Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
-
Autor tematuMajster128
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Postanowiłem aby zmienić temat na: "Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne."
Gdy będzie ktoś chciał się podzielić swoimi materiałami to proszę przestrzegać poniższych punktów.
1. Materiały winny dotyczyć wyłącznie motocykli Cross, Enduro i Supermoto.
2. Jeśli jest to możliwe to proszę o krótki komentarz do zdjęcia mówiący o przyczynie usterki. Bez przetaczania życiowych historii.
3. Proszę utrzymywać taką rozdzielczość zdjęć, aby nie było potrzeby przewijania strony w poziomie.
4. Proszę nie komentować na darmo materiałów użytkowników, chyba że jasno i zwięźle wniesiemy przyczynę usterki (której może brakować).
Życzę miłego oglądania
Witam.
Do stworzenia tego tematu natchnęła mnie ostatnia naprawa WR 400 i jej stan techniczny.
Zapodam tutaj kilka zdjęć z małym opisem. Gdy napotkam też w międzyczasie jakieś ciekawe usterki to odświeżę temat.
Jak wiadomo obraz czasem może powiedzieć więcej niż sto słów.
Oto Yamaha WR 400. Rozbierana z powodu braku piątego biegu.
Uszkodzenia:
Skrzywiony wodzik:
Uszkodzone sprzęgło koła zębatego:
Kolejne uszkodzone sprzęgło koła zębatego:
Widoczne rysy na tłoku, prawdopodobnie przyczyną były resztki z kół zębatych, które nie zatrzymały się jeszcze na filtrach:
Mocno zużyty sworzeń tłoka, widoczny efekt spallingu (na główce korby widoczne były takie same uszkodzenia):
Przegrzane przekładki sprzęgła (tarcze wyglądały lepiej). Moto eksploatowany w hardcorowym enduro:
Gdy będzie ktoś chciał się podzielić swoimi materiałami to proszę przestrzegać poniższych punktów.
1. Materiały winny dotyczyć wyłącznie motocykli Cross, Enduro i Supermoto.
2. Jeśli jest to możliwe to proszę o krótki komentarz do zdjęcia mówiący o przyczynie usterki. Bez przetaczania życiowych historii.
3. Proszę utrzymywać taką rozdzielczość zdjęć, aby nie było potrzeby przewijania strony w poziomie.
4. Proszę nie komentować na darmo materiałów użytkowników, chyba że jasno i zwięźle wniesiemy przyczynę usterki (której może brakować).
Życzę miłego oglądania
Witam.
Do stworzenia tego tematu natchnęła mnie ostatnia naprawa WR 400 i jej stan techniczny.
Zapodam tutaj kilka zdjęć z małym opisem. Gdy napotkam też w międzyczasie jakieś ciekawe usterki to odświeżę temat.
Jak wiadomo obraz czasem może powiedzieć więcej niż sto słów.
Oto Yamaha WR 400. Rozbierana z powodu braku piątego biegu.
Uszkodzenia:
Skrzywiony wodzik:
Uszkodzone sprzęgło koła zębatego:
Kolejne uszkodzone sprzęgło koła zębatego:
Widoczne rysy na tłoku, prawdopodobnie przyczyną były resztki z kół zębatych, które nie zatrzymały się jeszcze na filtrach:
Mocno zużyty sworzeń tłoka, widoczny efekt spallingu (na główce korby widoczne były takie same uszkodzenia):
Przegrzane przekładki sprzęgła (tarcze wyglądały lepiej). Moto eksploatowany w hardcorowym enduro:
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu by. Majster128
Te przekładki sprzęgła to masakra Jaka tam musiała byc temperatura, że mimo smarowania olejem przegrzały się one do takich kolorów?
Apropo przegrzania łożyska stopy korbowodu, wrzuce coś od siebie
Łożysko przestało istnieć całkowicie, jego wałeczki ułożyły się po ukosie, podkładki dystansowe po bokach korby przegrzały się i skruszyły, a w ostateczności dostały się do cylindra i go zatarły...
Takie są skutki oszczędzania na korbie, twierdząc: "a bo ten jeden tłok jeszcze pociągnie"
Jak widać wał miał już Duuuużo za sobą. Nawet wytarł się już rowek od uszczelniacza na wałku po stronie zapłonu. Ale tego się można było spodziewać po 20 letnim crossie. :finga:
Apropo przegrzania łożyska stopy korbowodu, wrzuce coś od siebie
Łożysko przestało istnieć całkowicie, jego wałeczki ułożyły się po ukosie, podkładki dystansowe po bokach korby przegrzały się i skruszyły, a w ostateczności dostały się do cylindra i go zatarły...
Takie są skutki oszczędzania na korbie, twierdząc: "a bo ten jeden tłok jeszcze pociągnie"
Jak widać wał miał już Duuuużo za sobą. Nawet wytarł się już rowek od uszczelniacza na wałku po stronie zapłonu. Ale tego się można było spodziewać po 20 letnim crossie. :finga:
Ostatnio zmieniony pn, 28 lis 2011, 22:06 przez andy2208, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematuMajster128
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu by. Majster128
andy to widzę, że nie znasz możliwości górali błotnych z Podkarpacia Niektórych, chociaż są w podeszłym wieku to ciężko dognać ich na mokrych leśnych duktach.
Wracając do tematu.
Oto olej (pierwotnie, aktualnie jest to już tylko piana), który wylałem z tylnego amora KTMa SX 125 (WP).
To są tulejki teflonowe (dawno nie widziały już teflonu) z tego samego amora. Jak widać, przydało by się czasem wymienić ten olej:
W ogóle to w środku pękła sprężyna odbojowa i narobiła kaszary.
Wracając do tematu.
Oto olej (pierwotnie, aktualnie jest to już tylko piana), który wylałem z tylnego amora KTMa SX 125 (WP).
To są tulejki teflonowe (dawno nie widziały już teflonu) z tego samego amora. Jak widać, przydało by się czasem wymienić ten olej:
W ogóle to w środku pękła sprężyna odbojowa i narobiła kaszary.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 58
- Rejestracja: ndz, 28 paź 2007, 14:41
- Motocykl: HONDA CRF 250 '06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu by. Majster128
urwany zawor rmz 250 2007rok straty:glowica dziura w tłoku cylinder + pekniety karter ktory nie nadaje sie do naprawy
Ostatnio zmieniony pn, 2 sty 2012, 23:13 przez ledek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu by. Majster128
wiem że decyzja jeszcze nie zapadła ale wrzuce swoją korbe, najwyżej później usuniecie
Korba z mojej CRF 450 '04, co najlepsze po remoncie na korbie zrobiłem kilka kilometrów...
Korba z mojej CRF 450 '04, co najlepsze po remoncie na korbie zrobiłem kilka kilometrów...
- Załączniki
-
- korba CRF450 (small size).jpg (153.22 KiB) Przejrzano 62906 razy
- korba CRF450 (small size).jpg (153.22 KiB) Przejrzano 62906 razy
-
Autor tematuMajster128
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu by. Majster128
Przyczyną powyższego zatarcia był brak minimalnego wzdłużnego luzu montażowego stopy korbowodu. Zły montaż korbowodu.
Ostatnio zmieniony śr, 30 lis 2011, 17:16 przez Majster128, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu by. Majster128
Ukręcony wał w 125 exc. Prawdopodobny powód, poprzedni właściciel ściągał magneto breszką i luz na łożysku. Łożysko było w kilku miejscach przegrzane.
Ostatnio zmieniony śr, 30 lis 2011, 16:33 przez Rams, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu by. Majster128
Zdjęcia nie moje, znalezione na bikepics.
Wiewiórcze gniazdo w air boxie.
Urwana korba w Husce.
Bez komentarza.
Wiewiórcze gniazdo w air boxie.
Urwana korba w Husce.
Bez komentarza.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Hola hola Panowie.
Miały być usterki techniczne a nie zdjęcie typu urwana korba czy zardzewiały silnik.
Do tego zróbcie oddzielny dział albo zostawcie na bikepic. A w sytuacji z korba to przynajmniej dlaczego tak się stało.
Miały być usterki techniczne a nie zdjęcie typu urwana korba czy zardzewiały silnik.
Do tego zróbcie oddzielny dział albo zostawcie na bikepic. A w sytuacji z korba to przynajmniej dlaczego tak się stało.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
No tak . Było głosno o wadliwych meteriałach na ramę , po przejęciu Huski przez BMW.
Tak to jest jak sie kupuje i produkuje w Chinach.
-
Autor tematuMajster128
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.
Honda CR 250. Zastosowanie sylikonowego uszczelniacza, nieodpornego na działanie benzyny do uszczelnienia skrzyni korbowej.
Spuchł i pękł.