Gas Gas EC300, pierwsze wrażenia.
-
Autor tematucrouch196
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
- Motocykl: KTM EXC300
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Gas Gas EC300, pierwsze wrażenia.
Witam. Niedawno zakupiłem taką maszynkę tj. Gas Gas EC300 z 2004r. Wcześniej jeździłem "Pomarańczą". Jako, że po sprzedaży swojego 4T dużo szukałem czegoś sensownego w 2T ze stajni Ktma (husaberg) i wszystko co oglądałem było w fatalnym stanie, bądź sprzedawcy zarzekali się że motocykl ma 70mth, a wszystko wskazywało na conajmniej 270mth moja uwaga skierowała się na Gas Gasie (w sumie znalazł go mój brat). Cena w porównaniu do Ktma nieporównywalnie niska. Pojechaliśmy i kupiliśmy. Byłem nim na dwóch wyjazdach przejeżdżając łącznie ok 5mth i co mogę powiedzieć to wypisze w formie plusów i minusów:
Minusy:
- brak możliwości ustawienia kierownicy na wysokiego jeźdźca (w porównaniu do Ktma, który ma dużo regulacji), kierownica jest za bardzo z tyłu i bez dorobienia (w oryginale do kupienia jest tylko podwyższenie) podwyższenia wraz z wysunięciem do przodu pozycja nie za fajna (mam 196cm wzrostu)
- jakość plastików, elementów aluminiowych troszkę niższa niż u w/w konkurencji
- zawieszenie przednie reaguje dosyć nerwowo (może to kwestia nastawów albo oleju)
Plusy:
- silnik, a raczej jego charakterystyka bardzo mnie zaskoczyła, jeżdżę głównie po wzniesieniach i będąc na 2 wyjeździe zrobiłem takie podjazdy, których nie robiłem po roku jazdy na moim Sxfie. Jadąc na 2 biegu można śmiało operować manetką a to odejmując jak i dodając, a silnik nawet nie zająknie. Ciągnie od samego dołu i to co piszą o tych maszynach, że 300 w 2T to narowisty byk, który chce Ciebie zrzucić to totalna głupota. Jestem amatorem i nie mam problemu z opanowaniem tego sprzętu.
- bardzo zwrotny i świetnie składający się w zakręty, bardzo smukły
- części tańsze (oryginały) np. całe siedzisko 140zł (w Ktmie najtańszy pokrowiec jest nawet droższy), dźwignia zmiany biegów 105zł
- spalanie nie jest takie straszne jak mi mówiono (2 mth upalania w terenie spalił ok 7litrów)
- cena zakupu ( bezkonkurencyjny)
Jak przejeżdźę na nim ok 100mth zdam relacje. Jak będzie dobrze to następny będzie też Gas Gas ale po 2012r (zmieniła się rama na większą).
- cena zakupu
Minusy:
- brak możliwości ustawienia kierownicy na wysokiego jeźdźca (w porównaniu do Ktma, który ma dużo regulacji), kierownica jest za bardzo z tyłu i bez dorobienia (w oryginale do kupienia jest tylko podwyższenie) podwyższenia wraz z wysunięciem do przodu pozycja nie za fajna (mam 196cm wzrostu)
- jakość plastików, elementów aluminiowych troszkę niższa niż u w/w konkurencji
- zawieszenie przednie reaguje dosyć nerwowo (może to kwestia nastawów albo oleju)
Plusy:
- silnik, a raczej jego charakterystyka bardzo mnie zaskoczyła, jeżdżę głównie po wzniesieniach i będąc na 2 wyjeździe zrobiłem takie podjazdy, których nie robiłem po roku jazdy na moim Sxfie. Jadąc na 2 biegu można śmiało operować manetką a to odejmując jak i dodając, a silnik nawet nie zająknie. Ciągnie od samego dołu i to co piszą o tych maszynach, że 300 w 2T to narowisty byk, który chce Ciebie zrzucić to totalna głupota. Jestem amatorem i nie mam problemu z opanowaniem tego sprzętu.
- bardzo zwrotny i świetnie składający się w zakręty, bardzo smukły
- części tańsze (oryginały) np. całe siedzisko 140zł (w Ktmie najtańszy pokrowiec jest nawet droższy), dźwignia zmiany biegów 105zł
- spalanie nie jest takie straszne jak mi mówiono (2 mth upalania w terenie spalił ok 7litrów)
- cena zakupu ( bezkonkurencyjny)
Jak przejeżdźę na nim ok 100mth zdam relacje. Jak będzie dobrze to następny będzie też Gas Gas ale po 2012r (zmieniła się rama na większą).
- cena zakupu
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Gas Gas EC300, pierwsze wrażenia.
no to czekam na relacje za 100mth, znajomy ma do sprzedania Gas'a z 2014r 300ccm jak coś w idealnym stanie
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
Autor tematucrouch196
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
- Motocykl: KTM EXC300
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Gas Gas EC300, pierwsze wrażenia.
Witam. Niestety nie dojechałem do 100mth, ale nie z powodu, awarii, ale sprzedaży Gas Gasa po 62mth. Mając go niecałe pół roku i robiąc ponad 60godz mogę coś więcej powiedzieć o sprzęcie, jakości, dostępności części itp. Zaczynam.
Jeżdżąc wcześniej SXFem 250 4T, powiem tyle, postęp jaki zrobiłem na Gas Gasie nawet mnie zadziwił, to co wydawało mi się nie do zrobienia na SXFie na tym zrobiłem i chciałem więcej. 2T w terenie dla amatora jest dużo łatwiejsze do opanowania i dużo więcej wybacza. Charakterystyka pracy silnika jest bardzo liniowa i przewidywalna, mocy nie brakuje pod żadne wzniesienie, a do tego jest dostępna od "dołu". Na przestrzeni tego czasu pojawił się wcześniej nie zauważony problem (może dlatego, że to co kupowałem było na magazynie), a mianowicie dostępność części. Klocki, napęd i takie standardowe elementy były dostępne od ręki, natomiast na części do gaźnika jak i gumę łączącą airbox z gaźnikiem oczekuje już od września...Części kupowałem i zamawiałem z Mparts Opole, gdzie przez tel. informowali, że nie ma problemu z częściami i na pewno oddzwonią...niestety nie oddzwonili ani razu, a jak ja się z nimi kontaktowałem to mówili, że są chwilowe problemy w fabryce, ale jak przejmie Gasa inna firma to będzie ok. Niestety nawet po przejęciu Gas Gasa przez inną hiszpańską firmę nic się nie zmieniło. Motocykl wymagał wymiany kilku elementów, ale z racji problemów z częściami po prostu zdecydowałem się go sprzedać i kupić znowu coś ze stajni KTM (tam na części czeka się maks do 2 tyg, nawet do rocznika 2000).
Ogólnie polecam Gas Gasa (jak ktoś ma dostępność do części nieograniczony bądź dużą cierpliwość) bo to bardzo dobre motocykle (a silnikowo uważam, że lepsze niż KTM) z trochę gorszą jakością wykonania, ale z kilkoma patentami (jak choćby mały zbiorniczek wyrównawczy, dzięki któremu nigdy nie zagotowałem Gasa w terenie, a KTMy parowały jak parowozy). Pozdrawiam i ruszam na łowy na jakiegoś nie zajechanego KTMa
Jeżdżąc wcześniej SXFem 250 4T, powiem tyle, postęp jaki zrobiłem na Gas Gasie nawet mnie zadziwił, to co wydawało mi się nie do zrobienia na SXFie na tym zrobiłem i chciałem więcej. 2T w terenie dla amatora jest dużo łatwiejsze do opanowania i dużo więcej wybacza. Charakterystyka pracy silnika jest bardzo liniowa i przewidywalna, mocy nie brakuje pod żadne wzniesienie, a do tego jest dostępna od "dołu". Na przestrzeni tego czasu pojawił się wcześniej nie zauważony problem (może dlatego, że to co kupowałem było na magazynie), a mianowicie dostępność części. Klocki, napęd i takie standardowe elementy były dostępne od ręki, natomiast na części do gaźnika jak i gumę łączącą airbox z gaźnikiem oczekuje już od września...Części kupowałem i zamawiałem z Mparts Opole, gdzie przez tel. informowali, że nie ma problemu z częściami i na pewno oddzwonią...niestety nie oddzwonili ani razu, a jak ja się z nimi kontaktowałem to mówili, że są chwilowe problemy w fabryce, ale jak przejmie Gasa inna firma to będzie ok. Niestety nawet po przejęciu Gas Gasa przez inną hiszpańską firmę nic się nie zmieniło. Motocykl wymagał wymiany kilku elementów, ale z racji problemów z częściami po prostu zdecydowałem się go sprzedać i kupić znowu coś ze stajni KTM (tam na części czeka się maks do 2 tyg, nawet do rocznika 2000).
Ogólnie polecam Gas Gasa (jak ktoś ma dostępność do części nieograniczony bądź dużą cierpliwość) bo to bardzo dobre motocykle (a silnikowo uważam, że lepsze niż KTM) z trochę gorszą jakością wykonania, ale z kilkoma patentami (jak choćby mały zbiorniczek wyrównawczy, dzięki któremu nigdy nie zagotowałem Gasa w terenie, a KTMy parowały jak parowozy). Pozdrawiam i ruszam na łowy na jakiegoś nie zajechanego KTMa