Napięcie spręzyny, a wysokość moto

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napięcie spręzyny, a wysokość moto

Post autor: P.S. » wt, 20 sty 2015, 21:17

Majster128 pisze:Ponieważ przy ugięciu statycznym 2,5 cm brakowało 2 cm (do 100 cm) ugięcia jezdnego.
- chyba wartości się z deka pomieszały koledze .Przyznam się ze mi się cały czas miesza jak czytam opis regulacji jakieś moje mgliste pojecie w stosunku podawanego przez net :mrgreen: zupełnie nic mi nie pasuje do tego co odczuwam .
Pokrętło określanYM jako "regulacja odbicia " to dla mnie bardziej wskazuje na regulowanie proporcji niskich wartości do wysokich tłumienia dobicia - odbicia . .Natomiast kompresja to regulacja prędkości z jaką ciśnienie wpływa na tą ze oliwę po za tym ze zmienia liniowe działanie sprężyny na progresywniejsze .Aby zgnieść goły amortyzator bez sprężyny do maksa potrzebuje użyć ok 40 - 50 kg nacisku . niech mi ktos wytłumaczy co mam w głowce zje ...e ? :oops: .Nie jestem w stanie zaakceptować tej typowej dla regulacji terminologii :cry: .

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Napięcie spręzyny, a wysokość moto

Post autor: Majster128 » wt, 20 sty 2015, 21:28

Taa o jedno zero za dużo.
P.S. spróbuj nie analizować tego tematu tak głęboko.
Masz dwie wielkości, które regulujesz. Prędkość dobicia i prędkość odbicia.
Im większa prędkość dobicia tym szybciej (głębiej) schowa się amor.
Im większa prędkość odbicia tym szybciej wysunie się amor.

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napięcie spręzyny, a wysokość moto

Post autor: P.S. » śr, 21 sty 2015, 00:33

No własnie :cry: to co opisujesz to jest schemat z jakim wszędzie napotkam ( takie zwyczajowe trzepanie piany )- przepraszam ale dla mnie jest to bez sensu -nie załatwia to jakby mojego zapotrzebowania które jest mi niezbędne dla zaspokojenia mojego ego :rolleyes:.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Napięcie spręzyny, a wysokość moto

Post autor: Majster128 » śr, 21 sty 2015, 08:34

To nie jest trzepanie piany tylko konkretna wartość fizyczna, którą zmieniasz.

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Napięcie spręzyny, a wysokość moto

Post autor: marek antczak » pt, 23 sty 2015, 00:10

Teoretycznie jest tak żeby brać dane techniczne jakiegokolwiek producenta znanej marki crossowej powinno wyjść ze każdy który ma 75 do 85 kg powinien mieć standardowe zawieszenie dopasowane do własnych potrzeb ale praktyka mówi jednak inaczej mowie tu z własnego doświadczenia . Nie jest najwalniejsza waga zawodnika jako najwaznieszy faktor doboru sprężyny ale jego styl jazdy oraz predyspozycje i rodzaj sportu a często nawet wiek samego rajdera .http://www.ktm.com/dealer-service/servi ... ments.html
Fork part number
Fork
WP Suspension
Up Side Down 4860 MXMA CC
Compression damping
Comfort
14 clicks
Standard
12 clicks
Sport
10 clicks
Rebound damping
Comfort
14 clicks
Standard
12 clicks
Sport
10 clicks
Spring length with preload spacer(s) 490 mm (19.29 in)
Spring rate
Weight of rider: 65... 75 kg (143... 165 lb.) 4.4 N/mm (25.1 lb/in)
Weight of rider: 75... 85 kg (165... 187 lb.) 4.6 N/mm (26.3 lb/in)
Weight of rider: 85... 95 kg (187... 209 lb.) 4.8 N/mm (27.4 lb/in

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”