"wybuch" silnika Yz250f
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Widać tutaj ewidentne ślady świadczące o braku smarowania. Pomijając głowicę sworzeń tłoka nosi ślady zacierania. Jeśli sworzeń niechętnie chce opuścić główkę korbowodu to dowodzi powstawania dodatkowego momentu gnącego na korbowód. Można domniemywać, że taka mogłaby być przyczyna usterki.
Z naprawą głowicy może być już spory problem, bo zatarcie jest już bardzo głębokie.
Z naprawą głowicy może być już spory problem, bo zatarcie jest już bardzo głębokie.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 24 lis 2014, 10:42
- Motocykl: Yamaha Yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
a zawory dostały?? wrzuć zdjęcie z drugiej strony tzn zdjęcie zaworów. Majster myślisz że zacierający się sworzeń mógł wyzwolić taką siłę żeby urwać korbowód?? nie sądzę. ile razy przecież korbowód zaciera się "na dole" i się nie urywa. zastanawia brak smarowania....
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Zacierając się w stopie korbowodu największy moment gnący występuje tuż przy stopie korbowodu. Przy zacieraniu główki, największy moment gnący występuje przy główce korbowodu. Porównaj przekroje w obydwu miejscach i wywnioskuj naprężenia. Dodatkowo w grę wchodzi wytrzymałość zmęczeniowa, która dla złożonego stanu naprężenia jest o wiele mniejsza niż tylko na obustronnie zmiennego rozciągania ze ściskaniem.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 24 lis 2014, 10:42
- Motocykl: Yamaha Yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
frymar a powiedz czy sworzeń w tym kawałku korbowodu siedzi na amen czy da się go wyjąć?? Ja stawiam jednak na zmęczenie materiału lub możliwą wadę korbowodu co mogło mieć miejsce.
-
Autor tematufrymar1992
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
No właśnie to miał być ostatni trening i miał być remont, niestety nie zdążyłem :/ Właśnie byłem sprawdzić i sworzeń z z tego kawałka korbowodu wyszedł za pomocą palców.
Zastanawia mnie też właśnie brak smarowania na wałku ssącym, na wydechowym wszystko gładkie i lśniące. Zawory są proste i domknięte a tu foto:
Zastanawia mnie też właśnie brak smarowania na wałku ssącym, na wydechowym wszystko gładkie i lśniące. Zawory są proste i domknięte a tu foto:
-
Autor tematufrymar1992
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Od dołu wygląda dobrze, że naprawa zatartego wałka może już nie być możliwe. Trzeba by wykonać pomiary. Koszt naprawy wałka wraz z nowym wałkiem ok 900 zł
-
Autor tematufrymar1992
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Wydaje mi się, że głowice zawiózł bym do świątka. Podobno go chwalą i zobaczył bym czy da rade zregenerować. Koszt regeneracji na pewno sporo tańszy niż druga głowica.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
Na Twoim miejscu zastanowiłbym się przede wszystkim nad przyczyną tych zatarć. Co by się nie okazało, że złożysz moto i po chwili będziesz miał powtórkę z rozrywki.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
oo jej.. ale go rozpucyło. masakra. Współczuje. z głowicy i tak nic nie bedzie bo zatarta jest fatalnie takie moje zdanie. A szklanki zapiekło ? koło szklanek by wyrównał żeby nowe sie ładnie poruszały ale pod łożyskami jest makabra..tak trzy inaczej trzeba obejżeć czy nie ma pęknięć. po sworzniu też widać że przytarty. Moim zdaniem - podobie w sumie jak majstra przyczyną było padnięcie smarowania co spowodowało te zatarcia . sworzeń sie zatarł i poszła korba. Swoje też już musiała mieć wylatane i mogła być licha . Jeżeli pierwsze pękła by korba sama od siebie z wyniku zmęczenia materiału reszta podzespołów nie nosiła by śladów zatarcia. Wałkowałem podobny temat tylko w crf ..
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
Autor tematufrymar1992
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: pt, 15 sie 2008, 18:31
- Motocykl: KTM 200 EXC
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "wybuch" silnika Yz250f
No właśnie ten brak smarowania mnie zastanawia, Yamaha miała przerobiony układ (zmniejszony) ale to jak większość na naszym rynku. Może przyczyną tego mogła być nieprofesjonalna przeróbka ? A może wina głowicy która była nie oryginalna tylko firmy HEA ? Czasami wydawało mi się, że Yamaha trochę za dużo oleju wypluwa odmą ale olej był dolewany. Co mogło być w takim razie przyczyną tego, że olej leciał odmą ? Więc może lepiej szukać drugiego silnika niż ratować ten ?Jakieś pomysły, sugestie ?