Ustawienie zapłonu 250/500 2T ( regulacja ) FILM

Pytania dotyczące układu elektrycznego
Autor tematu
vein12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 7 lip 2014, 13:48
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Ustawienie zapłonu 250/500 2T ( regulacja ) FILM

Post autor: vein12 » wt, 8 lip 2014, 21:05

Witam. Mam taki problem. Posiadam Maico 250 GM 2T LC na zapłonie Motoplat. Niestety nie mogę do tego dorwać serwisówki Znalazłem tylko do 500ccm. I teraz moje pytanie. Na ile ustawić zapłon ? ponieważ tak.. pali od każdego kopa obojętnie jak ustawie lecz potem różnie bywa z wysokimi obrotami a nie jestem w stanie zbytnio wyczuć kiedy jest najmocniejszy , i silnik strasznie sie grzeje. Może ktoś powiedzieć w ile celować +/- ? W 500ccm piszą że ustawienie zapłonu na 0,1-1,8mm. Dość duża rozbieżność no i te 0,1mm to chyba zdecydowanie za mało.

Każda pomoc mile widziana :mrgreen:

Film lepiej to opisze. https://www.youtube.com/watch?v=nmNHQd7 ... e=youtu.be
Ostatnio zmieniony śr, 9 lip 2014, 13:29 przez vein12, łącznie zmieniany 2 razy.

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawienie zapłonu Maico 250/500 2T ( regulacja )

Post autor: Ciechu » wt, 8 lip 2014, 22:22

1.8mm także brzmi mało prawdopodobnie. Ja spróbowałbym celować w zapłon bliżej 3mm przed GMP.
Z którego roku jest ten motocykl? Chłodzony powietrzem czy wodą?
Sprawdzałeś regulację gaźnika? Położenie iglicy i rozmiar dyszy głównej? Po czym wnosisz że silnik się grzeje?

Nie wiem jak stary jest omawiany motocykl ale motoplat wskazuje na późne lata 80-te. Z tego okresu krosowe CZ 250 i 380 miały zalecane wyprzedzenie zapłonu 2.5mm i 3.8mm.

Jeśli to jakiś fajny klasyk to podrzuć zdjęcia!

Autor tematu
vein12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 7 lip 2014, 13:48
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie zapłonu 250/500 2T ( regulacja )

Post autor: vein12 » wt, 8 lip 2014, 23:10

Silnik pochodzi z Roku 1992r Więc aż taki stary nie jest. Jest chłodzony wodą . Wyszukałem w sieci takie coś http://images61.fotosik.pl/1151/f8b69bc15c1c9d7agen.jpg . gaźnik ustawiony serwisowo . Po czy wnioskuje ze sie grzeje ? Ponieważ po 2 min jazdy nie mozna dotknąć cylindra (spokojnej jazdy)


http://images64.fotosik.pl/1153/9b621ed758936e98gen.jpg
http://images62.fotosik.pl/1154/664e9289694e9710gen.jpg

Dodam jeszcze że jest coś takiego że na 1/2 biegu nieche iść z gazu na koło przerywa jak by nie umiał załapać w rezo dopiero jak zapodam 3/4/5 bieg wtedy z gazu normalnie.

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie zapłonu 250/500 2T ( regulacja ) FILM

Post autor: Konrad96 » czw, 10 lip 2014, 18:46

Co to znaczy gaźnik ustawiony serwisowo? W serwisie czy zgodnie z serwisówką?
W motocyklu który ma tyle lat możesz zapomnieć o regulacji gaźnika tak jak jest w serwisówce ponieważ przepustnica, śruba od mieszanki i reszta części są napewno wyrobione.
Jak już ustawisz dobrze gaźnik to ustaw sobie zapłon na 0,1mm i zwiększaj o 0,1 do momentu jak zacznie się dobrze zbierać i przestanie przerywać.
Oczywiście najpierw jeśli tego nie zrobiłeś to wyczyść filtr powietrza, nasącz olejem i sprawdź kompresje.

Ja w swojej Rm 125 z 92r też mam taki sam objaw, 1 i 2 bieg przerywa na wysokich obrotach, 3,4,5,6 leci aż miło.
U mnie dzieje się to tylko wtedy jak jadę wolno przez jakiś czas i potem chce dodać gazu. Prawdopodobnie to przez to że przy wolnej jeździe nie przepala dokładnie całej mieszanki i zarzuca świecę olejem z paliwa, przegazuję go, świeca się oczyści i znów pojawia się moc.

Autor tematu
vein12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 7 lip 2014, 13:48
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie zapłonu 250/500 2T ( regulacja ) FILM

Post autor: vein12 » pt, 11 lip 2014, 08:51

Więc tak pozbyłem sie tego problemu. Kupiłem Dysze wolnych obr. o 5 mniejszą i główną o 5 mniejszą a zapłon ustawiłem na 2,43mm + świeca dedykowana do niego i jest eter z każdego biegu to samo , kompresja niema nic do zarzucenia bo tłok wymieniany 2mth temu. a stało sie tak własnie po wymianie tłoka. Filtr ostatino Też kupiłem nowy i nasączyłem olejem a nie jezdziłem zbytnio w terenie więc czysty. Temat do zamknięcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ elektryczny”