YZ 125 2002r - odcinka ważne

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ 125 2002r - odcinka ważne

Post autor: Konrad96 » śr, 30 lip 2014, 16:59

Ciekawe, moja zdrowa Rm 125 jakoś nie wstaje z 5 biegu ani z 6.
Przy przebiegu 50 Mth to już jej nawet nie odpaliłem.
A ty przy 60mth stawiasz na koło z 5 ?
To ty chyba w tym moto masz turbine i bezpośredni wtrysk podtlenku azotu w tej vhm-ce.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: YZ 125 2002r - odcinka ważne

Post autor: amator » czw, 31 lip 2014, 01:37

Kostosz13 pisze:No to tak. Pokazałem filmik i spytałem czy mu tak odcina, czy może chodzi o cos innego, bo sie nie sprecyzowal
Ty za to do tematu nie wniosles nic ;)
Skoro pytaja go o przełożenia i opone( nie widze w tym wspolnego tematu z odcinaniem..) to chcialem tylko tym powiedzieć, ze zdrowa seta ma z 5 jeszcze stawac na kolo. Napisalem gdzies, ze jest to wyczyn, którego nikt poza mna nie potrafi?
Nie mam cylka atheny, tylko dalem wbic tuleje
Pozdrawiam
1).Jeśli ten filmik pochodził z Twojego motocykla to słyszę duże dzwonienie z silnika jakby łożyska ?. To mogą być łożyska wału ale bardziej są to pierścienie stukające o schodek tyleji oraz zaczepiające o górną powierzchnię kanału wydechowego. do tego gdzieś luźny wydech.
2). Ja do tematu wnioslem to: że zwracam ci uwagę kolego że jeszcze jesteś młody , doświadczenie masz niewielkie, więc stań z boczku czytaj, przyglądaj się , zadawaj pytania odnośnie własnego motocykla ale nie obraź się i nie dawaj głupich rad i przykładów innym.
3)Skoro pytają o przełożenie i szerokość opony to ma to sens. Przełożenie 13/49 jest optymalne do jazdy po torze/off road ale jest to przełożenie raczej szybkie , więc po podpięciu jedynki, dwójki czasami trójki na równej przyczepnej powierzchni i przy zdrowej oponie przednie koło będzie podrywać przy długim wyciąganiu biegów. Gdyby miał przelożenie 13/50, 13/51 moto łatwiej wstawałoby na tylne koło i po krótkim dodaniu gazu. Zaciągnąc koło z czwórki , piątki , czy szóstki to już większa sztuka , bo przede wszystkim trzeba zmienić pozycję na motocyklu, zasiąść prawie na tylnym błotniku i jeszcze zdrowo szarpnąć za kierownicę . Ale w sumie po co? na co , i czemu miało by to służyć? to tylko szpan. Zapewniam cie że wielu przechwalających sie jazdą na jednym kole nie potrafi prawidlowo złożyć sie do zakrętu i z niego wyjechać , prawidłowo dohamować dwoma hamulcami i przejechać po torze non stop 15-20 minut utrzymując kondycję.
4). Opona 110/100 którą założył sobie @janusz1993 też wiele znaczy. Może do "odcinki" nic nie ma ale jest to opona od dwiesciepięćdziesiątki (250), szersza i cięższa od zalecanej 100/100 a przez to silniczek ma ciężej i może nie rozwinąć takich obrotów jak zakładane i to też ma wpływ na jazdę na kólku.
5) Nie chodzi o to że Ty potrafisz na 5 jeździć na kole , Ja uważam za niefortunne, chwalenie się obsługą/serwisem własnego motocykla. Po co piszesz że już 50 godzin jeżdzisz na jednym tłoku, dzisiaj dodaleś że na dodatek nie na nikasilu tylko na tulei. Przecież w tym stanie cylinder żeliwny ma duże jajo i teraz żadna wymiana tloka już nie wchodzi w rachubę , tam zaraz trzeba ponownie tuleję nową robić. Albo przełożenie 14/48.To bardzo ,bardzo szybkie przełożenie, moto na takim przełożeniu potrafi polecieć ok130 km/h , jedynka i dwójka bardzo długa, takie moto nie nadaje sie do jazdy ani po torze ani offroad.
6) w swoich postach zaznaczałeś żę kupujesz cylinder Atheny, o tym że wstawiłeś tuleje nic nie pisałes , a to zanczy zę co innego piszesz a co innego robisz.
Na tym kończę :drinkers: pozdrawiam :drinkers:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”