YZ 250F 2016 LIMITED
-
Autor tematusolaris
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
YZ 250F 2016 LIMITED
Co sądzicie o nowej yamaszcze? Limitowana edycja, wygląda świetnie Nie wiem czemu tylko nie odwrócili cylindra imo lepiej jak kolektor jest z tyłu a nie z przodu.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250F 2016 LIMITED
Długość układu wydechowego ma bardzo istotne znaczenie. Wcześniej był problem by zamontować długość obliczeniową. Teraz problem jest o wiele mniejszy.
-
Autor tematusolaris
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250F 2016 LIMITED
Akurat te pole numerowe trafiają w mój gust Akurat to limitowana edycja, niebieska jest w standardzie. Tutaj akurat model 450:Yamaso pisze:Niebieska raczej ładniejsza. Osobiście nie widza mi się tylnie pola numerowe
Pamiętam, że jakiś producent to zrobił? W sensie odwrócony cylinder. Czy tam też ten problem występował? Tak swoją drogą (bo nie wiem) co ma długość kolektora wydechowego w 4T do poprawnej pracy silnika?Majster128 pisze: Długość układu wydechowego ma bardzo istotne znaczenie. Wcześniej był problem by zamontować długość obliczeniową. Teraz problem jest o wiele mniejszy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 136
- Rejestracja: śr, 23 lut 2011, 15:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250F 2016 LIMITED
Może czas jaki spaliny opuszczą układ wydechowy zanim nastąpi kolejny suw wydechowy. Za krótki wydech, to za szybkie wypuszczenie spalin co spowoduje zassanie powietrza z zewnątrz. Tak główkuje, ale nie wiem czy dobrze.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250F 2016 LIMITED
W układnie wydechowym występują zjawiska gazodynamiczne, które pomagają w opróżnianiu cylindra ze spalin. Doprowadza się do wystąpienia podciśnienia przy zaworze wydechowym w chwili jego zamykania. Ze strony układu układu dolotowego podobnie doprowadza się do powstania nadciśnienia przy zaworze dolotowych przed jego zamknięciem.
-
Autor tematusolaris
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250F 2016 LIMITED
No dobra. A co powiesz o tej yzf 450 2010? W 2011, 2012, 2013 także był odwrócony. Dopiero w 2014 powrócili do początkowego układu - wylot spalin z przodu.Majster128 pisze:W układnie wydechowym występują zjawiska gazodynamiczne, które pomagają w opróżnianiu cylindra ze spalin. Doprowadza się do wystąpienia podciśnienia przy zaworze wydechowym w chwili jego zamykania. Ze strony układu układu dolotowego podobnie doprowadza się do powstania nadciśnienia przy zaworze dolotowych przed jego zamknięciem.
[mimg]http://www.motorcycledaily.com/wp-conte ... middle.jpg[/mimg]
[mimg]http://www.uniracing.es/imagenes/uni25485.jpg[/mimg]
Coś mocno było nie tak że już do tego nie wrócili? Widziałeś gdzieś może jakieś testy tego silnika na hamowni, wykresy?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250F 2016 LIMITED
To już jest wymysł konstruktora jak zrealizować doładownie dynamiczne i czy w ogóle realizować. Jak widzisz trochę musieli się nawywijać tej rury za amortyzatorem, żeby jakąś długość uzyskać.
Nie widziałem.
Nie widziałem.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250F 2016 LIMITED
Kiedyś natknołem się na opis tej modyfikacji obróconego kolektora , przekłada się to na uzyskanie lepszych parametrów kompresji przy tym samym stopniu sprężania , do cylindra trafia chłodniejsza mieszanka - coś na zasadzie turbo coolera .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250F 2016 LIMITED
Ładowanie cylindra od góry, tym bardziej bez zagięcia kanału może zwiększyć współczynnik napełnienia cylindra.
Żadne tam coolery czy kompresje.
Żadne tam coolery czy kompresje.
-
Autor tematusolaris
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250F 2016 LIMITED
http://motocrossactionmag.com/home-page ... ne-designs
Ciekawy tekst o odwróconych cylindrach. Niestety po angielsku.
Ciekawy tekst o odwróconych cylindrach. Niestety po angielsku.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250F 2016 LIMITED
zapewne tak jest jak piszesz , tylko w tym wszystkim należało by wziąsc pod uwagę ze yamaha tłucze teraz silniki na 2 zaworach ssących a nie 3 .Wiec temp podawanej mieszanki tez nie jest bez wpływu na osiągi takiego silnika .Majster128 pisze:Ładowanie cylindra od góry, tym bardziej bez zagięcia kanału może zwiększyć współczynnik napełnienia cylindra.
Żadne tam coolery czy kompresje.