Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
:finga: 11. & 12. November 2011
29. Internationales ADAC Supercross, Hanns-Martin-Schleyer Halle Stuttgart
25. & 26. November 2011
9. Internationales Einsiedler Supercross, Chemnitz Arena
17. & 18. Dezember 2011
Internationales ADAC Supercross, Olympiahalle München
06. - 08. Januar 2012
Internationales ADAC Supercross, Westfalenhallen Dortmund
29. Internationales ADAC Supercross, Hanns-Martin-Schleyer Halle Stuttgart
25. & 26. November 2011
9. Internationales Einsiedler Supercross, Chemnitz Arena
17. & 18. Dezember 2011
Internationales ADAC Supercross, Olympiahalle München
06. - 08. Januar 2012
Internationales ADAC Supercross, Westfalenhallen Dortmund
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Firmowy ubiór ONE industries model Rockstar z logo firmy Twenty Suspesion
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
młody talent z Berlina 13 lat wspierany przez firmę Twenty Suspension http://www.youtube.com/watch?v=SVL5sVpLTdA http://www.youtube.com/watch?v=HSwBUX-M ... ideo_title
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
@marek antczak
Ten temat praktycznie przestał być swoim tematem z założenia.
Na całej stronie prawie tylko i wyłącznie twoje posty Narusza przynajmniej trzy punkty regulaminu a cało kształt praktycznie przekształcił się w reklamę firmy ponawianą co jakiś czas.
Jeżeli to się nie zmieni temat zostanie usunięty
Ten temat praktycznie przestał być swoim tematem z założenia.
Na całej stronie prawie tylko i wyłącznie twoje posty Narusza przynajmniej trzy punkty regulaminu a cało kształt praktycznie przekształcił się w reklamę firmy ponawianą co jakiś czas.
Jeżeli to się nie zmieni temat zostanie usunięty
ADV/Adventure
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Chciałem w tym miejscu powiedzieć tak iz cala masa forumowiczów pisze do mnie na podany poniżej adres oraz na PW, w których udzielam porad i służę pomocą, i jeśli sobie ktoś życzy to założę nowy post i nazwę go galeria i będzie pewnie dobrze.Po drugie jest na forum kupę tematów które w swojej treści odbiegają od podanego tematu. Ja chciałem tylko pokazać forumowiczom kilka fotek czym się zajmuje firma w której pracuje i pewnie pomogłem całej masie forumowiczów .Po za tym nie zarabiam na tym , tylko pomagam i udzielam się w innych tematach na tyle ile umie . Pozdrawiam :finga:
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
To bardzo dobry pomysł.marek antczak pisze:jeśli sobie ktoś życzy to założę nowy post i nazwę go galeria i będzie pewnie dobrze.
Pewnie i tak i chwała Ci za to jak też naprawdę wielu osobą na tej stronie.marek antczak pisze: pewnie pomogłem całej masie forumowiczów .Po za tym nie zarabiam na tym , tylko pomagam i udzielam się w innych tematach na tyle ile umie .
Czy na tym zarabiasz czy nie to nie jest zupełnie moja sprawa i nie interesuje mnie to jednak że regulamin jest regulaminem dotyczy wszystkich z względu na wiek jak i intencje.
ADV/Adventure
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Oczywiście zdjęcia fajnie się ogląda. Pokazują inny wizerunek świata off-roadu, którego nie znajdziemy w Polsce. Daje to jakąś motywację do pracy w tym kierunku.
Drugiego takiego szpeca od zawieszeń pewnie próżno tu szukać, ale mimo wszystko nie obraź się. Przydał by się osobny temat dla materiałów zdjęciowych itp. Dzięki temu obydwa tematy byłyby bardziej przejrzyste.
Pozdrawiam i proszę o więcej zdjęć/filmów w galerii
Drugiego takiego szpeca od zawieszeń pewnie próżno tu szukać, ale mimo wszystko nie obraź się. Przydał by się osobny temat dla materiałów zdjęciowych itp. Dzięki temu obydwa tematy byłyby bardziej przejrzyste.
Pozdrawiam i proszę o więcej zdjęć/filmów w galerii
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Jak najbardziej popieram. PozdrawiamMajster128 pisze:Oczywiście zdjęcia fajnie się ogląda. Pokazują inny wizerunek świata off-roadu, którego nie znajdziemy w Polsce. Daje to jakąś motywację do pracy w tym kierunku.
Drugiego takiego szpeca od zawieszeń pewnie próżno tu szukać, ale mimo wszystko nie obraź się. Przydał by się osobny temat dla materiałów zdjęciowych itp. Dzięki temu obydwa tematy byłyby bardziej przejrzyste.
Pozdrawiam i proszę o więcej zdjęć/filmów w galerii
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Modyfikacja, tuning oryginalnego zawieszenia Supermoto KTM 450 05.
Na poczatku gable byly oginalne czyli standardowe linearne mocowanie hamulca, oryginalne golenie , oryginalne standardowe simeringi .
Następnie rury goleni zostały utwardzone i pokryte specjalnym złotym tytanem który utwardza powierzchnie rury a po za tym jest ta powierzchnia tak gładka iż w późniejszej eksploatacji zmniejszone jest tarcie co poprawia diametralnie prace gabli . Dodatkowo zostały zmienione stopy gabli i zastąpione stopami Magura po obu stronach mocowanie hamulca ,czyli podwójna tarcza hamulcowa co za tym idzie poprawia sie moc hamowania dla supermoto bardzo ważne. Górne rury aluminiowe zostały przefarbowane na czarno w procesie eloksydowania.
Gable po złożeniu rur, zostały wyposażone w simeringi olejowe oraz kurzowe firmy SKF które podczas pracy stawiają mniejszy opór tarcia
Następnie pozostałe części gabli zostały poddane modyfikacji dla poprawienia charakterystyki pracy z uwzględnieniem wagi kierowcy i jego umiejętności.
Po złożeniu i zalaniu odpowiednim olejem gable wyglądają tak
Na poczatku gable byly oginalne czyli standardowe linearne mocowanie hamulca, oryginalne golenie , oryginalne standardowe simeringi .
Następnie rury goleni zostały utwardzone i pokryte specjalnym złotym tytanem który utwardza powierzchnie rury a po za tym jest ta powierzchnia tak gładka iż w późniejszej eksploatacji zmniejszone jest tarcie co poprawia diametralnie prace gabli . Dodatkowo zostały zmienione stopy gabli i zastąpione stopami Magura po obu stronach mocowanie hamulca ,czyli podwójna tarcza hamulcowa co za tym idzie poprawia sie moc hamowania dla supermoto bardzo ważne. Górne rury aluminiowe zostały przefarbowane na czarno w procesie eloksydowania.
Gable po złożeniu rur, zostały wyposażone w simeringi olejowe oraz kurzowe firmy SKF które podczas pracy stawiają mniejszy opór tarcia
Następnie pozostałe części gabli zostały poddane modyfikacji dla poprawienia charakterystyki pracy z uwzględnieniem wagi kierowcy i jego umiejętności.
Po złożeniu i zalaniu odpowiednim olejem gable wyglądają tak
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
A teraz w skrócie tuning tylnego amora SM KTM 450 05. Amortyzator jest poddany zwykłej modyfikacji bez specjalnych gadżetów i upiększeń. Na początku amor jest rozbierany i poddany pomiarom . Następnie sztanga jest poddana polerowaniu a zużyte elementy wymianie. (np uszczelniacz). Po dokonaniu modyfikacji całość jest złożona i zalana nowym olejem, oraz nabita azotem,itp Na koniec dobór sprężyny w tym przypadku oryginalna sprężyna linearna 97nm została zastąpiona sprężyną progresywna 90-120 nm
Te gable czekają na swoja kolej!
Te gable czekają na swoja kolej!
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: czw, 12 mar 2009, 09:44
- Motocykl: EXC-R 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznan
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Lanie oleju tylko na podstawie oznaczenia 5W jest dopuszczalne dla malo wymagajacych uzytkownikow (przecietnych riderow). Nie chce tu nikogo urazac mam na mysli jedynie ze 80% lag w tym kraju to i tak zuzyty zlom wewnatrz i wiekszosc jezdzi for fun wiec mega roznicy to nie robi co tam lejecie.. Co jest najwazniejsze? szczelnosc i spasowanie elementow.. skoro to ma utrzymywac cisnienie i pracowac.. co sie sprawdza i robi u nas ? zmienia uszczelniacz w garazu u kumpla i tak te zawiasy chodza po 10 lat.. ;D To zadajcie sobie pytanie co tam jest spasowane jak po pierwszym sezonie na 100% sa czesci do wymiany u kogos kto naprawde DAJE po manecie
Mialem klienta ktory jezdzil z urwanym zaworem w ladze.. i do dzis jezdzi bez.. bo uszkodzona tuba kosztowala 1500zl i nie chcial robic zrobilismy mu cos na wzor nowego zawiasu z KAWI 2011.. jeden zawor ale skompensowany inna sprezyna i olejem po taniosci.. ale co wazne koles w miare pomyka po lesie i nie czul ze ma urwany zawor... w ladze.. Ilu z NAS by to wyczulo (amatorow) ciezko powiedziec.. przyjechal bo laga ciekla..
Jedynie Ecik jak pamietam zblizyl sie do problemu nieco.. przytaczajac inne parametry . W tuningowanych zawieszeniach to jest kompletnie nie do przyjecia, mozna trafic plus minus i jakos bedzie dzialac.. ale zazwyczaj jest gorzej. Przykladem moze byc znany u nas Promax (wybieram marke spoza naszej oferty zeby nie bylo) zalany putolinem pracowal znacznie gorzej niz olejem dedykowanym przez tunera
Dla przykladu pare parametrow z oleju uzywanego przez RG3 (legenda tuningu)
GradeLightMediumHeavy
ColorD 1500RedPurpleClear
Gravity°A.P.I. 30.531.5632.01
ViscositySUS @ 100°F 75.8105.7144.0
ViscositySUS @ 210°F 43.550.457.6
ViscositycSt @ 40°C 13.920.7628.94
ViscositycSt @ 100°C 5.27.289.36
PourPoint, °F-40F-35F-35F
FlashPoint, °F207212219
FirePoint, °F285235235
ViscosityIndex 359338300
SAEViscosity 3wt 7wt 10wt
Co z tego wynika. Ano jedno.. Nie mozna mowic zalej amor tylni olejem 2,5W.. lub nie wiecej niz 5W itp. Jakim 5W? oleje sie bardzo roznia miedzy soba jak widzimy wyzej. Miesza sie je ze soba etc. Dla przykladu Ohlins zalejemy SAE10W na podstawie parametrow oleju pokazanego wyzej.
Roznic jest wiele ktory olej byscie nalali do KYB?
Pomijajac ze najlepszym olejem do KYB bedzie firmowy Podobnie do WP tylniego.. mozna dopasowac zamienniki ale trzeba znac wszystkie parametry oleju by zrobic to profesjonalnie. I tu sie robia schody wiekszosc producentow i tunerow nie poda wam "specyfikacji oleju" bo kupicie gdzie indziej.. np do tego promaxa
Co sie liczy najbardziej i tu uklon w strone temperatury pracy amortyzatora (azot vs tlen) to jak olej traci swoje wlasciwosci w zakresie temperatur.. To samo jest w olejach silnikowych dlatego najlepsze oleje sa mega drogie.. nie traca parametrow przy wysokiej temperaturze.. niektore popularne na rynku PL (nie bede robil antyreklamy) z 10W50 robia sie 10W40.. a nawet 10W30 jak moto w pizd.. dostaje.. wystarczy poszukac badan naukowych na ten temat Tak samo jest z olejem w amorku.. temp= wrog. Obrona: Jakosc oleju, dopasowanie, tunigowe ekrany oslaniajace od temperatury dla maniakow
Wysokosc poziomu oleju zmienia sie w zaleznosci np od wagi ridera i uzytej sprezyny (stad rozne zakresy sa podawane przez producenta). Moze byc inna nawet przy duzej roznicy wzrostu to sa juz detale wlasnie za ktore sie placi firmom tuningujacym
Poduszka powietrzna jest elementem tlumiacym jak sprezyna stad jej waznosc (olej sie nie sciska i nie zmienia generalnie objetosci, wiec pracuje powietrze)
Wiec jak pytacie ile nalac nie piszac nic o sobie odpowiedz powinna byc jedna - tyle co podaje serwisówka koniec kropka.
Co do nabijania azotu w WP , robi sie to z pomoca specjalnego adaptera (pomijajac ultra drogie gadzety WP) koszt od 100-200 USD + duperele za nastepne pare stowek PLN . Wiec faktycznie lepiej dac komus. Mozna wkrecic specjalne zaworki ale tez pasuja do 1 typu koncowki.
WP wymaga prozniowej obslugi , bo jak wiadomo lubia kombinowac jak KTM Zeby bylo trudniej.
Co do samego serwisu np lag przednich to wymiana uszczelniaczy i oleju to nie jest chyba 1/10 pracy niezbędnej do profesjonalnego serwisu lagi
Podkladki shims: Jak znajde czas to opisze plus minus co ktora robi to i tak jest tak skomplikowane ze odpada zabawa wieksza z tym bo oznacze wielokrotne rozbierania lag i testowanie tu korzysta sie z wiedzy i skomplikowanego oprogramowania tunerskiego, czego nikt za darmo nie odda bo na zupe musi robic
Podsumowujac nawet wiekszosc polskich zawodnikow nie robi pelnego prawdziwego serwisu lag w sezonie , wiec nie musicie sie mega stresowac jesli wam odpowiada co macie Bo serwis to nie jest wymiana uszczelniaczy i oleju jedynie
Tu mozecie sobie zobaczyc jak wyglada zawias KYB 46mh pierwszy przeglad... jak widac spozniony
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 098&type=3
*pisane na szybko do sniadania moglem popelnic bledy heheh wiec nie chwytac za slowa..
Mialem klienta ktory jezdzil z urwanym zaworem w ladze.. i do dzis jezdzi bez.. bo uszkodzona tuba kosztowala 1500zl i nie chcial robic zrobilismy mu cos na wzor nowego zawiasu z KAWI 2011.. jeden zawor ale skompensowany inna sprezyna i olejem po taniosci.. ale co wazne koles w miare pomyka po lesie i nie czul ze ma urwany zawor... w ladze.. Ilu z NAS by to wyczulo (amatorow) ciezko powiedziec.. przyjechal bo laga ciekla..
Jedynie Ecik jak pamietam zblizyl sie do problemu nieco.. przytaczajac inne parametry . W tuningowanych zawieszeniach to jest kompletnie nie do przyjecia, mozna trafic plus minus i jakos bedzie dzialac.. ale zazwyczaj jest gorzej. Przykladem moze byc znany u nas Promax (wybieram marke spoza naszej oferty zeby nie bylo) zalany putolinem pracowal znacznie gorzej niz olejem dedykowanym przez tunera
Dla przykladu pare parametrow z oleju uzywanego przez RG3 (legenda tuningu)
GradeLightMediumHeavy
ColorD 1500RedPurpleClear
Gravity°A.P.I. 30.531.5632.01
ViscositySUS @ 100°F 75.8105.7144.0
ViscositySUS @ 210°F 43.550.457.6
ViscositycSt @ 40°C 13.920.7628.94
ViscositycSt @ 100°C 5.27.289.36
PourPoint, °F-40F-35F-35F
FlashPoint, °F207212219
FirePoint, °F285235235
ViscosityIndex 359338300
SAEViscosity 3wt 7wt 10wt
Co z tego wynika. Ano jedno.. Nie mozna mowic zalej amor tylni olejem 2,5W.. lub nie wiecej niz 5W itp. Jakim 5W? oleje sie bardzo roznia miedzy soba jak widzimy wyzej. Miesza sie je ze soba etc. Dla przykladu Ohlins zalejemy SAE10W na podstawie parametrow oleju pokazanego wyzej.
Roznic jest wiele ktory olej byscie nalali do KYB?
Pomijajac ze najlepszym olejem do KYB bedzie firmowy Podobnie do WP tylniego.. mozna dopasowac zamienniki ale trzeba znac wszystkie parametry oleju by zrobic to profesjonalnie. I tu sie robia schody wiekszosc producentow i tunerow nie poda wam "specyfikacji oleju" bo kupicie gdzie indziej.. np do tego promaxa
Co sie liczy najbardziej i tu uklon w strone temperatury pracy amortyzatora (azot vs tlen) to jak olej traci swoje wlasciwosci w zakresie temperatur.. To samo jest w olejach silnikowych dlatego najlepsze oleje sa mega drogie.. nie traca parametrow przy wysokiej temperaturze.. niektore popularne na rynku PL (nie bede robil antyreklamy) z 10W50 robia sie 10W40.. a nawet 10W30 jak moto w pizd.. dostaje.. wystarczy poszukac badan naukowych na ten temat Tak samo jest z olejem w amorku.. temp= wrog. Obrona: Jakosc oleju, dopasowanie, tunigowe ekrany oslaniajace od temperatury dla maniakow
Wysokosc poziomu oleju zmienia sie w zaleznosci np od wagi ridera i uzytej sprezyny (stad rozne zakresy sa podawane przez producenta). Moze byc inna nawet przy duzej roznicy wzrostu to sa juz detale wlasnie za ktore sie placi firmom tuningujacym
Poduszka powietrzna jest elementem tlumiacym jak sprezyna stad jej waznosc (olej sie nie sciska i nie zmienia generalnie objetosci, wiec pracuje powietrze)
Wiec jak pytacie ile nalac nie piszac nic o sobie odpowiedz powinna byc jedna - tyle co podaje serwisówka koniec kropka.
Co do nabijania azotu w WP , robi sie to z pomoca specjalnego adaptera (pomijajac ultra drogie gadzety WP) koszt od 100-200 USD + duperele za nastepne pare stowek PLN . Wiec faktycznie lepiej dac komus. Mozna wkrecic specjalne zaworki ale tez pasuja do 1 typu koncowki.
WP wymaga prozniowej obslugi , bo jak wiadomo lubia kombinowac jak KTM Zeby bylo trudniej.
Co do samego serwisu np lag przednich to wymiana uszczelniaczy i oleju to nie jest chyba 1/10 pracy niezbędnej do profesjonalnego serwisu lagi
Podkladki shims: Jak znajde czas to opisze plus minus co ktora robi to i tak jest tak skomplikowane ze odpada zabawa wieksza z tym bo oznacze wielokrotne rozbierania lag i testowanie tu korzysta sie z wiedzy i skomplikowanego oprogramowania tunerskiego, czego nikt za darmo nie odda bo na zupe musi robic
Podsumowujac nawet wiekszosc polskich zawodnikow nie robi pelnego prawdziwego serwisu lag w sezonie , wiec nie musicie sie mega stresowac jesli wam odpowiada co macie Bo serwis to nie jest wymiana uszczelniaczy i oleju jedynie
Tu mozecie sobie zobaczyc jak wyglada zawias KYB 46mh pierwszy przeglad... jak widac spozniony
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 098&type=3
*pisane na szybko do sniadania moglem popelnic bledy heheh wiec nie chwytac za slowa..
Autoryzowany serwis i tuning zawieszeń KYB, Ohlins // Serwis: WP, Showa, Elka.Tuning marek: Racetech, Pro Circuit, Factory Connection<br>
http://www.lastlap.pl THOR, FOX, ASTERISK, SIDI, EVS, GAERNE, AIROH, 661 w super cenach!</br>
http://www.lastlap.pl THOR, FOX, ASTERISK, SIDI, EVS, GAERNE, AIROH, 661 w super cenach!</br>