Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
tak , jak przeczytasz to jeszcze raz to zauważysz ze jest to od -do ilosc oleju prze zemnie polecana jest miedzy 350 a 370 ml
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz, 5 lip 2009, 13:30
- Motocykl: WR 200R
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Wracam w sprawie miękkiego zawieszenia w WR 200. Zajrzałem do lag, no i aż szkoda było zlewać olej bo jest czyściutki i pachnący jakby całkiem niedawno był zmieniany. No i go zostawiłem i nie rozbierałem dalej. Wiem że co teraz napisze nie brzmi zbyt profesjonalnie ale na "oko" i lepkość na palcach wydawał się coś ok 10W. Mam resztki w bańkach, 2,5 5 7,5 i 10 W to sobie porównałem. Poduszka jaka była zostawiona to 65 mm czyli już dużo mniejsza od serwisowej. Teraz już wiem że bez zmiany sprężyn nic nie wykombinuje. Dorabiam jeszcze te 1 cm podkładki, ale wątpię czy to coś da bo te sprężyny są na prawdę mięciutkie. Nie znam parametrów oryginalnych sprężyn ale pomierzyłem je i może pomożecie mi dobrać od jakiegoś innego motocykla, a więc średnica w środku 27mm, średnica zewnątrz 35 mm, długość całkowita 480 mm. Przypominam zawias Kayaba USD 41 mm
-
- Mistrz prostej
- Posty: 67
- Rejestracja: śr, 2 cze 2010, 20:52
- Motocykl: crf
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
z wierzchu czysty a na dnie muł i gluty (kumpel kiedyś w ten sposób sprawdzał jak ty, a potem zdziwienie jak zlał całość)
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz, 5 lip 2009, 13:30
- Motocykl: WR 200R
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Dzwoniłem do poprzedniego właściciela i lagi były robione niecały rok temu dlatego tam tak czyściutko. Więc dalej nie grzebie. Zastosuje te podkładki i zobaczymy co z tego będzie.rl- pisze:z wierzchu czysty a na dnie muł i gluty (kumpel kiedyś w ten sposób sprawdzał jak ty, a potem zdziwienie jak zlał całość)
Chciałem podziękować Markowi za dobrą radę. DZIĘKUJE. Po zastosowaniu tej podkładki jest lepiej. Nie jest to co chciałbym od tego zawieszenia ale cóż trzeba być i z tego zadowolony. Mam pytanko jak taka podkładka wpływa na pracę amortyzatora ? Czy mogę zastosować jeszcze większą ?
Ostatnio zmieniony pt, 4 kwie 2014, 19:05 przez bartwer, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Podstawowe ustawienia:andzej pisze:Witam. Ile oleju nalać do każdej z lag do KX 250 2001 ??
Ilość oleju ok. 514ml (w zależności od ustawienia poziomu oleju)
Poziom oleju mierzony od góry przy całkowicie złożonym amortyzatorze bez sprężyny:
Zakres = 60 - 120 mm - zalecane 105mm
Kompresja - 10 out
Odbicie 12 out
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: pt, 4 kwie 2014, 13:25
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
witam. Potrzebuje informacji na temat tylnego amortyzatora yamaha yz125 97r. przy tym amotyzatorze jest taka mala banka i ma na koncu wentel jak w detce tam sie dobija powietrza czy raczej jakiegos gazu, czy o co chodzi??
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Jest to zbiornik z gazem (azot), w którym jest gumowa przepona oddzielająca gaz od oleju. Jest on pod wysokim ciśnieniem aby zapobiegać procesom zachodzącym podczas pracy amortyzatora jak np. proces kawitacji. Krótko mówiąc jeśli nie będziesz miał odpowiedniej ilości gazu oraz amortyzator nie będzie całkowicie wypełniony olejem, podczas jego pracy olej będzie się pienił co doprowadzi do utraty parametrów pracy czyli kompresji i odbicia, nie będzie pracował jak powinien. Poza tym jest jeszcze jeden minus, przy braku ciśnienia lub ubytku oleju podczas pracy amortyzatora na skutek powstających podciśnień blok uszczelniający przesuwa się powodując jego wycieranie oraz wycieranie całego korpusu amortyzatora od wewnątrz. Jeśli wytarcia są mocne, trzeba wymienić korpus, a to już większe pieniądze. Także morał z tego taki: Serwisuj amortyzator regularnie
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Ta " Banka " to zbiornik wyrównawczy w którym znajduje się olej oraz gaz Azot oddzielony gumowa membrana. A ciśnienia w tym zbiorniki trzeba aż 8 atm napompować ale ten gaz wcale nie jest odpowiedzialny za twardość amortyzatora tylko utrzymuje stale ciśnienie podczas pracy przed i za tłokiem
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 160
- Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
- Motocykl: CRF250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Mam problem z zawiasem przód CRF 250 10' Problem polega na tym, że zawieszenie szybko i mocno się zapowietrza, poza tym przy odpowietrzaniu przez odpowietrzniki razem z powietrzem pod dużym ciśnieniem wylatuje olej. Ciśnienie jest na tyle dużo, że aż tworzy się mgiełka z powietrza i oleju podczas wciśnięcia odpowietrznika. Co można z tym zrobić?
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Wymień odpowietrzniki na klasyczne śrubki, to proponuje na początek, te odpowietrzniki to prosty mechanizm jednak czasami zawodzi i zasysa powietrze. Powinno się poprawić.