Gleba - krzywe koło

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
KTMowyManiak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: śr, 26 wrz 2012, 19:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraina
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Gleba - krzywe koło

Post autor: KTMowyManiak » pn, 12 sty 2015, 21:47

Witajcie.
Mam pytanko. Otóż miałem glebę i jak ustawiam kierownicę prosto, to koło patrzy w prawo (błotnik także patrzy, ale w lewą stronę). Z boku wygląda to tak, że jedna laga jest nie symetryczna do drugiej - tak jakby jedna była normalnie, a druga bardziej do tyłu/niżej - końcówka błotnika po prawej stronie haczy o oponę podczas jazdy pomimo - przestawione. Nie wydaje mi się, że lagi są krzywe. Gleba nie miała miejsca przy wielkiej prędkości i była na trawie. Czy może być tak, że lagi się poprzestawiały?
Jak znów da się koło prosto, to lagi z góry wyglądają krzywo + kierownica jest krzywo (w lewą stronę). Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gleba - krzywe koło

Post autor: Majster128 » pn, 12 sty 2015, 21:56

Zacznij od poluzowania śrub trzymających lagi w półkach. Poprzesuwaj obydwie lagi by ustawić ich osie równolegle. Wtedy dokręć śruby i sprawdź jak się ustawiają.
Zrób to ze zdemontowanym kołem. Po tej operacji zamontuj poprawnie koło.

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gleba - krzywe koło

Post autor: Ciechu » pn, 12 sty 2015, 22:01

Poluzuj śruby mocujące rury zawieszenia w półkach. Poluzuj także nakrętkę osi koła i śruby mocujące ośkę w dolnym uchwycie.Jest cień szansy że zwieszenie od uderzenia przestawiło się w uchwytach i tak się na tarciu trzyma. Poluzuj wszystkie śruby mocujące żeby zlikwidować naprężenia a potem zgodnie ze sztuką skręć to spowrotem w odpowiedniej kolejności.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”