"wybuch" silnika Yz250f

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: Majster128 » śr, 17 gru 2014, 19:18

Widać tutaj ewidentne ślady świadczące o braku smarowania. Pomijając głowicę sworzeń tłoka nosi ślady zacierania. Jeśli sworzeń niechętnie chce opuścić główkę korbowodu to dowodzi powstawania dodatkowego momentu gnącego na korbowód. Można domniemywać, że taka mogłaby być przyczyna usterki.
Z naprawą głowicy może być już spory problem, bo zatarcie jest już bardzo głębokie.

Ricky
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: pn, 24 lis 2014, 10:42
Motocykl: Yamaha Yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: Ricky » śr, 17 gru 2014, 19:27

a zawory dostały?? wrzuć zdjęcie z drugiej strony tzn zdjęcie zaworów. Majster myślisz że zacierający się sworzeń mógł wyzwolić taką siłę żeby urwać korbowód?? nie sądzę. ile razy przecież korbowód zaciera się "na dole" i się nie urywa. zastanawia brak smarowania....

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: Majster128 » śr, 17 gru 2014, 19:40

Zacierając się w stopie korbowodu największy moment gnący występuje tuż przy stopie korbowodu. Przy zacieraniu główki, największy moment gnący występuje przy główce korbowodu. Porównaj przekroje w obydwu miejscach i wywnioskuj naprężenia. Dodatkowo w grę wchodzi wytrzymałość zmęczeniowa, która dla złożonego stanu naprężenia jest o wiele mniejsza niż tylko na obustronnie zmiennego rozciągania ze ściskaniem.

Ricky
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: pn, 24 lis 2014, 10:42
Motocykl: Yamaha Yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: Ricky » śr, 17 gru 2014, 19:49

frymar a powiedz czy sworzeń w tym kawałku korbowodu siedzi na amen czy da się go wyjąć?? Ja stawiam jednak na zmęczenie materiału lub możliwą wadę korbowodu co mogło mieć miejsce.

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: tomasz12 » śr, 17 gru 2014, 19:53

Korbę trzeba czasami wymieniać, takie są skutki jak się tego nie robi w porę.

Autor tematu
frymar1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
Motocykl: KTM 200 EXC
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: frymar1992 » śr, 17 gru 2014, 21:14

No właśnie to miał być ostatni trening i miał być remont, niestety nie zdążyłem :/ Właśnie byłem sprawdzić i sworzeń z z tego kawałka korbowodu wyszedł za pomocą palców.
Zastanawia mnie też właśnie brak smarowania na wałku ssącym, na wydechowym wszystko gładkie i lśniące. Zawory są proste i domknięte a tu foto:

Autor tematu
frymar1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
Motocykl: KTM 200 EXC
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: frymar1992 » czw, 18 gru 2014, 19:07

I będzie coś z tej głowicy czy nic :/ ?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: Majster128 » czw, 18 gru 2014, 20:46

Od dołu wygląda dobrze, że naprawa zatartego wałka może już nie być możliwe. Trzeba by wykonać pomiary. Koszt naprawy wałka wraz z nowym wałkiem ok 900 zł

Autor tematu
frymar1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
Motocykl: KTM 200 EXC
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: frymar1992 » czw, 18 gru 2014, 21:02

Wydaje mi się, że głowice zawiózł bym do świątka. Podobno go chwalą i zobaczył bym czy da rade zregenerować. Koszt regeneracji na pewno sporo tańszy niż druga głowica.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: Majster128 » czw, 18 gru 2014, 21:09

Na Twoim miejscu zastanowiłbym się przede wszystkim nad przyczyną tych zatarć. Co by się nie okazało, że złożysz moto i po chwili będziesz miał powtórkę z rozrywki.

Awatar użytkownika
motorider7
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
Motocykl: Crf 250x
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: motorider7 » czw, 18 gru 2014, 21:31

oo jej.. ale go rozpucyło. masakra. Współczuje. z głowicy i tak nic nie bedzie bo zatarta jest fatalnie takie moje zdanie. A szklanki zapiekło ? koło szklanek by wyrównał żeby nowe sie ładnie poruszały ale pod łożyskami jest makabra..tak trzy inaczej trzeba obejżeć czy nie ma pęknięć. po sworzniu też widać że przytarty. Moim zdaniem - podobie w sumie jak majstra przyczyną było padnięcie smarowania co spowodowało te zatarcia . sworzeń sie zatarł i poszła korba. Swoje też już musiała mieć wylatane i mogła być licha . Jeżeli pierwsze pękła by korba sama od siebie z wyniku zmęczenia materiału reszta podzespołów nie nosiła by śladów zatarcia. Wałkowałem podobny temat tylko w crf ..
Obecnie Honda CRF 250x 2006

Autor tematu
frymar1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
Motocykl: KTM 200 EXC
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "wybuch" silnika Yz250f

Post autor: frymar1992 » czw, 18 gru 2014, 22:02

No właśnie ten brak smarowania mnie zastanawia, Yamaha miała przerobiony układ (zmniejszony) ale to jak większość na naszym rynku. Może przyczyną tego mogła być nieprofesjonalna przeróbka ? A może wina głowicy która była nie oryginalna tylko firmy HEA ? Czasami wydawało mi się, że Yamaha trochę za dużo oleju wypluwa odmą ale olej był dolewany. Co mogło być w takim razie przyczyną tego, że olej leciał odmą ? Więc może lepiej szukać drugiego silnika niż ratować ten ?Jakieś pomysły, sugestie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”