Problem z tłokiem i cylindrem Honda CR 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
MXdawid#767
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: sob, 11 paź 2008, 11:04
Motocykl: Honda CR 125 '04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z tłokiem i cylindrem Honda CR 125

Post autor: MXdawid#767 » czw, 19 lut 2015, 11:13

Witajcie. Mam duży problem z tłokiem i cylindrem w mojej Hondzie Cr 125 rok 2004. Moto równe 20mth temu przeszedł remont tj nowy tłok Vertex sel. A, korba, łożyska, i cylinder(oryginany). Chciałem zmienić tłok i to co ujrzałem po zdjęciu cylindra mnie zamurowało. Mianowicie tłok wzrokowo jest strasznie wytarty( brak śladów po teflonie oraz suwmiarką czuć wyraźną różnicę w średnicy po porównaniu z nowym a pomiar wykonałem tak ponieważ nie posiadam mikrometru, dopiero będę jechał z tłokiem do szlifierni przemierzyć go) pierścień jest wyraźnie starty w okolicy przegrody ale nie na samej przegrodzie a na 2,5 cm długości na wysokości kanału wydechowego. Po włożeniu go do cylindra przerwa na zamku na pierścieniu to ok 1 mm. ale w tym wszystkim najgorsze jest to że pękła przegroda na kanale wydechowym( w cylindrze po 20mth). I teraz czy wie ktoś jaki może być powód ponieważ tłok i cylinder były założone nowe(tłok Vertex sel A, Cylinder nowy oryginał Honda), olej do mieszanki jaki był lany to Casrtol XR77, stosunek oleju do mieszanki to 1:32 zgodnie z tabelą w serwisówce czyli 320ml oleju na 10 l benzyny, motocykl zawsze był rozgrzany przed jazdą, założone są nowe chłodnice tak więc o przegrzaniu też nie może być mowy, świeca to NGK BR9EG założona nowa przy remoncie. Ma ktoś jakieś pomysły na powód takiej sytuacji? dlaczego szlag mógł trafić nowy tłok i cylinder już po 20mth?? Pozdrawiam
Honda CR 125 2004''

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z tłokiem i cylindrem Honda CR 125

Post autor: Majster128 » czw, 19 lut 2015, 11:33

Tłok i pierścień zużyły się w ten sposób z powodu pęknięcia przegrody.
Przegroda mogła pęknąć, bo ten typ tak ma lub z powodu zbyt dużej temp. gazów spalinowych. Czyli np. przez zbyt ubogą mieszankę.

Autor tematu
MXdawid#767
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: sob, 11 paź 2008, 11:04
Motocykl: Honda CR 125 '04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z tłokiem i cylindrem Honda CR 125

Post autor: MXdawid#767 » czw, 19 lut 2015, 21:55

no rozumiem że ten typ tak ma ale 20 mth to trochę za szybko nawet na przegrodę która lubi pękać tym bardziej że z tego co się orientuję od 2004 roku została wzmocniona i największy problem z nimi był do 2003 roku włącznie a co do mieszanki to kilka razu po treningu w piachu gdzie honda piała że tak powiem wysokim C wykręcałem świecę żeby sprawdzić jej kolor i była ciemna.
Honda CR 125 2004''

kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z tłokiem i cylindrem Honda CR 125

Post autor: kl06g12 » wt, 24 lut 2015, 12:06

Vertex Sel A ma 53,92 natomiast nominalny cylinder 54mm, luz montażowy wynosił 0,08 nie wiem na ile to ma znaczenie, ale luz na pewno byl zbyt duży. Tak jak to pewna mądra osoba powiedziała "Nie sugerujemy się literkami a wymiarem". Jeśli możesz to wrzuć zdj i pokaż jak to wygląda. Pozdrawiam

Nagaroth
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: wt, 31 lip 2012, 15:09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z tłokiem i cylindrem Honda CR 125

Post autor: Nagaroth » śr, 25 lut 2015, 16:04

Dokładnie. Niektóre tłoki na Sel. A mają 53.95mm a niektóre 53.93mm np. Także luz musi być odpowiedni do tłoka, vertex wossner prox mają chyba 0.05mm-0.06mm pasowanie tłoka a cylindra i tego należy się trzymać. Cylinder daje się do pomiaru i wtedy decyduje co dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”