Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: komuch » ndz, 7 wrz 2014, 23:52

Witam Panowie/Panie po długiej przerwie. A wiec tak, motor po kapitalnym remoncie po zalaniu, wszystkie ładnie hula ale..... mam mały problem z zaworem, podejrzewam ze to przez gaźnik, który jest elektroniczny podpięty pod jakiś moduł więc w sumie pewności nie mam, wiec pytam was, problem polega na tym ze zawór się otwiera ale nie zawsze do końca pozwala wkręcić maszynie do 90% obrotów i nie ma takiej mocny jak powinien tzn nie stawia na kolo na 1 2 3 biegu, nie reaguje na gaz do końca tak jak powinien tzn wkręca się ładnie ale to nie to samo jak z całkowicie otwartym zaworem , ale czasami np pod "obciążeniem" kiedy chce wjechać pod górę ale też nie zawsze (jest to przypadkowe) zawór się otwiera do końca motor od razu jest żwawszy inaczej reaguje na gaz zawór działa poprawnie stawa na kolo do 3 biegu i później przez jakiś czas motor działa tak jak powinien ma wręcz piękne odejście miesza wszystko pod kołem, w momencie gdy np przejadę 100 metrów na wolnych i chce znowu skorzystać z pełni mocy zawór niestety się nie otwiera tak jak powinien żeby było jasne zawór się otwiera ale nie do końca i jestem pewny ze działa w 100% sam go składałem przeczyściłem z nagaru itp po wsadzeniu był sprawdzany czy się nie zacina itp więc jestem pewny ze to nie wina zaworu, gaźnik po regulacji tutejszego mechanika który zajmuje się tylko naprawą takich motorów z odpalaniem itp problemów większych nie mam kolor świecy właściwy. Panowie/Panie mam nadzieje ze rozumieliście moje wypociny i pomożecie mi w pełny korzystać z uroków 250
P.S Bardzo proszę o pomoc, jeżeli ktoś nie zrozumiał o co mi dokładnie chodzi mogę spróbować przez telefon z góry dziękuję

pt77
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 194
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
Motocykl: cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: pt77 » pn, 8 wrz 2014, 11:51

Sprwdź wszystkie cięgna pod kątem luzów, oraz wariator który uruchamia zawór- jest pod klapą sprzęgła. sprawdz czy bieżnie całe i kulki, oraz wałek po którym pracuje. RM powinna mieć regulację napięcia sprężyny zaworu. Jeśli ma to też sprubój regulacji.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: kris514 » pn, 8 wrz 2014, 11:57

A mi to wygląda na klasyczny objaw zamulania
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: komuch » pn, 8 wrz 2014, 15:33

pt77 pisze:Sprwdź wszystkie cięgna pod kątem luzów, oraz wariator który uruchamia zawór- jest pod klapą sprzęgła. sprawdz czy bieżnie całe i kulki, oraz wałek po którym pracuje. RM powinna mieć regulację napięcia sprężyny zaworu. Jeśli ma to też sprubój regulacji.
Racja chyba znalazłem winowajce fotki:
https://imageshack.com/i/f0MCGuFFj
Filmiki:
http://youtu.be/gfk_g4yxne0
http://youtu.be/Kj_WwW0bZ4k

na zdj nr 4 i 5 widać powyginana podkładkę która chyba pełni role sprężyny, próbowałem już ja mocniej podgiąć jakiś pomysł co z tym zrobić??

kris514 pisze:A mi to wygląda na klasyczny objaw zamulania
motor jest dobrze przepalany jeżeli o to Tobie chodzi

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: Majster128 » pn, 8 wrz 2014, 17:35

Proponowałbym wpierw zastanowić się nad zasadą działania tego mechanizmu zanim zacznie Ci przeszkadzać jakaś powyginana podkładka. Poza tym można przecież łatwo zobaczyć czy zawór działa czy nie.

Autor tematu
komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: komuch » pn, 8 wrz 2014, 19:24

Majster128 pisze:Proponowałbym wpierw zastanowić się nad zasadą działania tego mechanizmu zanim zacznie Ci przeszkadzać jakaś powyginana podkładka. Poza tym można przecież łatwo zobaczyć czy zawór działa czy nie.
Domyślam się na jakiej zasadzie działa ten mechanizm i po co jest ta podkładka i wcale mi ona nie przeszkadza, a tak po za tym twoja opowiedz nic nie wniosła do tematu wiec jeżeli masz jakiś pomysł który mi pomoże to napisz, ale bez zbędnych nie pomocnych wypocin.
Całość mechanizmu która znajduje się w cylindrze działa poprawnie problem jest z częścią poniżej cylindra nie do końca jestem pewny w jaki dokładnie sposób ma on działać tzn mam na myśli ze nie jestem w stanie stwierdzić czy działa jak powinien czy ma jakaś anomalie przez co nie wiem jak powinien go naprawić i czy w ogóle da się coś z tym zrobić czy trzeba wymienić cały element panowie jakieś pomysły??

Próbowałem dodać inna cienką podkładkę ale nie pomogło, podkładka sprężynująca mi pękła, ale najpierw udało mi się ją podgiąć i sprawdzić czy coś dało, ale nie dało dlatego chciałem podgiąć ja mocniej ale niestety strzeliła

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: Majster128 » pn, 8 wrz 2014, 20:02

Zacznij od sprawdzenia poprawności złożenia z katalogiem.

Autor tematu
komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: komuch » pn, 8 wrz 2014, 20:21

Już to zrobiłem wszystko się zgadza niczego nie brakuje i wszystko jest złożone poprawnie

Autor tematu
komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: komuch » wt, 9 wrz 2014, 12:09

Witam, a więc tak prawdopodobnie winny jest mechanizm sterujący zaworem ten ze zdj i filmu, prawdopodobnie przetarła się już podkładka jak i sam mechanizm w miejscu w którym znajdują się wyżłobienia na stalowe kulki.
Nowy mechanizm kosztuje 570+zł w serwisie suzuki, mnie udało się dorwać nowy na alledrogo za 50zł i na 90% jest sprawny (jest łatwy sposób sprawdzenia czy działa gdy jest zdemontowany) dam znać jak przyjdzie paczka i gdy poskładam motor do kupy.

pt77
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 194
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
Motocykl: cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: pt77 » wt, 9 wrz 2014, 12:45

Kulki pracują na zasadzie bezwładnosci więc tylko wizualnie można gniazda obejrzeć i dopiero jak poskładasz i odpalisz będzie efekt.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.

Autor tematu
komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: komuch » wt, 9 wrz 2014, 15:31

Wiem na jakiej zasadzie działa ten mechanizm jednak istnieje możliwość sprawdzenia tego mechanizmu bez jego montażu mechanizm gdy jest dociśnięty z dużą silą do siebie dobrze działa, ale luz miedzy elementami po których przemieszczają się kulki jest tak duży ze kulki mogą wypaść po za rowek w którym powinny sie znajdowac co powoduje blokowanie się mechanizmu lub ograniczanie mechanizmu a oprócz tego poprzez zwiększony luz mechanizm nie leży względem siebie równolegle jest to spowodowane zużyciem się mechanizmu, wytarciem jego elementów. wszystko widać na zdj i filmie

pt77
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 194
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
Motocykl: cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki rm 250 2001 zawór pomocy!

Post autor: pt77 » wt, 9 wrz 2014, 15:59

Więc do dzieła. Powodzenia.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”