tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Prawdopodobnie uszkodziłeś sprzęgiełko rozrusznika - kompletne to koszt ok. 900 zeta, z tego, co pamiętam. Same rolki zazębiające w koszyczku - taki element pomiędzy zewnętrzną i wewnętrzną bieżnią coś ok. 500 zł.
Rozbierz to koniecznie i sprawdź, bo jeśli te rolki ci się wysypały to narobisz sobie bigosu, jak gdzieś powpadają.
Rozbierz to koniecznie i sprawdź, bo jeśli te rolki ci się wysypały to narobisz sobie bigosu, jak gdzieś powpadają.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: pn, 16 lip 2007, 19:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Widzimirabambry obok Szczecina
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Witam panie i panowie jako że stałem się szczęśliwym (na razie nie za bardzo) posiadaczem KTM EXC 450 05 piszę ku przestrodze dla tych którzy już posiadają taki motocykl i dla tych którzy mają zamiar taki sobie sprawić. RÓBCIE SERWIS NA CZAS !! Swoich maszyn bo inaczej kupicie kiedyś takiego sztrucla jak ja aktualnie. A teraz troszkę o moim zakupie. Kiedy w końcu sprzedałem szczęśliwie swoją Husqe i dozbierałem sporo kapusty pojechałem po KTM 600KM od domu. Na allegro oczywiście wszystko ok cyka od kopa itd. Przez telefon dowiedziałem się już że zawory są do regulacji. Sprzedawca oczywiście zapewniał że tylko to a cała reszta moto jest w stanie super. Na zdjęciach kat wyglądał na prawdę zacnie. Po przejechaniu tych klocków po naszych polskich wspaniałych drogach znalazłem się na miejscu. A tu niemiłe zaskoczenie pierwsze co fakt pierdoła dźwignia od ssania nie trzyma tylko od razu się cofa, nie oryginalny licznik tylko techtrial, przód prawa laga cieknie zaraz potem kolejna wtopa kat kręci ale nie pali z rozrusznika i trzeba pomóc mu kopką. Do tego momentu pomyślałem spoko nadrabia wyglądem no i zawieszeniem z 06r... naprawi się. No niestety kat odpalił, fakt od pierwszego strzała z kopa ale coś stuka w silniku i to tak konkretnie. Od razu stwierdziłem że to nie zawory tylko coś gorszego no i utargowałem na tym jeszcze 500zł teraz już wiem że o wiele za mało. Kata w końcu kupiłem za 13tyś jak za model 2006 myślę że całkiem nieźle gdyby nie to że przejeździłem na nim jakieś 2 min tylko u sprzedawcy. W domu zabrałem sie za silnik a tam niestety już niespodzianki. Łańcuszek rozrządu wyciągnięty na maxa. Zawory i cała głowica są ok... czyli szukamy stukania dalej. Ściągam cylinder i tłok tutaj już jest masakra, góra cylindra wytarta, luzy na pierścieniach tragedia jeden miał z 2mm drugi 3mm(max 0,80mm, 1,00mm). No i na końcu jest i ona korba... która ma luzy w każdą stronę i to takie że jeszcze troszkę a sama by uciekła karterem. Po tym wszystkim zły oczywiście jak pies chciałem już z nim wracać całą tą drogę i wysypać co zostało sprzedawcy na podjazd. Ale chcę go reanimować i będę miał wszystko tak jak być powinno, bo nie wiadomo na co jeszcze bym trafił gdybym pojechał po innego.
Na dzień dzisiejszy zaraz po zakupie z allegro motocykla który jest "przygotowany do sezonu" moje wydatki to:
Korba(hot rods), tłok(vertex), łańcuszek rozrządu(iwis), komplet nowych uszczelek athena = 1300zł + regeneracja cylindra w langcourt 1050 zł. Już o lagach, olejach, filtrach, płynach, rozruszniku, wymianie korby i centrowaniu wału nie wspominam ale +/- 2500 na dzień dobry trzeba mieć.
Tutaj zdjęcia kata i części + filmik z luźną korbiną
http://www.bikepics.com/members/Dolc/
http://megavideo.com/?v=F2MYQM5N
Na prawdę ciekaw jestem czy w końcu uda mi się albo moim znajomym kupić motocykl który na prawdę jest "przygotowany do sezonu" ja już w to nie wieżę... a wy ?? I jeszcze raz na prawdę sprawdzajcie swoje sprzęty nie chodzi o wymienianie części co 2mth ale przynajmniej raz na te pół roku albo rok sprawdźcie co w silniku siedzi i jak to wygląda.
P.S. na prawdę sory za tak długie opowiadanie ale mam nadzieję że komuś to się przyda i kupując taki motocykl musi przygotować się finansowo od razu na takie nieprzewidziane akcje.
Na dzień dzisiejszy zaraz po zakupie z allegro motocykla który jest "przygotowany do sezonu" moje wydatki to:
Korba(hot rods), tłok(vertex), łańcuszek rozrządu(iwis), komplet nowych uszczelek athena = 1300zł + regeneracja cylindra w langcourt 1050 zł. Już o lagach, olejach, filtrach, płynach, rozruszniku, wymianie korby i centrowaniu wału nie wspominam ale +/- 2500 na dzień dobry trzeba mieć.
Tutaj zdjęcia kata i części + filmik z luźną korbiną
http://www.bikepics.com/members/Dolc/
http://megavideo.com/?v=F2MYQM5N
Na prawdę ciekaw jestem czy w końcu uda mi się albo moim znajomym kupić motocykl który na prawdę jest "przygotowany do sezonu" ja już w to nie wieżę... a wy ?? I jeszcze raz na prawdę sprawdzajcie swoje sprzęty nie chodzi o wymienianie części co 2mth ale przynajmniej raz na te pół roku albo rok sprawdźcie co w silniku siedzi i jak to wygląda.
P.S. na prawdę sory za tak długie opowiadanie ale mam nadzieję że komuś to się przyda i kupując taki motocykl musi przygotować się finansowo od razu na takie nieprzewidziane akcje.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 56
- Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
- Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krakow
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
jeżeli chodzi o luz na korbie na filmiku. Takie luzy jak pokazałeś nie mają większego znaczenia... Najistotniejsze jest czy korba ma luz góra dół bo to jest jedyny słyszalny podczas pracy silnika luz. Ten luz skrętny może faktycznie trochę spory. Luz na boki jeżeli nie ma innych luzów nie ma większego znaczenia.
czyszenie dywanów Kraków <- Kliknij proszę! pomożesz mi tym w pozycjonowaniu mojej strony
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: pn, 16 lip 2007, 19:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Widzimirabambry obok Szczecina
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Moto wczoraj poskładałem i to ta korba tak stukała :] Teraz już jest wszystko ok poza rozrusznikiem. Macie może jakieś pomysły co może być z nim nie tak ? Bo kręci bez problemu, aku wczoraj ładowany całą noc, iskra na świecy jest... tłok nowy cylinder zrobiony zawory ustawione, pewnie jakiś chochlik elektryczny którego nie mogę dorwać.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz, 29 maja 2011, 23:59
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
rozrusznik kręci a nie pali
jeśli rusza tłokiem to masz to co ja i nie wiem o co chodzi
ja tak miałem że rozrusznik kręcił a tłok stał w miejscu
wolne koło - te rolki na wale okazały się w porządku tylko rozrusznik był za słaby
**************************************************************
posiadam EXC 400 / 520 na części
http://www.bikepics.com/members/lomax400e/06dr400/
gg 6777220
tel 698 672 101
jeśli rusza tłokiem to masz to co ja i nie wiem o co chodzi
ja tak miałem że rozrusznik kręcił a tłok stał w miejscu
wolne koło - te rolki na wale okazały się w porządku tylko rozrusznik był za słaby
**************************************************************
posiadam EXC 400 / 520 na części
http://www.bikepics.com/members/lomax400e/06dr400/
gg 6777220
tel 698 672 101
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: pn, 16 lip 2007, 19:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Widzimirabambry obok Szczecina
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Panowie mam pytanie jakie mają być sprężyny do zaworów stalowych w exc 450 05r ? Bo się w końcu pogubiłem na forum napisane jest że podwójne a z tego PDFA wynika że stożkowe http://www.ktmsklep.pl/userfiles/file/p ... silnik.pdf . I jeszcze pytanie czy zawory muszę jakoś specjalnie docierać coś tam bawić sie czy wystarczy je wsadzić ? Mam kumpla z hondą crf 250 wstawił proxy bez docierania itd od 6 czy 7 miesięcy lata bez problemu.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
- Motocykl: KTM 525SX
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Witam mam ten sam problem z rozrusznikiem .Mam 525 wsadziłem rozrusznik i nowy akumulator i on niema siły by obrucić wałem jak go odpreże to obraca tłokiem idealnie.zawory ustawione na 0,10 silnik po remoncje.Gażnik ustawiony co moze być
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
- Motocykl: KTM 525SX
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
okazało sie ze jest brak masy na silniku - i tylko dołozyłem mase a rozrusznik zasówa jak szalony
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: sob, 25 kwie 2009, 00:46
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Zakupilem KTM 2004r SX 450. Stan według sprzedawcy bdb (rachunki sprzed 50mh na ponad 2,5tys).
Zastanawiaja mnie 2 rzeczy:
Ad 1. czy to normalne, ze jest min. wyciek paliwa doslownie kilka kropel, plama 2x2cm? Pojawia sie po odstawieniu moto po jezdzie na noc do garazu ( rurka puszczona z tylu silnika w strone gleby)
Ad 2. po lekkim rozgrzaniu na postoju a nastepnie w pierwszych kilku minutach przy mocnej przygazowce i spuszczenia manetki gazu do 0 moto potrafi strzelic ogniem z tlumika.
Ktm wstawiam na przeglad techniczny (chce wiedziec na czym siedze:). Jesli ktos ma jakies wskazówki prosze o info.
Zastanawiaja mnie 2 rzeczy:
Ad 1. czy to normalne, ze jest min. wyciek paliwa doslownie kilka kropel, plama 2x2cm? Pojawia sie po odstawieniu moto po jezdzie na noc do garazu ( rurka puszczona z tylu silnika w strone gleby)
Ad 2. po lekkim rozgrzaniu na postoju a nastepnie w pierwszych kilku minutach przy mocnej przygazowce i spuszczenia manetki gazu do 0 moto potrafi strzelic ogniem z tlumika.
Ktm wstawiam na przeglad techniczny (chce wiedziec na czym siedze:). Jesli ktos ma jakies wskazówki prosze o info.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: sob, 25 kwie 2009, 00:46
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Nikt nic nie wie. Ok rozbieram moto. Na pierwszy ogien pojdzie gaznik. Jak uda mi sie sprawe rozwiazac dam znac.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Ad.1 Sprawdź szczelność zaworka iglicowego. Może być też podstawiony jakimś brudem.
Ad.2 Sprawdź luzy zaworowe.
Ad.2 Sprawdź luzy zaworowe.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
- Motocykl: KTM 525SX
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Witam
Powiem tak jak paliwo leci z węzyka z gażnika to iglica sie niezamyka do konca lub zle jest ustawiony poziom paliwa a co do strzelania z wydechu to pamietaj strzela albo z bogatej albo z ubogiej mieszanki .Sprawdził bym podstawowy problem tych ktm-ów zawory ja ustawiam na lużne 0,10 ale to zalezy jak komu pasuje.Ja w 525 sx mam akrapovica a jest to tłumik przelotowy więc poziom nastawów mieszanki jest niestandardowy.Dopasowałem go do pracy silnika.Pamiętaj zebyś niepomylił sie w składanju gażnika.Gaznik bardzo prosty i wszystkie nastawy są w manualu wystarczy poszukac.
Powiem tak jak paliwo leci z węzyka z gażnika to iglica sie niezamyka do konca lub zle jest ustawiony poziom paliwa a co do strzelania z wydechu to pamietaj strzela albo z bogatej albo z ubogiej mieszanki .Sprawdził bym podstawowy problem tych ktm-ów zawory ja ustawiam na lużne 0,10 ale to zalezy jak komu pasuje.Ja w 525 sx mam akrapovica a jest to tłumik przelotowy więc poziom nastawów mieszanki jest niestandardowy.Dopasowałem go do pracy silnika.Pamiętaj zebyś niepomylił sie w składanju gażnika.Gaznik bardzo prosty i wszystkie nastawy są w manualu wystarczy poszukac.