RM 125 określenie przyczyny awarii

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Killer005
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 27 maja 2012, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

RM 125 określenie przyczyny awarii

Post autor: Killer005 » śr, 8 lip 2015, 22:29

Cześć wszystkim!
Może ktoś mógłby powiedzieć mi, jakim powodem są usterki widoczne na załączonych zdjęciach? Czy korba/wał nadaje się również do wymiany (Dodam że nie ma luzu góra-dół)? Czy muszę rozpoławiać silnik by silnik odzyskał sprawność i bym nie miał później z nim następnych kłopotów? Dzięki!

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23 ... 18a9b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/def ... a8c8e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/612 ... d59f4.html

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

Post autor: wicherek666 » śr, 8 lip 2015, 23:00

Ładnie poszło :finga: rozważałbym konieczność rozpołowienia silnika, żeby choćby zobaczyć w jakim stanie są łożyska wału i skrzynia korbowa. Tłok, szklanka lub cały cylinder do wymiany. Korbą bym się nie przejmował bo pewnie i tak trzeba będzie wał wyważać. Ciężko jednoznacznie powiedzieć dlaczego płaszcz tłoka pękł. Może niewłaściwa selekcja ? brak smarowania ? sinik wody nie zaciągnął ?

Buła
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: ndz, 30 wrz 2012, 14:42
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

Post autor: Buła » śr, 8 lip 2015, 23:01

A ile miałeś mth na tym tłoku? Mi jak pękł tłok to zmieniony cylinder, korbowód, wszystkie łożyska w silniku, ale to było wylatane wszystko. Ja bym rozpoławiał i ocenił wszystko, lepiej wydać trochę na uszczelki ewentualnie i spać spokojnie.

Autor tematu
Killer005
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 27 maja 2012, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

Post autor: Killer005 » śr, 8 lip 2015, 23:14

Tłok miał 16 mth i na tyle wygląda, pomiar kompresji robiony w dniu usterki wskazał 10 barów, cylinder i tłok na pewno do wymiany, tylko najbardziej zastanawia mnie fakt jakim cudem się to stało?


Dodam że w płynie chłodniczym jest jakiś czarny syf, cały płyn ma konsystecje kawy z mlekiem i było go wg. mnie za mało, ok 1,5 L

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

Post autor: Majster128 » śr, 8 lip 2015, 23:46

Resztki tłoka na pewno jeszcze pozostały w skrzyni korbowej. Bez rozbiórki silnika trochę strach zakładać nowy tłok.
Trochę trudno określić powód tej awarii. Tłok mógł mieć za duży luz w cylindrze, ale ze względu na mocne zatarcia górnej części tłoka to scenariusz z poborem płynu chłodniczego jest dosyć prawdopodobny.

Autor tematu
Killer005
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 27 maja 2012, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

Post autor: Killer005 » czw, 9 lip 2015, 00:44

Jeżeli rzeczywiście płyn chłodniczy był winowajcą, to co sprawdzić/wymienić by nie było powtórki w rozgrywki po złożeniu wszystkiego "do kupy" ?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

Post autor: Majster128 » czw, 9 lip 2015, 01:23

Płaszczyzny głowicy i cylindra.

deru
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 125 określenie przyczyny awarii

Post autor: deru » czw, 9 lip 2015, 14:41

Czy tłok był firmy Vertex ? Czy był odlewany czy kuty ? Miałem podobnie i po rozpołowieniu silnika kawałki aluminium były również w łożysku korby i wału.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”