Jeśli moduł by padł to raczej iskry nie miałby wcale, a nie czasami tak, a czasami nie.
Więc stawiam na cewkę wn.
Teraz moje pytanie, czy można zastosować cewkę od jakiegoś innego pojazdu? Skutera czy czegoś w tym stylu?
Nie znam parametrów oryginalnej cewki.
Znalazłem coś takiego, kształtem i podłączeniami wszystko będzie pasować, tylko czy będzie działać?
http://allegro.pl/sportowa-cewka-zaplon ... 47751.html
http://allegro.pl/cewka-zaplon-vamos-50 ... 77370.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-yamah ... 79011.html
Silnik jest po remoncie, poskładałem moto, odpaliłem, przejechałem jakieś 2 km żeby rozgrzać i wyregulować gaźnik.
Zgasiłem i już nie odpaliłem, okazało się że nie ma iskry.
Z cewki pod magnetem wychodzi prąd, około 45-50V
Czujnik położenia wału też sprawdzony, zostaje więc moduł i cewka Wn.
Wszystkie styki przeczyściłem, złożyłem jeszcze raz i nic.
Świecę i przewód wymieniałem.
Po 3 dniach stania iskra się pojawiła, odpaliłem, przejechałem 2 km i znów stanął.
Jeśli moduł by padł to raczej iskry nie miałby wcale, a nie czasami tak, a czasami nie.
Więc stawiam na cewkę wn.
Teraz moje pytanie, czy można zastosować cewkę od jakiegoś innego pojazdu? Skutera czy czegoś w tym stylu?
Nie znam parametrów oryginalnej cewki.
Znalazłem coś takiego, kształtem i podłączeniami wszystko będzie pasować, tylko czy będzie działać?
http://allegro.pl/sportowa-cewka-zaplon ... 47751.html
http://allegro.pl/cewka-zaplon-vamos-50 ... 77370.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-yamah ... 79011.html
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 42
- Rejestracja: czw, 18 maja 2006, 19:16
- Motocykl: CR250 '99
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ginąca iskra
Czy to będzie działać?
Nie mam pojęcia, i nikt Ci raczej nie powie. Chyba że ktoś wie jakie ma byc napięcie u Ciebie na cewce i jakie napięcie Tworzą oferowane cewki od innych motocykli/skuterów.
jak szukasz używki to mogę podpowiedzieć że taka sama cewka idzie do
1992 RM125S
1993 RM125S
1993 RM250S
1994 RM125S
1994 RM250S
1995 RM125S
1995 RM250S
1992 RM125S
1993 RM125
1993 RM125S
1993 RM250
1993 RM250S
1994 RM125S
1994 RM250S
1995 RM125
1995 RM125S
1995 RM250
1995 RM250S
Nie mam pojęcia, i nikt Ci raczej nie powie. Chyba że ktoś wie jakie ma byc napięcie u Ciebie na cewce i jakie napięcie Tworzą oferowane cewki od innych motocykli/skuterów.
jak szukasz używki to mogę podpowiedzieć że taka sama cewka idzie do
1992 RM125S
1993 RM125S
1993 RM250S
1994 RM125S
1994 RM250S
1995 RM125S
1995 RM250S
1992 RM125S
1993 RM125
1993 RM125S
1993 RM250
1993 RM250S
1994 RM125S
1994 RM250S
1995 RM125
1995 RM125S
1995 RM250
1995 RM250S
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ginąca iskra
W crossach na cewkę idzie zazwyczaj coś koło 50v w chińskich sprzętach leci tam 12v (dzięki temu można przetestować cewkę podłączając akumulator pod nią) Więc ta od chińskiego skuterka na 90% nie będzie pasować
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuKonrad96
- Mistrz prostej
- Posty: 156
- Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ginąca iskra
Ze statoru wychodzi mi nawet do 120V prądu zmiennego jak porządnie kopnę.
Nawet jak iskra zginie to ze statoru nalej wychodzi do 120V więc stator prawdopodobnie ok.
Cewkę WN wymieniłem na nową, taką jak z linku. Moto odpaliło, ale po zgaszeniu działo się to samo co na starej cewce czyli cewka też chyba ok.
Ale po podłączeniu modułu prąd który wychodzi ze statora ginie. Nie wychodzi na cewkę.
Obstawiam że to właśnie moduł padł, ale jak to sprawdzić żeby mieć pewność?
A może to czujnik położenia wału?
Oporność zgadza się z serwisówką ale nie wiem czy to daje 100% pewność że jest sprawny.
Nic nie ma przebicia do masy.
Nawet jak iskra zginie to ze statoru nalej wychodzi do 120V więc stator prawdopodobnie ok.
Cewkę WN wymieniłem na nową, taką jak z linku. Moto odpaliło, ale po zgaszeniu działo się to samo co na starej cewce czyli cewka też chyba ok.
Ale po podłączeniu modułu prąd który wychodzi ze statora ginie. Nie wychodzi na cewkę.
Obstawiam że to właśnie moduł padł, ale jak to sprawdzić żeby mieć pewność?
A może to czujnik położenia wału?
Oporność zgadza się z serwisówką ale nie wiem czy to daje 100% pewność że jest sprawny.
Nic nie ma przebicia do masy.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: czw, 22 lip 2010, 12:43
- Motocykl: RM 125 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Przemyśl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ginąca iskra
A sprawdzałeś przewód wysokiego napięcia i fajkę? Może na przewodzie wysokiego napięcia masz przebicie i dlatego tak ci iskra wariuje. Wymiana przewodu dużo nie kosztuje a może rozwiązać problem.
Warto taż sprawdzić wyłącznik zapłonu który masz przy kierownicy i cały jego przewód czy nie mają przebicia do ramy motocykla oraz innych przewodów.
Warto taż sprawdzić wyłącznik zapłonu który masz przy kierownicy i cały jego przewód czy nie mają przebicia do ramy motocykla oraz innych przewodów.
"Jeśli wszystko wydaje się być pod kontrolą - to znaczy że nie jedziesz wystarczająco szybko"
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: czw, 22 lip 2010, 12:43
- Motocykl: RM 125 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Przemyśl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ginąca iskra
Z tego co napisałeś w pierwszym poście wynika że problemy z iskrą w twoim motocyklu pojawiły się dopiero po remoncie. Wnioskuje więc że przed remontem było wszystko ok. Zgadza się ?
Co do modułu jeśli byłby uszkodzony to motocykl nie miałby iskry wcale nawet po jego złożeniu.
Napisałeś że ''po podłączeniu modułu prąd który wychodzi ze statora ginie. Nie wychodzi na cewkę.''
Żeby sprawdzić napięcie wychodzące na cewkę to musisz mieć con najmniej oscyloskop. Zwykłym multimetrem tego nie sprawdzisz, ponieważ napięcie pojawiające się na cewce WN ma pewien przebieg zależny od obrotów silnika i pracy modułu zapłonowego. Poniekąd sprawdzenie tego przebiegu pozwoli Ci określić czy moduł jest ok.
Oczywiście mogę się mylić jeśli posiadasz taki miernik, który umożliwia tego typu pomiar.
Co do modułu jeśli byłby uszkodzony to motocykl nie miałby iskry wcale nawet po jego złożeniu.
Napisałeś że ''po podłączeniu modułu prąd który wychodzi ze statora ginie. Nie wychodzi na cewkę.''
Żeby sprawdzić napięcie wychodzące na cewkę to musisz mieć con najmniej oscyloskop. Zwykłym multimetrem tego nie sprawdzisz, ponieważ napięcie pojawiające się na cewce WN ma pewien przebieg zależny od obrotów silnika i pracy modułu zapłonowego. Poniekąd sprawdzenie tego przebiegu pozwoli Ci określić czy moduł jest ok.
Oczywiście mogę się mylić jeśli posiadasz taki miernik, który umożliwia tego typu pomiar.
"Jeśli wszystko wydaje się być pod kontrolą - to znaczy że nie jedziesz wystarczająco szybko"
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ginąca iskra
Karol nie masz racji co do modułu (co prawda w ktmie) ale zasada działania taka sama, a mianowicie miałem tak że motor szedł jak burza odpalał z pierwszego itp. dopóki się go nie zadusiło na biegu, po zaduszeniu iskry brak i po odczekaniu kilku godzin iskra się pojawiała i znowu motor palił z pierwszego, moduł był uszkodzony mechanicznie (laga dobiła do niego), po zmianie na sprawny problem jak ręką odjął
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: czw, 22 lip 2010, 12:43
- Motocykl: RM 125 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Przemyśl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ginąca iskra
Ok mój błąd. W takim razie z tego co pisze Kris wychodzi na to że moduł jest uszkodzony.
Ale szczerze mówiąc osobiście sprawdziłbym jeszcze raz dokładnie stan przewodów i styków na kostce do modułu.
Ale szczerze mówiąc osobiście sprawdziłbym jeszcze raz dokładnie stan przewodów i styków na kostce do modułu.
"Jeśli wszystko wydaje się być pod kontrolą - to znaczy że nie jedziesz wystarczająco szybko"
-
Autor tematuKonrad96
- Mistrz prostej
- Posty: 156
- Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ginąca iskra
Są 2 opcje.
Moduł albo czujnik położenia wału padł i moduł nie ma sygnału żeby dać prąd na cewkę.
Tylko nie wiem jak sprawdzić ten czujnik, znalazłem jakiś opis ale był strasznie niejasny
Moduł albo czujnik położenia wału padł i moduł nie ma sygnału żeby dać prąd na cewkę.
Tylko nie wiem jak sprawdzić ten czujnik, znalazłem jakiś opis ale był strasznie niejasny
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: czw, 22 lip 2010, 12:43
- Motocykl: RM 125 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Przemyśl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ginąca iskra
Czujnik możesz sprawdzić mierząc jego rezystancje multimetrem na zakresie przeznaczonym do pomiaru rezystancji, ewentualnie podpinasz oscyloskop, kopiesz kopnikiem i jeśli jest ok to widzisz przebieg i generowane przez niego napięcie.Potem porównanie z wartościami podanymi w serwisówce i wszystko jasne.
Jeśli chodzi o mnie to w serwisówce do mojego motocykla mam podaną wartość rezystancji jaka powinien posiadać czujnik położenia wału, czyli pomiar multimetrem wystarczy.
Dla pewności sprawdź jeszcze czy ten magnesik na zewnętrznej stronie koła magnesowego jest w porządku i na swoim miejscu.
Jeśli chodzi o mnie to w serwisówce do mojego motocykla mam podaną wartość rezystancji jaka powinien posiadać czujnik położenia wału, czyli pomiar multimetrem wystarczy.
Dla pewności sprawdź jeszcze czy ten magnesik na zewnętrznej stronie koła magnesowego jest w porządku i na swoim miejscu.
"Jeśli wszystko wydaje się być pod kontrolą - to znaczy że nie jedziesz wystarczająco szybko"
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Ginąca iskra
Oj coś mi sie wydaje że @Konrad96 szuka jakiegoś złotego środka na naprawienie swojego motocykla . Tydzień temu napisałem mu PW z konkretnymi pytaniami do jego tematu z prośbą żeby odpowiedział mi na nie , przez co łatwiej by było postawić diagnozę i rozwiązać problem . Jak do tej pory "zero" oddźwięku, chociaż produkcja postów idzie dalej. Więc powtarzam jeszcze raz 2 z pytań
1.Przed remontem nic się nie działo , nie było tego?
2.co konkretnie remontowales / wymieniłes - wypisz wszystko choćby śrubki
:drinkers:
1.Przed remontem nic się nie działo , nie było tego?
2.co konkretnie remontowales / wymieniłes - wypisz wszystko choćby śrubki
:drinkers: