Strona 1 z 1

Rozrzad crf450r

: sob, 26 maja 2012, 13:26
autor: griszadwa
Witam wszystkich,
O ile mi wiadomo przy ustawianiu rozrzady nalezy miec tlok w gornym martwyn punkcie (GMP) z zaworami zamkinetymi czyli sprezanie ?!
U mnie znak ten nie pokrywa sie z znakami ustawienia walu, mam przesuniecie okolo 1 zeba (sprawdzajac na znakach walku rozrzadu ).
Rok temy byl robiony caly silnik z nowym walem Proxa. Jak to wreszcie powinno byc, ustawic wal na GMP i wtedy walek rozrzady na znaki czy wszystko na znaki z tym ze tlok nie jest w GMP? Dotychczas wszystko bylo na znaki czyli jakies 30godzin.

pozdrawiam

Re: Rozrzad crf450r

: sob, 26 maja 2012, 14:30
autor: tomasz12
Wszystko ustawiasz na znaki, wtedy tłok jest automatycznie w GMP, wynika to z tego, że gdy ustawisz cechę na wale korbowym, tłok jest na górze.

Re: Rozrzad crf450r

: sob, 26 maja 2012, 18:43
autor: griszadwa
tomasz niestety tak nie jest tak jak pisalem jest przesuniecie o 1 zab nie pamietam w ktora strone.
Moglby ktos to sprawdzic podczas sprawdzania zaworow u siebie ?
Czy jak ustawiacie na znakach tlok jest idealnie w GMP?

Re: Rozrzad crf450r

: sob, 26 maja 2012, 20:28
autor: tomasz12
Podaj, proszę który rok tej crf?

Re: Rozrzad crf450r

: sob, 26 maja 2012, 20:44
autor: griszadwa
silnik jest chyba z 2007, napewno glowica i gaznik. z numerow ramy 2006 ale nic nie pasuje z tego rocznika wiec zawsze kupuje na 2007.

Re: Rozrzad crf450r

: sob, 26 maja 2012, 21:06
autor: tomasz12
Jeżeli ustawisz cechę na wale korbowym (okno po prawej stronie motocykla) wtedy tłok musi być w Gmp, innej możliwości nie ma! Jeżeli pomimo to, cechy na wałku rozrządu nie pasują, to albo ktoś tak to złożył, albo przesunięte jest koło zębate względem wałka. Nawet gdyby łańcuszek był bardzo zużyty nie naciągnie się w ten sposób aby wyszło takie przesunięcie, ja się osobiście nie spotkałem w crf. Chyba, że przeskoczył ci rozrząd z jakiegoś powodu.

Re: Rozrzad crf450r

: sob, 26 maja 2012, 22:48
autor: griszadwa
Silnik sam skaladalem juz drugi raz nie ma mozliwosci przesuniecia faz rozrzadu (na wale tz znakow) bo tam sa wielokliny ktore wchodza zawsze tak samo. Jedynie gdzie sie mozna machnac tylko pomiedzy walkiem rozrzadu a walem korbowym poprzez lanczuszek. Caly rozrzad mam rozebrany i probuje na kazdy sposob. Jak ustawie GMP na tloku wkladajac cos do siecy to znak po prawej stronie silnika jest za nisko. W zasadzie nie przeszkadza mi to bo walek rozrzadu moge sam sobie ustawic, tylko nie jestem na 100% pewny wedle jakiego schematu czy tlok musi byc idealnie w GMP i wtedy wyrownam walek rozrzady na jego znaki wzgledem GMP na wale. Dotychczas jezdzilem na ustawieniach po znakach. Ustawiajac wedle GMP znacznie prosciej jest odpalic silnik (lzej) bo dekompresor bardziej puszcza i nie ma takiej kompresji, nie myslcie sobie ze dotychczas musialem stawac na kopce aby odpalic bylo porownywalnie z innymi 450'ami.
W silniku zostalo wszystko wymienione na nowe lacznie z lancuszkiem. Jedynie co mi przychodzi na mysl to wieloklin na wale zle przeszlifowany, wal jest nowy Proxa.
Czyli podsumowujac wal musi byc idealnie w GMP. Wszystkie manuale tak pisza ze trzeba sie upewnic czy tlok tam jest nawet jak sie ustawi na cechy.
Jesli ktos bedzie sprawdzal np luzy mozecie sprawdzic jak to wyglada u Was?!

Re: Rozrzad crf450r

: sob, 26 maja 2012, 23:07
autor: tomasz12
A czy istnieje możliwość sprawdzić jak jest z cechami na magnecie, tak jak to jest w 250?