Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ
-
Autor tematuBaart
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: czw, 24 paź 2013, 13:02
- Motocykl: CRF 450R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ
Witam.
Po zakupie motocykla Honda crf 450 z 2011r i zrobieniu około 30 mth dla pewności zleciłem mechanikowi sprawdzenie "środka".
Został wymieniony tłok, pierścienie, uszczelniacze zaworowe oraz regulacja zaworów. Rozrząd ponad połowę naciągu.
Nicasil był nienaruszony, tłok sel. A.
Po remoncie zrobiłem na nim 5mth w lekkim terenie i zaczął kopcić na biało/lekko niebiesko jak stary kamaz.
Na wolnych obrotach nie kopci, jak się doda lekko gazu to siwy dym czarne chmury i czuć przepalony olej.
Oleju silnikowego ubyło. Więc zaprowadziłem znowu do mechanika maszynę, okazało się że uszczelniacze były luźne(może zleżane, stare) a pod nimi pełno oleju. Wiec kupiłem nowe oryginalne z Hondy, po założeniu nowych i odpaleniu przez 10 min było ok, a później powtórka z rozrywki, siwy dym czarne chmury.
Ktoś pomoże, podpowie gdzie szukać, co jest nie tak?
Czy da się to zrobić czy złomowanie
Nie znam się na tym dlatego proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Po zakupie motocykla Honda crf 450 z 2011r i zrobieniu około 30 mth dla pewności zleciłem mechanikowi sprawdzenie "środka".
Został wymieniony tłok, pierścienie, uszczelniacze zaworowe oraz regulacja zaworów. Rozrząd ponad połowę naciągu.
Nicasil był nienaruszony, tłok sel. A.
Po remoncie zrobiłem na nim 5mth w lekkim terenie i zaczął kopcić na biało/lekko niebiesko jak stary kamaz.
Na wolnych obrotach nie kopci, jak się doda lekko gazu to siwy dym czarne chmury i czuć przepalony olej.
Oleju silnikowego ubyło. Więc zaprowadziłem znowu do mechanika maszynę, okazało się że uszczelniacze były luźne(może zleżane, stare) a pod nimi pełno oleju. Wiec kupiłem nowe oryginalne z Hondy, po założeniu nowych i odpaleniu przez 10 min było ok, a później powtórka z rozrywki, siwy dym czarne chmury.
Ktoś pomoże, podpowie gdzie szukać, co jest nie tak?
Czy da się to zrobić czy złomowanie
Nie znam się na tym dlatego proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: ndz, 24 mar 2013, 17:40
- Motocykl: CRF 450 08', URAL, WSK, GSXR
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kleszczele/Białystok/Hajnówka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ
Mówisz, że były luźne uszczelniacze, ale jakie, zaworowe?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: pn, 14 paź 2013, 19:47
- Motocykl: CRF250R 09
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ
Kopci tak samo,a czy tym razem olej przedostaje się przez uszczelniacze,jeśli tak to wiadomo że do wymiany zawory z uszczelniaczami.Jeśli jednak nie tamtędy,to może być źle dobrany tłok,jakie pasowanie było wogole,pewnie pierwszy lepszy tłok bez wymiarowania cylindra.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ
Czarów tu nie ma.
Problemy mogą być z:
- Uszczelniaczami zaworowymi,
- Połączeniem tłoka z cylindrem,
- Szczelnością uszczelki pod głowicą.
Problemy mogą być z:
- Uszczelniaczami zaworowymi,
- Połączeniem tłoka z cylindrem,
- Szczelnością uszczelki pod głowicą.
-
Autor tematuBaart
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: czw, 24 paź 2013, 13:02
- Motocykl: CRF 450R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ
Tak uszczelniacze zaworowe były luźne. Następnie wymieniłem na nowe Hondowskie dobrze spasowane.
Tłok był dobrze wymiarowany. Z silnika nie ma żadnych wycieków na zewnątrz.
Radzicie jeszcze raz zerknąć na uszczelniacze, a następnie ściągać górę i patrzyć na cylinder/tłok?
Gdzieś wyczytałem że mógł "szlag trafić" nicasil.. I tu już koszta się robią ogromne ;/
Tłok był dobrze wymiarowany. Z silnika nie ma żadnych wycieków na zewnątrz.
Radzicie jeszcze raz zerknąć na uszczelniacze, a następnie ściągać górę i patrzyć na cylinder/tłok?
Gdzieś wyczytałem że mógł "szlag trafić" nicasil.. I tu już koszta się robią ogromne ;/
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ
To co napisał Majster, ja dodał bym do tego prowadnice zaworowe.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 67
- Rejestracja: śr, 2 cze 2010, 20:52
- Motocykl: crf
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ
Skoro "mechanik" oddał moto z luźnymi uszczelniaczami musisz wziąć pod uwagę zły montaż innych elementów, np. pierścieni.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF450 po remoncie kopci jak KAMAZ
prowadnice obstawiam, albo pierścień olejowy. Sprawdz czy w skrzyni nie ubywa i czy odpowietrzenie drożne.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.