Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
szpaker510
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: pn, 6 sty 2014, 21:20
Motocykl: Kawasaki KX 250 F 2012
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wołomin/Wawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Post autor: szpaker510 » czw, 25 wrz 2014, 20:42

Witam, otóż mam problem gdyż mój motocykl prawdopodobnie zaciągnął piasku do silnika. Mówimy tutaj o Kawie 250 na 2 wtryskach. I teraz jeśli okaże się że to jest prawda too jakie mogą być skutki ? Wiem że piasek wśrodku silnika to nie zbyt dobra rzecz...


Ogólnie to jeździłem i nie odczuwałem spadku mocy ani motor nie stanął. Gdy zdjąłem filtr był cały czarny, założyłem drugi dobrze naoliwiony czy jak to się mówi. Ale motor nie dało się z kopniaka odpalić, na ssaniu czy bez ssania nic nie dało rady. Dopiero jak mocno się ją przeciągnęło na pych to odpaliła.

Jakie mogą być skutki ?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Post autor: Majster128 » czw, 25 wrz 2014, 20:47

Skutki prób odpalenia na siłę na pych tragiczne.
Jeśli przez filtr powietrza dostał się piasek to: tłok, cylinder, głowica, zawory, gniazda zaworowe.
Co to znaczy, że prawdopodobnie zaciągnął? Skąd w ogóle taka diagnoza i dlaczego tego nie sprawdzisz ?

MAJKUSS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: ndz, 24 mar 2013, 17:40
Motocykl: CRF 450 08', URAL, WSK, GSXR
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kleszczele/Białystok/Hajnówka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Post autor: MAJKUSS » czw, 25 wrz 2014, 20:48

Podparcie zaworu przez piach co za tym idzie brak kompresji, porysowanie powierzchni cylindra, skutek ten sam... Ale skąd masz pewność, że piasek wpadł? Zdejmij głowicę i nie próbuj odpalać bo koszta wzrosną kilkukrotnie jak nie kilkunastokrotnie..

Autor tematu
szpaker510
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: pn, 6 sty 2014, 21:20
Motocykl: Kawasaki KX 250 F 2012
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wołomin/Wawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Post autor: szpaker510 » czw, 25 wrz 2014, 21:00

Ogólnie to nie jestem przekonany że zaciągnął piasek, motor jest u profesjonalnego mechanika od MX, on mi to powiedział. Podobno jest kiepsko z kompresją i zawory w nie najlepszym stanie.

Co do zaworów, tytanowe czy stalowe ?

GRUUBBYY
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
Motocykl: KLX 450 R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Post autor: GRUUBBYY » pt, 26 wrz 2014, 12:01

szpaker510 pisze:Ogólnie to jeździłem i nie odczuwałem spadku mocy ani motor nie stanął. Gdy zdjąłem filtr był cały czarny, założyłem drugi dobrze naoliwiony czy jak to się mówi. Ale motor nie dało się z kopniaka odpalić, na ssaniu czy bez ssania nic nie dało rady. Dopiero jak mocno się ją przeciągnęło na pych to odpaliła.
Jak założyłeś swieżo nasączony filtr który nie odparował z rozpuszczalnika to zawsze są kłopoty z odpalaniem. Ale to nie szkodzi jak już zapali i przepali nadmiar oleju z filtra powinno być wszystko ok. Tak ze chyba sie pospieszyłeś z tym remontem.

karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Post autor: karolmx » pt, 26 wrz 2014, 16:20

Powiedz lepiej ile jezdziłeś na tym brudnym filtrze ?

wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Post autor: wojtek916 » pt, 26 wrz 2014, 22:54

karolmx pisze:Powiedz lepiej ile jezdziłeś na tym brudnym filtrze ?
Ten temat już raczej zamknięty.
szpaker510 pisze: Co do zaworów, tytanowe czy stalowe ?
Jeśli twój budżet pozwala ci na tytany no to oczywiście ;)

Autor tematu
szpaker510
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: pn, 6 sty 2014, 21:20
Motocykl: Kawasaki KX 250 F 2012
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wołomin/Wawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Post autor: szpaker510 » pn, 29 wrz 2014, 08:45

Ogólnie to nie jeździłem na nim dużo. Trening i przejażdżkę mała z kumplem. Ale wczesniej troche zaciagnął na szczęście wszystko zatrzymało się na wtrysku i podparciu zaworów. Nie ma dużych strat i z tego się cieszę.

GRUBBYY : Co do tego to na prawdę mam jakąś wiedzę na temat tych silników itd. i bardzo dobrze o tym wiem.


Po kłopocie, temat do zamknięcia.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Post autor: Majster128 » wt, 30 wrz 2014, 17:48

szpaker510 pisze:Ale wczesniej troche zaciagnął na szczęście wszystko zatrzymało się na wtrysku
Wyjaśnij mi, bo nie rozumiem.

Autor tematu
szpaker510
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: pn, 6 sty 2014, 21:20
Motocykl: Kawasaki KX 250 F 2012
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wołomin/Wawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zaciągnięcie piasku/kurzu do jednostki 4t

Post autor: szpaker510 » śr, 1 paź 2014, 15:10

Chodzi o to że piasek czy zatrzymał się na zaworach i wtryskach. 1 zawór był podparty a drugi ciasny, a co wtrysków to wystarczyło je przeczyścić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”