KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Dobrze że powiedziałeś o wymianie tłoka za 1.8Mth, przejrzyj wszystko, wymień tłok i po zimie będziemy myśleć. W trakcie przeglądów może coś wyjdzie.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 301
- Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
- Motocykl: Crf 250x
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Kolego nie wykluczam błędnej proporcji.. baaaa wręcz uważam że to właśnie jest przyczyną. Zbyt duża ilość oleju w mieszance spowoduje jego złe spalanie i czesto wylewa sie właśnie przy tym połączeniu . nieraz nawet leje sie z tłumika albo pluje olejem niespalonym. Świeca też wtedy dostaje po dupie. nieraz też tak może być że mało sie ciśnie motorem tylko purka rekreacyjnie ale to wykluczam. pozdrawiamAdeptMX pisze:pt77 pisze: Jak już wyżej pisałem proporcja oleju to 1:40 a to dlatego że koleś od którego kupiłem moto wystawił go jako sx a dopiero z tydzień temu skapnąłem się że to jest exc :rolleyes: W sobotę dam mu proporcję 1:60 taką jak podaje KTM i zobaczymy co się będzie działo.
Olej to motorex cross power 2 t. Jak sądzisz to że mi wycieka olej na łączeniu dyfuzor/cylinder to może być z winy właśnie za dużej proporcji oleju jak i tego że mi moto przerywa?
Obecnie Honda CRF 250x 2006
-
Autor tematuAdeptMX
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
- Motocykl: KTM EXC 250-F '08
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Jutro jeszcze wyjadę te 1.8mth żeby na liczniku było pełne 20 mth a później robię kapitalny remont. POZDRO!pt77 pisze:Dobrze że powiedziałeś o wymianie tłoka za 1.8Mth, przejrzyj wszystko, wymień tłok i po zimie będziemy myśleć. W trakcie przeglądów może coś wyjdzie.
Jutro kupuję olej, robię proporcję 1:60 i dam znać czy będzie przerywał + to że dyfuzorem olej wychodzi POZDRO!motorider7 pisze:Kolego nie wykluczam błędnej proporcji.. baaaa wręcz uważam że to właśnie jest przyczyną. Zbyt duża ilość oleju w mieszance spowoduje jego złe spalanie i czesto wylewa sie właśnie przy tym połączeniu . nieraz nawet leje sie z tłumika albo pluje olejem niespalonym. Świeca też wtedy dostaje po dupie. nieraz też tak może być że mało sie ciśnie motorem tylko purka rekreacyjnie ale to wykluczam. pozdrawiamAdeptMX pisze:pt77 pisze: Jak już wyżej pisałem proporcja oleju to 1:40 a to dlatego że koleś od którego kupiłem moto wystawił go jako sx a dopiero z tydzień temu skapnąłem się że to jest exc :rolleyes: W sobotę dam mu proporcję 1:60 taką jak podaje KTM i zobaczymy co się będzie działo.
Olej to motorex cross power 2 t. Jak sądzisz to że mi wycieka olej na łączeniu dyfuzor/cylinder to może być z winy właśnie za dużej proporcji oleju jak i tego że mi moto przerywa?
Motocross ! FOREVER ...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Kombinujesz jak koń pod górę, a i tak nic z tego nie wyjdzie. Masz nie wyregulowany gaźnik do panujących warunków, nie umiesz interpretować tabelki, nie stosujesz się do rad doświadczonych mechaników którzy już zabrali głos.
Nie rób żadnej mieszanki 1:60 tylko kup olej: CASTROL Power 1 Racing 2T i na 5 litrów paliwa wlej dokładnie odmierzone 125ml (0,125 litra) tego oleju.
Sprawdź ten zawór wydechowy, a przede wszystkim jego sterowanie.
Wyreguluj gaźnik do panujących warunków i wiedz, że jego regulacja nie ograniczy się tylko do wkręcenia odpowiednich dysz iglicy i pokręcenia śrubką, przy tak rozklekotanym gaźniku trzeba czegoś więcej niż tych umiejętności.
Uszczelnić dyfuzor z cylindrem, a dokładniej z flanszą to nie jest żadna filozofia trzeba pokombinować z grubością oringów i problem zniknie. Sprawdź w oknie flanszy do której wchodzi dyfuzor czy na okręgu są jeszcze rowki na oringi powinny być na całym obwodzie, jak ich nie ma to też jeszcze nic straconego. Zwykłe czarne oringi spokojnie wytrzymują temperaturę spalin 2T i z powodzeniem można je stosować nie są potrzebne jasnozielone fluorowe które są trudno dostępne.
Nie rób żadnej mieszanki 1:60 tylko kup olej: CASTROL Power 1 Racing 2T i na 5 litrów paliwa wlej dokładnie odmierzone 125ml (0,125 litra) tego oleju.
Sprawdź ten zawór wydechowy, a przede wszystkim jego sterowanie.
Wyreguluj gaźnik do panujących warunków i wiedz, że jego regulacja nie ograniczy się tylko do wkręcenia odpowiednich dysz iglicy i pokręcenia śrubką, przy tak rozklekotanym gaźniku trzeba czegoś więcej niż tych umiejętności.
Uszczelnić dyfuzor z cylindrem, a dokładniej z flanszą to nie jest żadna filozofia trzeba pokombinować z grubością oringów i problem zniknie. Sprawdź w oknie flanszy do której wchodzi dyfuzor czy na okręgu są jeszcze rowki na oringi powinny być na całym obwodzie, jak ich nie ma to też jeszcze nic straconego. Zwykłe czarne oringi spokojnie wytrzymują temperaturę spalin 2T i z powodzeniem można je stosować nie są potrzebne jasnozielone fluorowe które są trudno dostępne.
-
Autor tematuAdeptMX
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
- Motocykl: KTM EXC 250-F '08
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Dzisiaj wyjeździłem 1.5 mth i okazało się że moto zaczęło iść dopiero jak polatałem gdzieś z 0.8 mth ale to jeszcze nie jest pełna moc w następną sobotę rozbieram silnik, obczaję zawór wydechowy, ale remont zrobię dopiero po nowym roku bo trochę hajsu trza odłożyć na święta i sylka Przemyślałem wypowiedzi mądrzejszych ode mnie kolegów i do tabelki już nie zaglądam bo to nie ma sensu, wyreguluje go tak jak wcześniej pisał kolega i zobaczymy co się będzie działo. Mieszanka 1:60 nic nie podziałała (wyciek pozostaje nadal), dodam że oringi wymieniłem na ori zielone z KTM'a. Wydaję mi się że flansza ma duży luz i temu nominalne oringi nie dają rady i trzeba jakieś większe założyć. Dzięki mbartex88 za wypowiedz. POZDRO!mbartekx88 pisze:Kombinujesz jak koń pod górę, a i tak nic z tego nie wyjdzie. Masz nie wyregulowany gaźnik do panujących warunków, nie umiesz interpretować tabelki, nie stosujesz się do rad doświadczonych mechaników którzy już zabrali głos.
Nie rób żadnej mieszanki 1:60 tylko kup olej: CASTROL Power 1 Racing 2T i na 5 litrów paliwa wlej dokładnie odmierzone 125ml (0,125 litra) tego oleju.
Sprawdź ten zawór wydechowy, a przede wszystkim jego sterowanie.
Wyreguluj gaźnik do panujących warunków i wiedz, że jego regulacja nie ograniczy się tylko do wkręcenia odpowiednich dysz iglicy i pokręcenia śrubką, przy tak rozklekotanym gaźniku trzeba czegoś więcej niż tych umiejętności.
Uszczelnić dyfuzor z cylindrem, a dokładniej z flanszą to nie jest żadna filozofia trzeba pokombinować z grubością oringów i problem zniknie. Sprawdź w oknie flanszy do której wchodzi dyfuzor czy na okręgu są jeszcze rowki na oringi powinny być na całym obwodzie, jak ich nie ma to też jeszcze nic straconego. Zwykłe czarne oringi spokojnie wytrzymują temperaturę spalin 2T i z powodzeniem można je stosować nie są potrzebne jasnozielone fluorowe które są trudno dostępne.
Motocross ! FOREVER ...
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: wt, 7 paź 2014, 14:27
- Motocykl: KTM SX 380 POWER
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Witam mam podobny problem w moim sx 380 motorek ładnie się zbiera wręcz wyrywa na koło niestety na pełnej odkręconej manetce dochodzi do momentu gdzie zaczyna go dławic, przerywać tylko na maxymalnych obrotach, myślałem ze to może taka blokada no ale skoro honda cr 250 mnie przegoniła to coś tutaj nie halo .... Wie ktoś co może być przyczyną? i jeszcze jedno pytanie jaka powinna być przerwa na świecy
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Zaczął bym od sprawdzenia, wyczyszczenia i regulacji gaźnika
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: wt, 7 paź 2014, 14:27
- Motocykl: KTM SX 380 POWER
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
świece również wyczyściłem oraz sklepałem ale to dzisiaj wiec zobaczę w weekend jak się sprawuje po zagrzaniu silnika dodam że przerwa była olbrzymia 0.9 1.0 wiec chyba za duża ;/ może ktoś wie jaka powinna być?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-pr ... 8ECM/7303/
czyli odstęp 0,8mm więc wcale nie taka duża jak Ci się wydaje
czyli odstęp 0,8mm więc wcale nie taka duża jak Ci się wydaje
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
Każdy 2T jesli nie chce jechać na pełnych obrotach to w kolejności winne sa :kosirk91 pisze:... problem w moim sx 380 motorek ładnie się zbiera wręcz wyrywa na koło niestety na pełnej odkręconej manetce dochodzi do momentu gdzie zaczyna go dławic, przerywać tylko na maxymalnych obrotach, myślałem ze to może taka blokada no ale skoro honda cr 250 mnie przegoniła to coś tutaj nie halo ....
1 Zawór wydechowy (musi wprawiać się w ruch palcami), (sterowanie zaworem-mechanizm)
2 Filtr powietrza (czystość, prawidlowość montażu, jaki olej?)
3 Ustawienia/regulacja gażnika (wielkośc dyszy głównej, położenie iglicy),(pamietaj że jest zimno motocyklowi może być za mało paliwa, Przy tej pojemności motorek duzo pali wiec wiekszośc zeby przyoszczędzić na paliwie wstawia mniejsza dysze główną)
4 stan tloka/cylindra (nikasil czu tuleja?, kiedy tłok oglądałes?)
-Silnik 2T w crosówce/enduro nie ma żadnej blokady!
Nie znam Twojego zaawansowania w jeździe ale to ze przegonił cie motocykl o pojemności 250cm o niczym nie świadczy. Dobry zawodnik jeżdzący zdrowa osiemdzisiatka, szybko, technicznie po winklach i skokach moze objechać z powodzeniem duża pojemnośc a setkarz nie będzie mial wiekszych problemów. :drinkers:
przerwa do 1 mm jest prawidłowa, tam nie ma przerywacza i przerwa ma mniejsze znaczenie.kosirk91 pisze:świece również wyczyściłem oraz sklepałem ale to dzisiaj wiec zobaczę w weekend jak się sprawuje po zagrzaniu silnika dodam że przerwa była olbrzymia 0.9 1.0 wiec chyba za duża ;/ może ktoś wie jaka powinna być?
Ile pali Twoje moto na godzinę?
czy smarka z dyfuzora olejem?
380'ka była z lat 98-02, z którego roku jest Twój motocykl?
jaki jest u ciebie symbol swiecy?
Pozdrawiam amator :drinkers:
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: wt, 7 paź 2014, 14:27
- Motocykl: KTM SX 380 POWER
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
co do zaworów nie mam zielonego pojęcia nie sprawdzałem jeszcze, filtr powietrza wymyty i nasączony, co do spalania to żre na pewno dobrze,więc dysza odpada na bank mam porównanie z 250 ;p ścigałem się na prostej i mnie objechała wiec umiejętności nie wchodzą w grę, na wiosnę tego roku był remont robiony więc myślę ze już powoli dobiega końca żywotność tłoka, cylinder jest na nicasilu rocznik 2002, na godzinę spala prawie cały bak, co do świecy to ngk symbolu nie pamiętam wiem ze R zielona (irydowa)... wiec albo ten zawór albo juz tłok
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: KTM EXC 125 (08) PRZERYWA !
-->kosirk91
1)Jesli ten wiosenny remont obejmował wymiane tłoka to ile godzin wyjeździles w tym sezonie? 20, 30, 50? albo ile paliwa spaliłes? , no jakoś trzeba obliczyć ile najeździłes na tym tłoku?.
2) Podaj dokładny symbol tej swiecy- Zrób fotkę na symbol- literka R to znaczy rezystor a nie irydowa.
3)Od kiedy zauważyłes ze moto słabo ciągnie? już po remoncie czy później?
4) remont - wymieniłes tylko tłok czy coś jeszcze?
1)Jesli ten wiosenny remont obejmował wymiane tłoka to ile godzin wyjeździles w tym sezonie? 20, 30, 50? albo ile paliwa spaliłes? , no jakoś trzeba obliczyć ile najeździłes na tym tłoku?.
2) Podaj dokładny symbol tej swiecy- Zrób fotkę na symbol- literka R to znaczy rezystor a nie irydowa.
3)Od kiedy zauważyłes ze moto słabo ciągnie? już po remoncie czy później?
4) remont - wymieniłes tylko tłok czy coś jeszcze?