Pytania zielonego w tym temacie.  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Seba7
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 102
Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Pytania zielonego w tym temacie.  [ROZWIĄZANY]

Post autor: Seba7 » wt, 30 cze 2015, 13:50

Siema!Jakiś czas temu kupiłem KTM SX 250 2001r.Mam kilka wątpliwości z nim związanych a mianowicie:

Na cylindrze jest chyba spaw.Możecie mnie upewnić co to takiego jest?Identyczne jest po drugiej stronie cylindra.(Do środka jeszcze nie zaglądałem).

http://zapodaj.net/1c3fc2a897ed9.jpg.html

http://zapodaj.net/9aed6bfb808f5.jpg.html

Moto jest z 2001 a co oznaczają te oznaczenia na amortyzatorze?

http://zapodaj.net/e4d9217a8f147.jpg.html

Mój dyfuzor jest chyba nieszczelny i powgniatany.Leci z niego chyba olej czy coś.Wszędzie przy dyfuzorze i pod silnikiem jest brudno.Jak to mogę naprawić?Dodatkowo są na nim jakieś dziwne spawy.Czy da się to jakoś zeszlifować i samemu porządnie zaspawać?


http://zapodaj.net/bc0dfeccf0c50.jpg.html

http://zapodaj.net/85b8b48c9c5bd.jpg.html

http://zapodaj.net/f777dcae2d66e.jpg.html

http://zapodaj.net/ccf58641a3f91.jpg.html

Często z tłumika mi troszkę poleci oleju po jeździe.Nie kręcę zbyt mocno moto.Robię bogatą mieszankę i podejrzewam także ,że wata w wydechu już nie istnieje.

http://zapodaj.net/bcf9c84ecc597.jpg.html

Mam wgniecenie w przednim kole(obręcz). Muszę to prostować?

http://zapodaj.net/51135b38e60be.jpg.html

Mam też dla was film.Chciałbym abyście ocenili kilka spraw.Włączcie adnotacje na YT.

https://www.youtube.com/watch?v=Ouc4y0I4IpQ

BTW.Moim poprzednim moto był Chiński wytwór crosso podobny i kiedy mówiłem wszystkim ,że chcę kupić 250 to każdy mi mówił ,że mnie sponiewiera a tym czasem radzę sobie całkiem dobrze i ogarniam moto nawet przy odkręconej manecie.(bezdroża,las,piachy)Czy to jest kwestia umiejętności czy moto ma jakiś spadek mocy?(Oczywiście moto kopie nie mówię ,że nie).

Pozdro.
KTM SX 250 01r.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytania zielonego w tym temacie.

Post autor: Majster128 » wt, 30 cze 2015, 18:24

Pokrywa magneta jest THE BEST.
Pokaż co się pod nią kryje.
Dyfuzor jest posmarkany MIGiem . Trzeba by go dobrze pospawać TIGiem.
Amor mogła oznaczyć jakaś firma, która go regenerowała. Cylinder podobnie mógł być w jakiś sposób modyfikowany.

rl-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: śr, 2 cze 2010, 20:52
Motocykl: crf
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytania zielonego w tym temacie.

Post autor: rl- » wt, 30 cze 2015, 18:38

dużo odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz dotykając lub patrząc się na inny SPRAWNY motocykl, bardzo ciekawy dekiel magneta, widziałem już z carbonu, ale z miski dla psa jeszcze nigdy.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytania zielonego w tym temacie.

Post autor: solaris » wt, 30 cze 2015, 18:40

Luz na klamce sprzęgła ma być - jak zrobisz tak, żeby nie było luzu to Twoje sprzęgło powie Ci do widzenia :)
Kopkę można naprawić nie wiem jak w KTM ale w YZ była tam kulka. Fakt, ta osłona magneta rządi - kup sobie używaną oryginalną za 100zł :P

tutaj masz temat odnosnie kopki: viewtopic.php?f=3&t=2310&hilit=lu%C5%BAna+kopka

Awatar użytkownika
Autor tematu
Seba7
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 102
Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytania zielonego w tym temacie.

Post autor: Seba7 » wt, 30 cze 2015, 19:42

Haha.Co do magneta też mi coś nie pasowało.Majster specjalnie dla Ciebie poszedłem i odkręciłem jeszcze dzisiaj.Musiałem odkręcić 3 śruby zamiast 5 bo 2 nie było. :)

http://zapodaj.net/5982d03ba63f5.jpg.html

http://zapodaj.net/1ce17f92ae371.jpg.html

http://zapodaj.net/41a434a7d7e27.jpg.html

Dla Ciebie Majster najlepsze:

http://zapodaj.net/cc6f8c009cd27.jpg.html

http://zapodaj.net/33ae2ec21815a.jpg.html

Główka gwoździa xD

----------------

Z jakich roczników pokrywa magneta będzie pasowała do 2001?

BTW.Kopka się nie otwiera ani nie brzęczy.Już czyściłem kulkę i sprężynkę.Już jest spoko.

A co z nieszczelnością dyfuzora i wgnieceniami?

PS. Jak chcecie to wam jeszcze ciekawe patenty ponagrywam jakie znalazłem przy moto :P
KTM SX 250 01r.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytania zielonego w tym temacie.

Post autor: Majster128 » wt, 30 cze 2015, 20:06

Już myślałem, że ktoś zastosował jakieś magneto o większym momencie bezwładności, ale psa szkoda, bez miski został... :D
Dyfuzor trzeba uszczelnić. Każda nieszczelność w nim to strata.
Magneto wygląda całkiem standardowo.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Seba7
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 102
Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytania zielonego w tym temacie.

Post autor: Seba7 » wt, 30 cze 2015, 20:18

Tylko powiedz mi jak ja mam go uszczelnić?Myślę ,że najwięcej przepuszcza na łączeniu z cylindrem.Jeszcze muszę coś wymyślić żeby go wyprostować.

A wiesz może przez co może motocykl stracić moc?
KTM SX 250 01r.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytania zielonego w tym temacie.

Post autor: Majster128 » wt, 30 cze 2015, 20:48

Właśnie przez nieszczelności dyfuzora może tracić moc.
Uszczelnić możesz oringami np. kauczukowymi albo sylikonowymi.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytania zielonego w tym temacie.

Post autor: solaris » wt, 30 cze 2015, 20:52

Co do wgnieceń - inni to jakoś prostują na gorąco albo wycinają wgniot i wspawują prosty element.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Seba7
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 102
Rejestracja: sob, 27 cze 2015, 07:30
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytania zielonego w tym temacie.

Post autor: Seba7 » wt, 30 cze 2015, 21:11

OK.Dzięki wielkie za pomoc.Za jakiś czas otworzę własną galerię także można będzie wszystko monitorować.Pozdro.
KTM SX 250 01r.

Zablokowany

Wróć do „Silnik”