CR 250 reanimacja zaworu wydechowego.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
nowytzrdt
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 01:46
Motocykl: YZF450 DT80
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

CR 250 reanimacja zaworu wydechowego.

Post autor: nowytzrdt » pn, 28 lip 2014, 18:29

Czy probował ktoś reanimacji zaworu wydechowego w hondzie CR 250 2003 rok ?Mianowicie poszedł mi silniczek od tego servo który ciągnie za linki.Znalazłem w necie że mozna to zastapić innym silniczkiem, tylko nie wiem czy zda to egzamin?Po drugie nie wiem gdzie dostać paramatrami identyczny silniczek(narazie kupiłem na allegro PRAWIE taki sam).Trzeba coś dorabiać do tego silniczka?Koszt nowego servo w seriwisie to 1400zł :d tutaj link do forum gdzie ktos to zreanimował http://forums.mxtrax.co.uk/showthread.p ... ve-repairs. Może ktoś ma na to jakiś inny patent niż kupno losowego silniczka?

p.s Typ zaworu to: RC valve

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: CR 250 reanimacja zaworu wydechowego.

Post autor: amator » pn, 28 lip 2014, 23:27

Najpierw podepnij silniczek na sucho do kostki i zobacz czy kręci sięprawo/lewo po odpaleniu silnika?
Linki muszą być w nienagannym stanie , zawór musi poruszać się bardzo lekko paluszkami, również po podpięciu linek.
Uwaga linki lubią się przecierać przez co zawór porusza się z trudem i silniczek przez to może usiąść.
Jesli wszystko jest tak jak piszę to powinno działać.
P.S 0d 2002 -07 w cwiartkach CR były tylko zawory RC!

Autor tematu
nowytzrdt
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 01:46
Motocykl: YZF450 DT80
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CR 250 reanimacja zaworu wydechowego.

Post autor: nowytzrdt » wt, 29 lip 2014, 01:52

Panyy gdybym tego nie sprawdził to bym nie pisał :evil: mechanizm rozebrałem w drobny mak(rozebrałem plastikowa przekładnie oraz odlutowałem silniczek).Silniczek nawet pod podłączeniu do prostownika nie chodził prawidłowo próbował startować ale ostatecznie mu sie nie udało.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: CR 250 reanimacja zaworu wydechowego.

Post autor: amator » wt, 29 lip 2014, 14:04

nowytzrdt pisze:Panyy gdybym tego nie sprawdził to bym nie pisał :evil: mechanizm rozebrałem w drobny mak(rozebrałem plastikowa przekładnie oraz odlutowałem silniczek).Silniczek nawet pod podłączeniu do prostownika nie chodził prawidłowo próbował startować ale ostatecznie mu sie nie udało.
Piszesz tak
narazie kupiłem na allegro PRAWIE taki sam
więc nie bardzo rozumiem czy rozebrałeś i sprawdziłes ten stary oryginalny czy ten kupiony na allegro.
Jezeli chcesz sprawdzić silnik za pomocą prostownika to gratuluję pomysłu :roll: .


1. Do sprawdzenia potrzebny jest akumulator 12V.
rozpinasz kostkę i podłaczasz według schematu w kierunku silniczka:
podłączenie napięcia do wskazanych styków nie może być krótkie/ chwilowe
2. pod przewód biało-czarny podpinasz +, pod biało zielony - i pokręcasz kółkiem napędowym w stronę przeciwną zegara sprawdzasz so się dzieje?
3 zmieniasz przewody z aku biało-zielony na +, biało -czarny na minus i kręcisz kółkiem zgodnie z zegarem, sprawdzasz co się dzieje.
Jeśli silnik nie reaguje -do wymiany
4 Pod przewody silnika zółto czerwony a niebiesko zielony podłączasz omomierz (multimetr) i sprawdzasz rezystację powinna być od 3,5- 6,5 Koma
5.teraz zasilanie z aku podpinasz trwale pod przewody biało czarny+, biało zielony "-"
a przewody omomierza podpinasz pod kolory jasno zielony - niebiesko-zielony
i sprawdzasz opornośc. powinna być w przedziale 0 do 3,5 - 6,5Koma
Jeśli pokazuje co innego silnik -do wymiany
Żródło-manual

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”