Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Majster128 » śr, 16 lis 2011, 15:15

Dołączam zestaw informacji o lepkości olei. Jak widać oleje oznaczone lepkością np. 5W znacznie różnią się od siebie rzeczywistą lepkością. Także zalanie pierwszego lepszego oleju nie jest dobrym rozwiązaniem. Jeśli chce się jeździć na dobrym zawieszeniu (dobrym dla siebie) lepiej skorzystać z wiedzy i doświadczenia osób będących mocno w temacie.
Załączniki
Suspension oil Chart.rar
(49.66 KiB) Pobrany 556 razy
Suspension oil Chart.rar
(49.66 KiB) Pobrany 556 razy

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » ndz, 27 lis 2011, 12:51


Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » śr, 30 lis 2011, 21:25

BYŁ SOBIE AMORTYZATOR :axe:

Ku przestrodze dla nie świadomych użytkowników sprzętu wyczynowego .
Na początku wydawało się wszystko OK Klient skarżył się ze amor mu coś nie działa i coś się pewnie dzieje ( brak tłumienia odbicia)



Pierwsza kontrola przed rozebraniem, brak dużej ilości oleju w amortyzatorze (klient nic podejrzanego nie zauważył??????)



Pierwsza reakcja po rozebraniu (o moj Boze!!!!)





Następnie rozebrałem amora na części aby skontrolować stan całego amortyzatora. W normalnym przypadku wymienia sie uszczelniacz ,myje sie części, poleruje sztangę tłoczyska i przystępuje do składania . A tu zonk !!





Wewnętrzna cześć obudowy amora , w miejscu gdzie znajduje się blok uszczelniający, przetarcie!! Powodem takiego stanu jest duży brak oleju, brak ciśnienia wewnętrznego i blok uszczelniający ruszał się "góra-dol " i wytarło gładź . W tym miejscu istnieje niebezpieczeństwo iż zmiany średnicy są takie duże ze nowy oring zewnętrzny oraz nowy blok uszczelniający nie dadzą rade uszczelnić amora ( 10 atm + wahania temperatur + ciągle drgania i wibracje)
Blok uszczelniający również uszkodzony " zdajecia tego nie pokazują dokładnie " tulejka ślizgowa przetarta , na zewnątrz również ślady zużycia



Całość można było załatwić o wiele łatwiej , szybciej i co ważne taniej , ale nie w tym przypadku. Po dokonaniu szczegółowych pomiarów został wymieniony blok uszczelniaczy wraz z uszczelka ,ringiem , i tulejka ślizgowa. Obudowa amortyzatora mimo przetarcia nadaje sie jeszcze do użycia ale klient nie otrzyma na ta usługę gwarancji (duże ryzyko ponownego rozszczelnienia) W takim przypadku należy dokonać zakupu nowej obudowy



MOŻNA BY TEGO UNIKNĄĆ GDY BY KLIENT CZASAMI SCHYLIŁ SIĘ I POPATRZAŁ NA SZTANGĘ AMORTYZATORA I W PORĘ ROZPOZNAŁ WYCIEK :finga:
Istnieją jeszcze bardziej drastyczne przypadli kiedy zakup nowych części podchodzi pod cenę nowego amortyzatora ale to może kiedy indziej

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: 253barek » pt, 6 sty 2012, 14:09

do czego służy ten pierścień?
Załączniki
tuninggabli019.jpg
tuninggabli019.jpg (39.48 KiB) Przejrzano 15288 razy
tuninggabli019.jpg
tuninggabli019.jpg (39.48 KiB) Przejrzano 15288 razy

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Rams » pt, 6 sty 2012, 14:35

Mam pytanko jak mają iść shimy odpowiedzialne za powrót w amorze tylnym WP PDS 5018? W serwisówce nie ma rozpisane.

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » pt, 6 sty 2012, 23:06

253barek pisze:do czego służy ten pierścień?.
Ten pierścień jest jako ochrona rury aluminiowej przed przetarciem przez ochraniacze goleni.
Mam pytanko jak mają iść shimy odpowiedzialne za powrót w amorze tylnym WP PDS 5018? W serwisówce nie ma rozpisane.
Jeśli dobrze zrozumiałem cie to chodzi ci o pakiet blaszek (Shims), wiec układają one sie w piramidę, tak w skrócie mówiąc :finga:

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Rams » sob, 7 sty 2012, 17:25

W amortyzatorze miałem właśnie pomieszane shimy.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Majster128 » sob, 7 sty 2012, 17:36

Ktoś się bawił w tuning :D

jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: jac » sob, 7 sty 2012, 18:17

Dlatego kocham swoją YZtke :D
Nikt tam jeszcze nie gmerał
Tylko ja :evil: :wink: Ale widze jak sie wszysko w oczach zużywa
A jak przyjdzie czas na zawieszenie to oddam do zrobienia :wink: puki co zmieniłem olej w przednich lagach :lol:

grzymekyz125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: pn, 7 lut 2011, 20:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: grzymekyz125 » ndz, 15 sty 2012, 10:36

Witam mam pytanie ostatnio nabyłem yamahe yz250f z 2006 roku i do wymiany w niej uszczelki w lagach mam pytanie jaką ilosc oleju trzeba wlać do to każdej z lag

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: kris514 » ndz, 15 sty 2012, 10:52

wejdź sobie tutaj i pobierz serwisówkę tam będzie pisać http://schematy.netai.net/download.html
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » ndz, 15 sty 2012, 18:58

Jeśli wymienisz już olej w kadridzu to na zewnątrz (komora sprężyny) powinno sie nalać miedzy 270ml a 330 ml , olej 5w.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”