Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Dołączam zestaw informacji o lepkości olei. Jak widać oleje oznaczone lepkością np. 5W znacznie różnią się od siebie rzeczywistą lepkością. Także zalanie pierwszego lepszego oleju nie jest dobrym rozwiązaniem. Jeśli chce się jeździć na dobrym zawieszeniu (dobrym dla siebie) lepiej skorzystać z wiedzy i doświadczenia osób będących mocno w temacie.
- Załączniki
-
- Suspension oil Chart.rar
- (49.66 KiB) Pobrany 556 razy
- Suspension oil Chart.rar
- (49.66 KiB) Pobrany 556 razy
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
BYŁ SOBIE AMORTYZATOR :axe:
Ku przestrodze dla nie świadomych użytkowników sprzętu wyczynowego .
Na początku wydawało się wszystko OK Klient skarżył się ze amor mu coś nie działa i coś się pewnie dzieje ( brak tłumienia odbicia)
Pierwsza kontrola przed rozebraniem, brak dużej ilości oleju w amortyzatorze (klient nic podejrzanego nie zauważył??????)
Pierwsza reakcja po rozebraniu (o moj Boze!!!!)
Następnie rozebrałem amora na części aby skontrolować stan całego amortyzatora. W normalnym przypadku wymienia sie uszczelniacz ,myje sie części, poleruje sztangę tłoczyska i przystępuje do składania . A tu zonk !!
Wewnętrzna cześć obudowy amora , w miejscu gdzie znajduje się blok uszczelniający, przetarcie!! Powodem takiego stanu jest duży brak oleju, brak ciśnienia wewnętrznego i blok uszczelniający ruszał się "góra-dol " i wytarło gładź . W tym miejscu istnieje niebezpieczeństwo iż zmiany średnicy są takie duże ze nowy oring zewnętrzny oraz nowy blok uszczelniający nie dadzą rade uszczelnić amora ( 10 atm + wahania temperatur + ciągle drgania i wibracje)
Blok uszczelniający również uszkodzony " zdajecia tego nie pokazują dokładnie " tulejka ślizgowa przetarta , na zewnątrz również ślady zużycia
Całość można było załatwić o wiele łatwiej , szybciej i co ważne taniej , ale nie w tym przypadku. Po dokonaniu szczegółowych pomiarów został wymieniony blok uszczelniaczy wraz z uszczelka ,ringiem , i tulejka ślizgowa. Obudowa amortyzatora mimo przetarcia nadaje sie jeszcze do użycia ale klient nie otrzyma na ta usługę gwarancji (duże ryzyko ponownego rozszczelnienia) W takim przypadku należy dokonać zakupu nowej obudowy
MOŻNA BY TEGO UNIKNĄĆ GDY BY KLIENT CZASAMI SCHYLIŁ SIĘ I POPATRZAŁ NA SZTANGĘ AMORTYZATORA I W PORĘ ROZPOZNAŁ WYCIEK :finga:
Istnieją jeszcze bardziej drastyczne przypadli kiedy zakup nowych części podchodzi pod cenę nowego amortyzatora ale to może kiedy indziej
Ku przestrodze dla nie świadomych użytkowników sprzętu wyczynowego .
Na początku wydawało się wszystko OK Klient skarżył się ze amor mu coś nie działa i coś się pewnie dzieje ( brak tłumienia odbicia)
Pierwsza kontrola przed rozebraniem, brak dużej ilości oleju w amortyzatorze (klient nic podejrzanego nie zauważył??????)
Pierwsza reakcja po rozebraniu (o moj Boze!!!!)
Następnie rozebrałem amora na części aby skontrolować stan całego amortyzatora. W normalnym przypadku wymienia sie uszczelniacz ,myje sie części, poleruje sztangę tłoczyska i przystępuje do składania . A tu zonk !!
Wewnętrzna cześć obudowy amora , w miejscu gdzie znajduje się blok uszczelniający, przetarcie!! Powodem takiego stanu jest duży brak oleju, brak ciśnienia wewnętrznego i blok uszczelniający ruszał się "góra-dol " i wytarło gładź . W tym miejscu istnieje niebezpieczeństwo iż zmiany średnicy są takie duże ze nowy oring zewnętrzny oraz nowy blok uszczelniający nie dadzą rade uszczelnić amora ( 10 atm + wahania temperatur + ciągle drgania i wibracje)
Blok uszczelniający również uszkodzony " zdajecia tego nie pokazują dokładnie " tulejka ślizgowa przetarta , na zewnątrz również ślady zużycia
Całość można było załatwić o wiele łatwiej , szybciej i co ważne taniej , ale nie w tym przypadku. Po dokonaniu szczegółowych pomiarów został wymieniony blok uszczelniaczy wraz z uszczelka ,ringiem , i tulejka ślizgowa. Obudowa amortyzatora mimo przetarcia nadaje sie jeszcze do użycia ale klient nie otrzyma na ta usługę gwarancji (duże ryzyko ponownego rozszczelnienia) W takim przypadku należy dokonać zakupu nowej obudowy
MOŻNA BY TEGO UNIKNĄĆ GDY BY KLIENT CZASAMI SCHYLIŁ SIĘ I POPATRZAŁ NA SZTANGĘ AMORTYZATORA I W PORĘ ROZPOZNAŁ WYCIEK :finga:
Istnieją jeszcze bardziej drastyczne przypadli kiedy zakup nowych części podchodzi pod cenę nowego amortyzatora ale to może kiedy indziej
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
do czego służy ten pierścień?
- Załączniki
-
- tuninggabli019.jpg (39.48 KiB) Przejrzano 15288 razy
- tuninggabli019.jpg (39.48 KiB) Przejrzano 15288 razy
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Mam pytanko jak mają iść shimy odpowiedzialne za powrót w amorze tylnym WP PDS 5018? W serwisówce nie ma rozpisane.
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Ten pierścień jest jako ochrona rury aluminiowej przed przetarciem przez ochraniacze goleni.253barek pisze:do czego służy ten pierścień?.
Jeśli dobrze zrozumiałem cie to chodzi ci o pakiet blaszek (Shims), wiec układają one sie w piramidę, tak w skrócie mówiąc :finga:Mam pytanko jak mają iść shimy odpowiedzialne za powrót w amorze tylnym WP PDS 5018? W serwisówce nie ma rozpisane.
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Dlatego kocham swoją YZtke
Nikt tam jeszcze nie gmerał
Tylko ja Ale widze jak sie wszysko w oczach zużywa
A jak przyjdzie czas na zawieszenie to oddam do zrobienia puki co zmieniłem olej w przednich lagach
Nikt tam jeszcze nie gmerał
Tylko ja Ale widze jak sie wszysko w oczach zużywa
A jak przyjdzie czas na zawieszenie to oddam do zrobienia puki co zmieniłem olej w przednich lagach
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 43
- Rejestracja: pn, 7 lut 2011, 20:22
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam mam pytanie ostatnio nabyłem yamahe yz250f z 2006 roku i do wymiany w niej uszczelki w lagach mam pytanie jaką ilosc oleju trzeba wlać do to każdej z lag
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
wejdź sobie tutaj i pobierz serwisówkę tam będzie pisać http://schematy.netai.net/download.html
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Jeśli wymienisz już olej w kadridzu to na zewnątrz (komora sprężyny) powinno sie nalać miedzy 270ml a 330 ml , olej 5w.
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl