Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korb
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korb
Cześć,
W moim KXF po remoncie silnika ( tłok, korba, rozrząd etc.etc.) mam kłopot z olejem.
Mianowicie po zalaniu 1,5 l oleju zgodnie z instrukcją (suchy silnik), poziom oleju we wzierniku oscylował w górnej połowie. Po kilku kopnięciach jednak poziom ten spadł do zera. Pomyślałem, że zapewne filtr oleju musiał się nasączyć, kanały olejowe zalać więc dolałem znów oleju, aż pokazał się w oczku w okolicach połowy. Po kilku kolejnych kopnięciach znów poziom oleju był na zero. Jednak tym razem już nie dolewałem nic, ponieważ łącznie wlałem już 2 l.
Spuściłem oleju, jednak przez korek zeszło około 1,2 l (a walałem 2l). Sprawdziłem, odmę, łączenie karterów, komorę spalania, wydech i nigdzie nie było śladu oleju.
Po kilku godzinach zauważyłem, że poci się korek inspekcyjny po lewej stronie, ten na poziomie wału korbowego. Okazało się, że cała ta komora do wysokości czopa wału jest zalana olejem. Spuściłem więc olej przez ten korek, jednak wciąż napływał tam olej, poprzez kanał na spodzie silnika (patrz zdjęcie). Okazało się, że brakując 0,8l oleju spłynęło właśnie przez ten kanał do komory koła magnesowego.
Co mogło, pójść nie tak? Nie chcę w ciemno wyjmować silnika. Dodam, że już robiłem takie rzeczy w tych silnikach RMZ/KXF oraz innych crossówkach i nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
Reasumując:
-Wlałem 2l oleju, jednak poprzez korek spustowy zeszło jedynie 1,2l a 0,8 poprzez korek inspekcyjny po lewej stronie.
-Po kilku kopnięciach silnik przerzuca olej z komory sprzęgła do komory korbowej (?) oraz do komory koła magnesowego.
Nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim przypadkiem. Co może dawać taki objaw?
Dziękuję z góry za pomoc.
05.04.15
Wczoraj rozebrałem całą prawą stronę silnika, sprawdziłem pompę oleju, uszczelki, kanał na spodzie silnika którym olej może się przelewać ze środa silnika do komory sprzęgła i wszystko ok,drożne etc.
Złożyłem, zalałem 1,4 l oleju jak pisze manual i stan oleju był prawidłowy. Przechylałem motocyklem na lewo i prawo i stan oleju wracał cały czas do właściwej pozycji. Następnie na odkręconej świecy przekopałem motocykl kilkadziesiąt razy i stan oleju był ok. Następnie odpaliłem go na chwilę i znów nie widać oleju we wzierniku nawet po dłuższym czasie. Olej pokazywał się dopiero pod bardzo mocnym przechyłem.
Ma ktoś jakikolwiek pomysł, co to może być?
W moim KXF po remoncie silnika ( tłok, korba, rozrząd etc.etc.) mam kłopot z olejem.
Mianowicie po zalaniu 1,5 l oleju zgodnie z instrukcją (suchy silnik), poziom oleju we wzierniku oscylował w górnej połowie. Po kilku kopnięciach jednak poziom ten spadł do zera. Pomyślałem, że zapewne filtr oleju musiał się nasączyć, kanały olejowe zalać więc dolałem znów oleju, aż pokazał się w oczku w okolicach połowy. Po kilku kolejnych kopnięciach znów poziom oleju był na zero. Jednak tym razem już nie dolewałem nic, ponieważ łącznie wlałem już 2 l.
Spuściłem oleju, jednak przez korek zeszło około 1,2 l (a walałem 2l). Sprawdziłem, odmę, łączenie karterów, komorę spalania, wydech i nigdzie nie było śladu oleju.
Po kilku godzinach zauważyłem, że poci się korek inspekcyjny po lewej stronie, ten na poziomie wału korbowego. Okazało się, że cała ta komora do wysokości czopa wału jest zalana olejem. Spuściłem więc olej przez ten korek, jednak wciąż napływał tam olej, poprzez kanał na spodzie silnika (patrz zdjęcie). Okazało się, że brakując 0,8l oleju spłynęło właśnie przez ten kanał do komory koła magnesowego.
Co mogło, pójść nie tak? Nie chcę w ciemno wyjmować silnika. Dodam, że już robiłem takie rzeczy w tych silnikach RMZ/KXF oraz innych crossówkach i nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
Reasumując:
-Wlałem 2l oleju, jednak poprzez korek spustowy zeszło jedynie 1,2l a 0,8 poprzez korek inspekcyjny po lewej stronie.
-Po kilku kopnięciach silnik przerzuca olej z komory sprzęgła do komory korbowej (?) oraz do komory koła magnesowego.
Nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim przypadkiem. Co może dawać taki objaw?
Dziękuję z góry za pomoc.
05.04.15
Wczoraj rozebrałem całą prawą stronę silnika, sprawdziłem pompę oleju, uszczelki, kanał na spodzie silnika którym olej może się przelewać ze środa silnika do komory sprzęgła i wszystko ok,drożne etc.
Złożyłem, zalałem 1,4 l oleju jak pisze manual i stan oleju był prawidłowy. Przechylałem motocyklem na lewo i prawo i stan oleju wracał cały czas do właściwej pozycji. Następnie na odkręconej świecy przekopałem motocykl kilkadziesiąt razy i stan oleju był ok. Następnie odpaliłem go na chwilę i znów nie widać oleju we wzierniku nawet po dłuższym czasie. Olej pokazywał się dopiero pod bardzo mocnym przechyłem.
Ma ktoś jakikolwiek pomysł, co to może być?
- Załączniki
-
- Kanał.jpg (157.92 KiB) Przejrzano 4751 razy
- Kanał.jpg (157.92 KiB) Przejrzano 4751 razy
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 29 maja 2019, 17:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korb
Cześć! Przepraszam za odkop Ale właśnie borykam się z takim samym problemem, cały olej znajduje się w komorze korbowej. Przeszukałem nawet zagraniczne dora ale nie ma na to odpowiedzi.
Jaka była przyczyna ?
Jaka była przyczyna ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korb
https://www.partzilla.com/catalog/kawas ... 2/oil-pump
Elementy 49065 na pewno są włożone w dobrą stronę?
Elementy 49065 na pewno są włożone w dobrą stronę?
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 29 maja 2019, 17:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korb
Czyli te dwa sitka można obrócić o 180 stopni ? Mam zdjęta lewa pokrywę i jedno sitko jest widoczne z komory korbowej
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korb
Nie jestem pewien. W serwisówce mówią że położenie sitek nie jest przypadkowe. Sitka nie są zaślepione z jednej strony?
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 29 maja 2019, 17:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korb
Gdybym tylko ja składał dół to bym wiedział a tak nie mogę nic na ten temat powiedzieć..
Czyli rozumiem ze komora korbowa nie jest połączona żadnym kanałem przepustowym/wyrównującym ? Tylko pompa oleju rozdziela na dwie strony olej ?
Czyli rozumiem ze komora korbowa nie jest połączona żadnym kanałem przepustowym/wyrównującym ? Tylko pompa oleju rozdziela na dwie strony olej ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korb
Mój trop może być nie do końca trafiony. Ten filterek jest z dwóch stron otwarty.
Możliwe że po prostu masz ten filtr tak brudny że olej nie płynie:
https://thumpertalk.com/forums/topic/11 ... ry12676112
https://thumpertalk.com/forums/topic/12 ... ator-case/
Tutaj masz podobne problemy. Dodatkowo rysunki i zdjęcia jak to dokładnie wygląda od środka.
Możliwe że po prostu masz ten filtr tak brudny że olej nie płynie:
https://thumpertalk.com/forums/topic/11 ... ry12676112
https://thumpertalk.com/forums/topic/12 ... ator-case/
Tutaj masz podobne problemy. Dodatkowo rysunki i zdjęcia jak to dokładnie wygląda od środka.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 29 maja 2019, 17:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korb
Te sitko w skrzyni korbowej jest czystkę nic na nim nie ma
W silniku był zmieniany przez poprzednika korbowód i wszystkie łożyska w silniku, silnik w środku czysty żadnego osadu. Chłopaki założyli odwrotnie filtr oleju i się góra zatarła. Kupiłem druga głowice, wstawione nowe gniazda, prowadnice i zawory. Pierwszy raz miałem chyba z 2 l oleju jak jeździłem ale zaczęło wyrzucać odma. Wlalem 1.3l odma nie wyrzuca ale nie ma nic w wzierniku..
W silniku był zmieniany przez poprzednika korbowód i wszystkie łożyska w silniku, silnik w środku czysty żadnego osadu. Chłopaki założyli odwrotnie filtr oleju i się góra zatarła. Kupiłem druga głowice, wstawione nowe gniazda, prowadnice i zawory. Pierwszy raz miałem chyba z 2 l oleju jak jeździłem ale zaczęło wyrzucać odma. Wlalem 1.3l odma nie wyrzuca ale nie ma nic w wzierniku..
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zbieranie się oleju po lewej stronie silnika i komorze korb
No to nie zostaje nic innego jak przyjrzeć się pompie oleju.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl