Honda Cr 125 99r Pytanko

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
BartekKOSO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 19 paź 2014, 00:33
Motocykl: HONDA CR 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda Cr 125 99r Pytanko

Post autor: BartekKOSO » pn, 29 gru 2014, 19:41

amator pisze:
BartekKOSO pisze:A więc sprawa ma się tak że próbowałem wyregulować ten gaźnik jakoś bez większej reakcji kręcąc tą śrubką, poszukałem w manualu jak to ma być ustawione i pisze że śruba ma być wykręcona o 2 obroty. A ssanie 3 obroty. Iglica 3 ząbek.Troszkę się poprawiło ale nadal coś jeszcze ją boli. amator o co chodzi z przepychaniem tej dyszy drutem, nie jest zapchana.
1)Dokładnie chodzilo mi o przepchanie dyszy w.o drutem poniewaz czasami poderwie malutke ziarno piasku i jak patrzysz pod swiatło to prześwituje a jak chcesz przedmuchac to nie idzie.
2) Nie napisałes co jest z linka gazu ? jest luźna czy napieta?
3) spróbuj odpalić moto i zamknac kranik paliwa na wolnych - zaobserwuj czy tez tak samo zgaśnie?
4) jakie sa wartosci dysz w gaźniku?
5) jakiego oleju uzywasz do filtra?
6) zaglądałeś do membrany? wykręcałes ja ?
1 -dysza wolnych drożna czysta nie była zapchana
2- Linka gazu jest ustawiona tak żeby przepustnica spadała na dam dół. (słychać takie lekkie uderzenie)
3- Po zakręceniu chodzi chodzi aż skończy się paliwo.Ale przy końcu w zastają obroty .
4- dysza od wolnych 52 i dysza główna 175 ( seryjne zestaw)
5 -OLej Motul Air filter ( taki w spreju Niebieski)
6- Mębrana jest jak nowa dolega szczelnie.
7- Paliwo tyko 98 i olej ipon samuraj

A co jeszcze zaobserwowałem to nie ma żadnego oringu ani uszczelki na śrubie od regulacji i nie wiem czy tam nie ciągnie lewego powietrza. Zrobiłem uszczelkę z dętki i trochę się poprawiło. Ale jeszcze zauważyłem że jak dodam ostro gazu i nagle odpuszczę moto zgaśnie.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Honda Cr 125 99r Pytanko

Post autor: amator » wt, 30 gru 2014, 22:52

1 -dysza wolnych drożna czysta nie była zapchana
2- Linka gazu jest ustawiona tak żeby przepustnica spadała na dam dół. (słychać takie lekkie uderzenie)
3- Po zakręceniu chodzi chodzi aż skończy się paliwo.Ale przy końcu w zastają obroty .
4- dysza od wolnych 52 i dysza główna 175 ( seryjne zestaw)
5 -OLej Motul Air filter ( taki w spreju Niebieski)
6- Mębrana jest jak nowa dolega szczelnie.
7- Paliwo tyko 98 i olej ipon samuraj

A co jeszcze zaobserwowałem to nie ma żadnego oringu ani uszczelki na śrubie od regulacji i nie wiem czy tam nie ciągnie lewego powietrza. Zrobiłem uszczelkę z dętki i trochę się poprawiło. Ale jeszcze zauważyłem że jak dodam ostro gazu i nagle odpuszczę moto zgaśnie.
1-ok
2-ok
3- tzn że jak ma mniej paliwa to nie gaśnie . To że pod koniec obroty wzrastaja to prawidłowo tak ma być .
4-ok
5- jak skończysz ten to trzeba go zmienić na inny
6- MEMBRANA a nie Mębrana
7-Paliwo nie potrzebnie 98, dziewięćdzisiątkapiątka w zupełności wystarcza. tracisz pieniądze a efektów nie uzyskasz. Olej ok
Na fiszcze gaźnika widać podkładkę i oring http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=131971 . Jesli go nie było to może być przyczyna . A to że zgaśnie po gwałtownym dodaniu i odpuszczeniu gazu to po dołożeniu oringa trzeba jeszcze raz przeregulować skład mieszanki . Teraz (zima) nie jest to najlepszy okres na regulacje gaźników
Jeszcze spróbuj zdjąc całkowicie filtr powietrza , wyczyść dokladnie airbox żeby żadne ziarno piasku nie pociągnęło i odpal furę . Sprawdźco sie dzieje.
A watę jakąś w tłumiku masz? zagladałes tam kiedyś , dyfuzor nie jest zagięty na ostro? :drinkers:

Autor tematu
BartekKOSO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 19 paź 2014, 00:33
Motocykl: HONDA CR 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda Cr 125 99r Pytanko

Post autor: BartekKOSO » sob, 3 sty 2015, 12:09

1-ok
2-ok
3- tzn że jak ma mniej paliwa to nie gaśnie . To że pod koniec obroty wzrastaja to prawidłowo tak ma być .
4-ok
5- jak skończysz ten to trzeba go zmienić na inny
6- MEMBRANA a nie Mębrana
7-Paliwo nie potrzebnie 98, dziewięćdzisiątkapiątka w zupełności wystarcza. tracisz pieniądze a efektów nie uzyskasz. Olej ok
Na fiszcze gaźnika widać podkładkę i oring http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=131971 . Jesli go nie było to może być przyczyna . A to że zgaśnie po gwałtownym dodaniu i odpuszczeniu gazu to po dołożeniu oringa trzeba jeszcze raz przeregulować skład mieszanki . Teraz (zima) nie jest to najlepszy okres na regulacje gaźników
Jeszcze spróbuj zdjąc całkowicie filtr powietrza , wyczyść dokladnie airbox żeby żadne ziarno piasku nie pociągnęło i odpal furę . Sprawdźco sie dzieje.
A watę jakąś w tłumiku masz? zagladałes tam kiedyś , dyfuzor nie jest zagięty na ostro? :drinkers:[/quote]


A więc tak kupiłem oring, wyczyściłem wszystko ponownie i po regulacji i problem znikł :D .
Końcówkę wydechu przerobiłem zaraz po kupnie z długiej na krótką :wink: . Myślę że to nie była by przyczyna bo od kupna honda przygasała nawet na oryginalnym wydechu.
Co do dyfuzora jest jak nowy niema nawet malutkiego zadrapania. Poza odbitym lakierem na kolanku.

pt77
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 194
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
Motocykl: cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda Cr 125 99r Pytanko

Post autor: pt77 » śr, 7 sty 2015, 21:03

Przyczyną była nieszczelność na śrubie regulacyjnej. Tak ja pisał amator oring i metalowa podkładka. Lewe powietrze dostawało się przez śrubę regulacyjną.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.

Autor tematu
BartekKOSO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 19 paź 2014, 00:33
Motocykl: HONDA CR 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda Cr 125 99r Pytanko

Post autor: BartekKOSO » czw, 8 sty 2015, 10:06

pt77 pisze:Przyczyną była nieszczelność na śrubie regulacyjnej. Tak ja pisał amator oring i metalowa podkładka. Lewe powietrze dostawało się przez śrubę regulacyjną.
Dokładnie po założeniu o ringu jak ręką odjął :D


Ale pisze jeszcze w jednej sprawie bo mam jakąś dziwną sytułację a więc olej w skrzyni wymieniałem kilka razy nigdy nie było problemu. A wczoraj zlałem 650 ml starego oleju czyli stan ok :) . Ale problem jest w tym że wlałem 350 ml i już się przelewa :shock: przez otwór (przelew) w deklu sprzęgła. Co jest grane :rolleyes:

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Honda Cr 125 99r Pytanko

Post autor: amator » czw, 8 sty 2015, 23:20

Nigdy , przenigdy nie sprawdzaj kiedy nalewasz olej przy otwartej śrubie kontrolnej . śruba jest po tej samej stronie karteru co korek wlewowy i zimny olej nie przelal się do drugiego kartera a juz wylecial przez otwór . Jesli spusciłes ciepłego oleju ok 650ml to wlej tyle ile pisze na deklu. sruba kontrolna pokazuje pelno juz przy 500ml. :drinkers:

Autor tematu
BartekKOSO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 19 paź 2014, 00:33
Motocykl: HONDA CR 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda Cr 125 99r Pytanko

Post autor: BartekKOSO » sob, 10 sty 2015, 23:02

Witam zabrałem się za wymianę łożysk pompy wody. przy rozbieraniu wylało mi się z pod dekielka zaworu wydechowego jakieś 80-100 ml czarnego oleju. Nie wiem czy tam ma być wlany jakiś olej czy odkłada się tam ten olej co wlewam do paliwa bo zapach jak ten na wydechu. Dodam że jest śrubka spustowa tego oleju w obudowie silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”