KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
pt77
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 194
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
Motocykl: cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: pt77 » czw, 4 gru 2014, 19:15

Dobrze że powiedziałeś o wymianie tłoka za 1.8Mth, przejrzyj wszystko, wymień tłok i po zimie będziemy myśleć. W trakcie przeglądów może coś wyjdzie.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.

Awatar użytkownika
motorider7
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
Motocykl: Crf 250x
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: motorider7 » czw, 4 gru 2014, 22:01

AdeptMX pisze:
pt77 pisze: Jak już wyżej pisałem proporcja oleju to 1:40 a to dlatego że koleś od którego kupiłem moto wystawił go jako sx a dopiero z tydzień temu skapnąłem się że to jest exc :rolleyes: W sobotę dam mu proporcję 1:60 taką jak podaje KTM i zobaczymy co się będzie działo.
Olej to motorex cross power 2 t. Jak sądzisz to że mi wycieka olej na łączeniu dyfuzor/cylinder to może być z winy właśnie za dużej proporcji oleju jak i tego że mi moto przerywa?
Kolego nie wykluczam błędnej proporcji.. baaaa wręcz uważam że to właśnie jest przyczyną. Zbyt duża ilość oleju w mieszance spowoduje jego złe spalanie i czesto wylewa sie właśnie przy tym połączeniu . nieraz nawet leje sie z tłumika albo pluje olejem niespalonym. Świeca też wtedy dostaje po dupie. nieraz też tak może być że mało sie ciśnie motorem tylko purka rekreacyjnie ale to wykluczam. pozdrawiam
Obecnie Honda CRF 250x 2006

Autor tematu
AdeptMX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 83
Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
Motocykl: KTM EXC 250-F '08
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: AdeptMX » pt, 5 gru 2014, 18:22

pt77 pisze:Dobrze że powiedziałeś o wymianie tłoka za 1.8Mth, przejrzyj wszystko, wymień tłok i po zimie będziemy myśleć. W trakcie przeglądów może coś wyjdzie.
Jutro jeszcze wyjadę te 1.8mth żeby na liczniku było pełne 20 mth a później robię kapitalny remont. POZDRO!
motorider7 pisze:
AdeptMX pisze:
pt77 pisze: Jak już wyżej pisałem proporcja oleju to 1:40 a to dlatego że koleś od którego kupiłem moto wystawił go jako sx a dopiero z tydzień temu skapnąłem się że to jest exc :rolleyes: W sobotę dam mu proporcję 1:60 taką jak podaje KTM i zobaczymy co się będzie działo.
Olej to motorex cross power 2 t. Jak sądzisz to że mi wycieka olej na łączeniu dyfuzor/cylinder to może być z winy właśnie za dużej proporcji oleju jak i tego że mi moto przerywa?
Kolego nie wykluczam błędnej proporcji.. baaaa wręcz uważam że to właśnie jest przyczyną. Zbyt duża ilość oleju w mieszance spowoduje jego złe spalanie i czesto wylewa sie właśnie przy tym połączeniu . nieraz nawet leje sie z tłumika albo pluje olejem niespalonym. Świeca też wtedy dostaje po dupie. nieraz też tak może być że mało sie ciśnie motorem tylko purka rekreacyjnie ale to wykluczam. pozdrawiam
Jutro kupuję olej, robię proporcję 1:60 i dam znać czy będzie przerywał + to że dyfuzorem olej wychodzi :-) POZDRO!
Motocross ! FOREVER ...

mbartekx88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 146
Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
Motocykl: 125 sx
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: mbartekx88 » ndz, 7 gru 2014, 16:43

Kombinujesz jak koń pod górę, a i tak nic z tego nie wyjdzie. Masz nie wyregulowany gaźnik do panujących warunków, nie umiesz interpretować tabelki, nie stosujesz się do rad doświadczonych mechaników którzy już zabrali głos.

Nie rób żadnej mieszanki 1:60 tylko kup olej: CASTROL Power 1 Racing 2T i na 5 litrów paliwa wlej dokładnie odmierzone 125ml (0,125 litra) tego oleju.

Sprawdź ten zawór wydechowy, a przede wszystkim jego sterowanie.

Wyreguluj gaźnik do panujących warunków i wiedz, że jego regulacja nie ograniczy się tylko do wkręcenia odpowiednich dysz iglicy i pokręcenia śrubką, przy tak rozklekotanym gaźniku trzeba czegoś więcej niż tych umiejętności.

Uszczelnić dyfuzor z cylindrem, a dokładniej z flanszą to nie jest żadna filozofia trzeba pokombinować z grubością oringów i problem zniknie. Sprawdź w oknie flanszy do której wchodzi dyfuzor czy na okręgu są jeszcze rowki na oringi powinny być na całym obwodzie, jak ich nie ma to też jeszcze nic straconego. Zwykłe czarne oringi spokojnie wytrzymują temperaturę spalin 2T i z powodzeniem można je stosować nie są potrzebne jasnozielone fluorowe które są trudno dostępne.

Autor tematu
AdeptMX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 83
Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
Motocykl: KTM EXC 250-F '08
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: AdeptMX » ndz, 7 gru 2014, 17:47

mbartekx88 pisze:Kombinujesz jak koń pod górę, a i tak nic z tego nie wyjdzie. Masz nie wyregulowany gaźnik do panujących warunków, nie umiesz interpretować tabelki, nie stosujesz się do rad doświadczonych mechaników którzy już zabrali głos.

Nie rób żadnej mieszanki 1:60 tylko kup olej: CASTROL Power 1 Racing 2T i na 5 litrów paliwa wlej dokładnie odmierzone 125ml (0,125 litra) tego oleju.

Sprawdź ten zawór wydechowy, a przede wszystkim jego sterowanie.

Wyreguluj gaźnik do panujących warunków i wiedz, że jego regulacja nie ograniczy się tylko do wkręcenia odpowiednich dysz iglicy i pokręcenia śrubką, przy tak rozklekotanym gaźniku trzeba czegoś więcej niż tych umiejętności.

Uszczelnić dyfuzor z cylindrem, a dokładniej z flanszą to nie jest żadna filozofia trzeba pokombinować z grubością oringów i problem zniknie. Sprawdź w oknie flanszy do której wchodzi dyfuzor czy na okręgu są jeszcze rowki na oringi powinny być na całym obwodzie, jak ich nie ma to też jeszcze nic straconego. Zwykłe czarne oringi spokojnie wytrzymują temperaturę spalin 2T i z powodzeniem można je stosować nie są potrzebne jasnozielone fluorowe które są trudno dostępne.
Dzisiaj wyjeździłem 1.5 mth i okazało się że moto zaczęło iść dopiero jak polatałem gdzieś z 0.8 mth ale to jeszcze nie jest pełna moc :-) w następną sobotę rozbieram silnik, obczaję zawór wydechowy, ale remont zrobię dopiero po nowym roku bo trochę hajsu trza odłożyć na święta i sylka :mrgreen: Przemyślałem wypowiedzi mądrzejszych ode mnie kolegów i do tabelki już nie zaglądam bo to nie ma sensu, wyreguluje go tak jak wcześniej pisał kolega i zobaczymy co się będzie działo. Mieszanka 1:60 nic nie podziałała (wyciek pozostaje nadal), dodam że oringi wymieniłem na ori zielone z KTM'a. Wydaję mi się że flansza ma duży luz i temu nominalne oringi nie dają rady i trzeba jakieś większe założyć. Dzięki mbartex88 za wypowiedz. POZDRO!
Motocross ! FOREVER ...

kosirk91
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 7 paź 2014, 14:27
Motocykl: KTM SX 380 POWER
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: kosirk91 » czw, 11 gru 2014, 13:54

Witam mam podobny problem w moim sx 380 motorek ładnie się zbiera wręcz wyrywa na koło niestety na pełnej odkręconej manetce dochodzi do momentu gdzie zaczyna go dławic, przerywać tylko na maxymalnych obrotach, myślałem ze to może taka blokada no ale skoro honda cr 250 mnie przegoniła to coś tutaj nie halo .... Wie ktoś co może być przyczyną? i jeszcze jedno pytanie jaka powinna być przerwa na świecy :)

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: kris514 » czw, 11 gru 2014, 18:31

Zaczął bym od sprawdzenia, wyczyszczenia i regulacji gaźnika
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

kosirk91
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 7 paź 2014, 14:27
Motocykl: KTM SX 380 POWER
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: kosirk91 » czw, 11 gru 2014, 19:02

świece również wyczyściłem oraz sklepałem ale to dzisiaj wiec zobaczę w weekend jak się sprawuje po zagrzaniu silnika :) dodam że przerwa była olbrzymia 0.9 1.0 wiec chyba za duża ;/ może ktoś wie jaka powinna być?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: kris514 » czw, 11 gru 2014, 20:20

http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-pr ... 8ECM/7303/
czyli odstęp 0,8mm więc wcale nie taka duża jak Ci się wydaje
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: amator » czw, 11 gru 2014, 21:31

kosirk91 pisze:... problem w moim sx 380 motorek ładnie się zbiera wręcz wyrywa na koło niestety na pełnej odkręconej manetce dochodzi do momentu gdzie zaczyna go dławic, przerywać tylko na maxymalnych obrotach, myślałem ze to może taka blokada no ale skoro honda cr 250 mnie przegoniła to coś tutaj nie halo .... :)
Każdy 2T jesli nie chce jechać na pełnych obrotach to w kolejności winne sa :
1 Zawór wydechowy (musi wprawiać się w ruch palcami), (sterowanie zaworem-mechanizm)
2 Filtr powietrza (czystość, prawidlowość montażu, jaki olej?)
3 Ustawienia/regulacja gażnika (wielkośc dyszy głównej, położenie iglicy),(pamietaj że jest zimno motocyklowi może być za mało paliwa, Przy tej pojemności motorek duzo pali wiec wiekszośc zeby przyoszczędzić na paliwie wstawia mniejsza dysze główną)
4 stan tloka/cylindra (nikasil czu tuleja?, kiedy tłok oglądałes?)
-Silnik 2T w crosówce/enduro nie ma żadnej blokady! :!:
Nie znam Twojego zaawansowania w jeździe ale to ze przegonił cie motocykl o pojemności 250cm o niczym nie świadczy. Dobry zawodnik jeżdzący zdrowa osiemdzisiatka, szybko, technicznie po winklach i skokach moze objechać z powodzeniem duża pojemnośc :lol: a setkarz nie będzie mial wiekszych problemów. :drinkers:
kosirk91 pisze:świece również wyczyściłem oraz sklepałem ale to dzisiaj wiec zobaczę w weekend jak się sprawuje po zagrzaniu silnika :) dodam że przerwa była olbrzymia 0.9 1.0 wiec chyba za duża ;/ może ktoś wie jaka powinna być?
przerwa do 1 mm jest prawidłowa, tam nie ma przerywacza i przerwa ma mniejsze znaczenie.
Ile pali Twoje moto na godzinę?
czy smarka z dyfuzora olejem?
380'ka była z lat 98-02, z którego roku jest Twój motocykl?
jaki jest u ciebie symbol swiecy?
Pozdrawiam amator :drinkers:

kosirk91
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 7 paź 2014, 14:27
Motocykl: KTM SX 380 POWER
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: kosirk91 » czw, 11 gru 2014, 22:48

co do zaworów nie mam zielonego pojęcia nie sprawdzałem jeszcze, filtr powietrza wymyty i nasączony, co do spalania to żre na pewno dobrze,więc dysza odpada na bank mam porównanie z 250 ;p ścigałem się na prostej i mnie objechała wiec umiejętności nie wchodzą w grę, na wiosnę tego roku był remont robiony więc myślę ze już powoli dobiega końca żywotność tłoka, cylinder jest na nicasilu rocznik 2002, na godzinę spala prawie cały bak, co do świecy to ngk symbolu nie pamiętam wiem ze R zielona :P (irydowa)... wiec albo ten zawór albo juz tłok ;)

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !

Post autor: amator » pt, 12 gru 2014, 12:37

-->kosirk91
1)Jesli ten wiosenny remont obejmował wymiane tłoka to ile godzin wyjeździles w tym sezonie? 20, 30, 50? albo ile paliwa spaliłes? , no jakoś trzeba obliczyć ile najeździłes na tym tłoku?.
2) Podaj dokładny symbol tej swiecy- Zrób fotkę na symbol- literka R to znaczy rezystor a nie irydowa.
3)Od kiedy zauważyłes ze moto słabo ciągnie? już po remoncie czy później?
4) remont - wymieniłes tylko tłok czy coś jeszcze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”