Problem ze zużytymi zaworami wydechowymi KTM EXC 200 02r.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
gimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 13:21
Motocykl: exc200
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Problem ze zużytymi zaworami wydechowymi KTM EXC 200 02r.

Post autor: gimp » ndz, 21 wrz 2014, 20:13

Witam
Otóż mam problem z wyrobionymi "gniazdami" od lewego i prawego zaworu wydechowego w wyniku czego zawory (na zdjęciu nr.5) wchodzą zbyt głęboko w cylinder, a listwa zębata (nr.12) nie jest w stanie sterować owymi zaworami gdyż się z nimi nie zazębia i wyłamało w niej wszystkie zęby.
Czy ktoś miał już taką przypadłość i udało mu się uratować cylinder?
A może ktoś ma pomysł co zrobić abym mógł jeszcze polatać sezon na tym cylindrze gdyż nicasil jest jeszcze całkiem znośny.
http://www.fotoszok.pl/show.php/2175437 ... r.jpg.html

P.S. Przy okazji jeśli ktoś posiada ową listwe zębatą oraz owe zawory w dobrym stanie to chętnie odkupię. :drinkers:
Pozdrawiam
wolę być dobry w tym co robię niż najlepszym w tym co wiem...

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem ze zużytymi zaworami wydechowymi KTM EXC 200 02r

Post autor: kris514 » pn, 22 wrz 2014, 15:04

Jeśli dobrze kojarzę to te zawory trzymają się na elemencie nr 9 więc za głęboko wejść nie mogą, a przyczyną tego wytarcia może być brak tulejek (4) jeśli się mylę to mnie popraw...
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
gimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 13:21
Motocykl: exc200
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem ze zużytymi zaworami wydechowymi KTM EXC 200 02r

Post autor: gimp » wt, 23 wrz 2014, 06:59

kris514 pisze:Jeśli dobrze kojarzę to te zawory trzymają się na elemencie nr 9 więc za głęboko wejść nie mogą, a przyczyną tego wytarcia może być brak tulejek (4) jeśli się mylę to mnie popraw...
Hm...przyznam sie że nie zwracałem na to uwagi, ale nie wiem czy element nr.9 nie odpowiada tylko za ten duży zawór. A co do tulejek to były wszystkie czyli 6sztuk. Jak wróce z pracy to postaram się wrzucić dokładne zdjęcia problemu.
Ostatnio zmieniony wt, 23 wrz 2014, 17:36 przez gimp, łącznie zmieniany 1 raz.
wolę być dobry w tym co robię niż najlepszym w tym co wiem...

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem ze zużytymi zaworami wydechowymi KTM EXC 200 02r

Post autor: ghollum » wt, 23 wrz 2014, 09:27

Element nr.9 nie ma nic wspólnego z zaworami nr.5. Nr.9 to osie podporowe zaworu głównego który jest sterowany
za pomocą elementu nr.6 za pośrednictwem nr.11. Ogólnie dziwny przypadek, rozebrałem "kilka" tych silników
z różnych lat produkcji i nigdy takiego przypadku nie widziałem, nawet z pierwszych lat produkcji. Może
masz tam zawory od EXE zamiast EXC?

Autor tematu
gimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 13:21
Motocykl: exc200
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem ze zużytymi zaworami wydechowymi KTM EXC 200 02r

Post autor: gimp » wt, 23 wrz 2014, 17:25

ghollum pisze:Element nr.9 nie ma nic wspólnego z zaworami nr.5. Nr.9 to osie podporowe zaworu głównego który jest sterowany
za pomocą elementu nr.6 za pośrednictwem nr.11.
Właśnie przyglądałem się wszystkim elementom i masz rację. Nr.9 to osie podporowe.
Poniżej załączam zdjęcia, trochę niewyraźne ale może uda mi się przez nie zilustrować o co dokładnie chodzi.

Zniszczone zęby listwy zębatej.



Wyrobione gniazdo w które zawór wchodzi zbyt głęboko.






Górne gniazdo natomiast w dobrym stanie.




Doradźcie co z tym zrobić gdyż od czasu gdy zregenerowałem cylinder wyjeździłem tylko dwa tłoczki.
Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do głowy to wymienić elementy nr.12 oraz nr.5 a w miejsce wyrobionych gniazd wstawić tulejki lub ewentualnie wyrównać powierzchnię gniazd i pod zawory nr.5 dać odpowiedniej wysokości podkładki aby nie "wpadały" zbyt głęboko aby prawidłowo zazębiały się z listwą.
wolę być dobry w tym co robię niż najlepszym w tym co wiem...

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem ze zużytymi zaworami wydechowymi KTM EXC 200 02r

Post autor: ghollum » wt, 23 wrz 2014, 18:52

Czy zawory mają mocno wyczuwalny luz poprzeczny?

Autor tematu
gimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 13:21
Motocykl: exc200
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem ze zużytymi zaworami wydechowymi KTM EXC 200 02r

Post autor: gimp » wt, 23 wrz 2014, 20:06

ghollum pisze:Czy zawory mają mocno wyczuwalny luz poprzeczny?
Trochę luzu mają lecz tragedii nie ma. Także trochę się blokują podczas obracania lecz to dlatego że zbyt głęboko wchodzą.
wolę być dobry w tym co robię niż najlepszym w tym co wiem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”