Yamaha WR 400 swap na 426  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
patrykus28
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 6 kwie 2015, 22:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Yamaha WR 400 swap na 426  [ROZWIĄZANY]

Post autor: patrykus28 » pn, 6 kwie 2015, 22:56

Witam ! Kumpel ma Yamahe WR 400 wg. nr VIN rocznik 99'

Musi wymienić cylinder i tłok, które oczywiście cięzko znaleźć (do 400), i gdzieś w internecie znaleźliśmy pogłoski o założeniu cylindra od pojemności 426, i tłoka od pojemności 450 na korbę od 400, która zresztą tam już siedzi, odnoszę się do Was, czy słyszeliście coś o tym, czy to w ogóle możliwe ? nie mam książek serwisowych i nie mam jak zbytnio porównać skoki tłoków, średnice itp. Tak więc odnoszę się do Was o pomoc :) z góry dzięki

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha WR 400 cylinder,tłok

Post autor: solaris » wt, 7 kwie 2015, 00:30

Pierwsza lepsza aukcja z brzegu - http://allegro.pl/yamaha-yz-400f-cylind ... 05938.html
Zawsze możesz też do cylindra wprasować tuleję - http://allegro.pl/prox-tuleja-cylindra- ... 67195.html

Tutaj co nieco o Twoim motocykli, poczytaj a nie wybuchnie (nastepnym razem :) oraz o swapie z 400 na 426 http://forum.motox.pl/viewtopic.php?p=190450

Co do swapa to tak w skrócie:
Z 400 zostawiamy wał z korbą, cylinder 426 natomiast tłok z ze sworzniem z yzf 450. Głowica z 400.

Autor tematu
patrykus28
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 6 kwie 2015, 22:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha WR 400 cylinder,tłok

Post autor: patrykus28 » wt, 7 kwie 2015, 01:09

@solaris
Tą aukcję widziałem, kumpel nie chce używek zbytnio, i jest to jedyna aukcja z 400 ;p tuleja też odpada bo robi ten motocykl dla siebie, a chyba wiadomo, jaki zły wpływ ma tuleja na pracę silnika. Generalnie chodzi nam o ten swap, nie jestem tego po prostu pewien gdyż nie mam dostępu do książek serwisowych, nie znam skoków ani średnic tłoków i raczej rozsądnym rozwiązaniem jest uprzednie poradzenie się czyjąś wiedzą, coby na marne nie kupić tych części, bo cylek od 426 już upatrzyłem, a z tłokiem do 450 raczej problemu nie ma. pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha WR 400 cylinder,tłok

Post autor: solaris » wt, 7 kwie 2015, 01:51

Widzę, że nie czytałeś tego co Ci podałem..
-wał zostaje z 400 ponieważ jest taki sam (przeciwwagi, czopy etc.)
-różnica polega na średnicy główki korbowodu, 18 mm dla 400 i 19 mm dla 426.
-YZF 450 ma dokładnie te same selekcje tłoka co 426. Większa pojemność wynika z większego skoku tłoka natomiast tak jak dla 400 cm średnica sworznia tłoka to 18 mm
Ktoś stosował ten swap i poleca go - gwarantuje poprawną pracę całej jednostki.

Autor tematu
patrykus28
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 6 kwie 2015, 22:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha WR 400 swap na 426

Post autor: patrykus28 » wt, 7 kwie 2015, 12:42

@solaris, ahh mój błąd, zmęczony wczoraj byłem i nie czytałem dokładnie, dzieki wielkie :rolleyes:

Zablokowany

Wróć do „Silnik”