Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
- Mistrz prostej
- Posty: 160
- Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
- Motocykl: CRF250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
ok, spróbuję, dzięki
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam
Wie ktoś w jakiej kolejności są fabrycznie płytki w przednim zawieszeniu Showa z Hondy CRF lub ewentualnie jak je ułożyć aby było lepiej niż fabrycznie ??
Wie ktoś w jakiej kolejności są fabrycznie płytki w przednim zawieszeniu Showa z Hondy CRF lub ewentualnie jak je ułożyć aby było lepiej niż fabrycznie ??
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Trochę za mało informacji jaki rocznik i model? Musisz wiedzieć co chcesz uzyskać, a później dopiero modyfikować. Fabryka daje optymalne ustawienie dla zawodnika o średniej wadze ok 70 - 80kg. Jeśli jest za sztywno lub za miękko wtedy należy zgłębić zasadę działania zawieszenia, bądź tez trochę łatwiejsza opcja - powierzyć to komuś, kto się tym zajmuje
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Problem u wielu zawodników czy miłośników jazdy " jednośladami " polega na tym iz nie wszyscy potrafią ustawić zawieszenia aby optymalnie pracowało na bazie tego co sie posiada, do tego dochodzi czasami brak wiedzy gdzie ustawia się odbicie a gdzie twardość zawieszenia. Częste błędy powstałe podczas złego serwisowania uniemożliwiają również uzyskanie optymalnego ustawiania ponieważ złe złożenie np gabli powoduje iz nawet bazując na oryginalnych ustawieniach jesteśmy daleko od ideału. W ciągu jednego dnia treningowego lub uczestnictwa w zawodach trzeba ustawiać co najmniej dwa trzy razy zawieszenie tak aby dopasowywać się stale do aktualnych warunków ( stanu ) toru . Polecam to zapamiętać. Temat jest jak rzeka i można by wymieniać bez końca problemy czy błędy
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz, 5 lip 2009, 13:30
- Motocykl: WR 200R
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Ponowie pytanie do Marka bo się zakopało ?
Chciałem podziękować Markowi za dobrą radę. DZIĘKUJE. Po zastosowaniu tej podkładki jest lepiej. Nie jest to co chciałbym od tego zawieszenia ale cóż trzeba być i z tego zadowolony. Mam pytanko jak taka podkładka wpływa na pracę amortyzatora ? Czy mogę zastosować jeszcze większą ?
Kolejna sprawa:
Witam
Muszę się przyznać że z niewiedzy, braku doświadczenia, głupoty podczas regeneracji popsułem zawieszenie w motocyklu CR 250 z 1997r.
A dokładniej nie doczytałem w serwisówce że przy skręcaniu dampera należy dokręcić ręcznie centralną śrubę zostawić 1,5-2 mm luzu, a potem za kontrować kontrą. Ja zrobiłem to tak że od razu skręciłem śrubą. No i zablokowałem na maxa regulację odbicia. Regulacja tak się przez to dokręciła że nie idzie jej popuścić. Aluminiowym popychaczem nie idzie tego odkręcić już się trochę wyrobił i dalej boje się to ruszać. Co z tym zrobić ? Idzie rozebrać tłoczysko żeby się dostać jakoś do tej regulacji ?
Można powiedzieć że zrobiłem dokładnie jak na tym filmiku. Od 8:00. Z tym że kolesiowi nic się nie zblokowało a mi tak. Dodam że regulacje miałem max na SOFT.
https://www.youtube.com/watch?v=mm_AnjBM0w0
Kolejny Edit:
Za szybko spanikowałem. Dorobiłem stalowy "klucz" na wzór popychacza i bez problemu regulacja puściła. Działa bardzo dobrze w pełnym zakresie. Tylko się zastanawiam dlaczego ona się dokręciła powinna puszczać na "klikach".
Chciałem podziękować Markowi za dobrą radę. DZIĘKUJE. Po zastosowaniu tej podkładki jest lepiej. Nie jest to co chciałbym od tego zawieszenia ale cóż trzeba być i z tego zadowolony. Mam pytanko jak taka podkładka wpływa na pracę amortyzatora ? Czy mogę zastosować jeszcze większą ?
Kolejna sprawa:
Witam
Muszę się przyznać że z niewiedzy, braku doświadczenia, głupoty podczas regeneracji popsułem zawieszenie w motocyklu CR 250 z 1997r.
A dokładniej nie doczytałem w serwisówce że przy skręcaniu dampera należy dokręcić ręcznie centralną śrubę zostawić 1,5-2 mm luzu, a potem za kontrować kontrą. Ja zrobiłem to tak że od razu skręciłem śrubą. No i zablokowałem na maxa regulację odbicia. Regulacja tak się przez to dokręciła że nie idzie jej popuścić. Aluminiowym popychaczem nie idzie tego odkręcić już się trochę wyrobił i dalej boje się to ruszać. Co z tym zrobić ? Idzie rozebrać tłoczysko żeby się dostać jakoś do tej regulacji ?
Można powiedzieć że zrobiłem dokładnie jak na tym filmiku. Od 8:00. Z tym że kolesiowi nic się nie zblokowało a mi tak. Dodam że regulacje miałem max na SOFT.
https://www.youtube.com/watch?v=mm_AnjBM0w0
Kolejny Edit:
Za szybko spanikowałem. Dorobiłem stalowy "klucz" na wzór popychacza i bez problemu regulacja puściła. Działa bardzo dobrze w pełnym zakresie. Tylko się zastanawiam dlaczego ona się dokręciła powinna puszczać na "klikach".
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 11
- Rejestracja: śr, 23 lip 2008, 23:58
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Posiadam Honde CRF 450R 2010 rok z zawieszeniem dwu komorowym podajże, ktoś zmienił lagi na czarne i sprężyny na promaxa, efekt jest taki że zawias gdy zrzucę motocykl z podnośnika to amortyzator siada pod ciężarem motocykla jakieś 5-7cm i gdy go wginam to odbija do tego samego momentu a te parę cm siedzi, wydaje się strasznie twardy chodź podczas jazdy wybiera dziury całkiem nieźle, chodź nie pracuje w pełnym zakresie. Czego to może być wina ? za krótkie sprężyny ?
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Podejrzewam ze masz za krótkie sprężyny. Sprężyny urywane przez Promax słyną z tego iż z czasem robią sie krótsze lub nie odpowiadają podanej wartości na sprężynie czyli mogą być tez za miękkie .
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: czw, 21 maja 2009, 13:03
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy ma sens tuning zawieszenia w exc 200 z 2004 roku? Jakie są możliwości i efekty po przeprowadzeniu takiego zabiegu już nie tak młodym motocyklu.
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Sens jest zawsze , decyzja należy od ciebie i zasobów budżetowych oraz jak długo chcesz czy planujesz zatrzymać ten motocykl. Tuning nie jest tani wiec zastanów sie czy motocykl ( jego stan techniczny ) wart jest takiej inwestycji oraz jak wielki problem masz z praca zawieszenia .
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 21:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
W jaki sposób sprawdzić twardość przednich sprężyn w exc 525 03r wp48. Nie ma na nich żadnych oznaczeń.
Na jakim poziomie powinno być lustro oleju, bo serwisówka mówi 110mm a w internecie znalazłem informacje że 110-130
Czy można modyfikować twardość amortyzatorów usuwając część górnych podkładek?
Podobnie tylna sprężyna, jest na niej jakieś oznaczenie, jeśli tak to w którym miejscu ?
Pozdrawiam, mam nadzieję że nie za dużo pytań jak na pierwszy raz
Na jakim poziomie powinno być lustro oleju, bo serwisówka mówi 110mm a w internecie znalazłem informacje że 110-130
Czy można modyfikować twardość amortyzatorów usuwając część górnych podkładek?
Podobnie tylna sprężyna, jest na niej jakieś oznaczenie, jeśli tak to w którym miejscu ?
Pozdrawiam, mam nadzieję że nie za dużo pytań jak na pierwszy raz
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Oryginalnie w twoim motocyklu były zastosowane sprężyny w gablach 4,2 oraz na tyle sprężyna 71-90 . Poziom oleju jaki powinien sie znajdować to taki jaki podałeś i wynosi on 110-130 ( odległość od krawędzi zsuniętych gabli do lustra oleju ) czyli można nalać więcej oleju lub mniej. Jeśli jest u ciebie jakiekolwiek oznaczenie ,znajdować powinno się na środku sprężyny , napis widoczny od zewnątrz np.
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 21:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Jak mogę rozpoznać rodzaj sprężyn, czy na podstawie grubości pręta można stwierdzić jaka to sprężyna ?
Zawieszenie wydaje mi się za twarde, dopiero po ustawieniu lustra na 130mm i usunięciu górnych podkładek 10 mm i 5 mm zaczęło pracować w miarę poprawnie.
Znalazłem taki wykaz:
SPRING 3,8N/MM SET D=4,9MM
SPRING 4,0N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,2N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,4N/MM SET D=5,1MM
Czy można się nim sugerować przy sprawdzaniu sprężyn ?
Zawieszenie wydaje mi się za twarde, dopiero po ustawieniu lustra na 130mm i usunięciu górnych podkładek 10 mm i 5 mm zaczęło pracować w miarę poprawnie.
Znalazłem taki wykaz:
SPRING 3,8N/MM SET D=4,9MM
SPRING 4,0N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,2N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,4N/MM SET D=5,1MM
Czy można się nim sugerować przy sprawdzaniu sprężyn ?