szum w silniku rmz 250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
honor88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 15 kwie 2010, 22:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

szum w silniku rmz 250

Post autor: honor88 » śr, 11 cze 2014, 16:00

Witam. Robiłem kapitalny remont w rmz po poskładaniu wszystkiego do kupy i wypaleniu około 10litrów paliwa urwało mi spreżyne zaworu wydechowego na całe szczescnie nie uszkodziło mi głowicy zawór cały czas siedział w gnieździe i sie nie wypiał.Po rozebraniu zobaczylem ze wałki rozrzadu sie nie obkrecaja i mam lekko stopione aluminium.Kupiłem nowe zawory wraz z spreżynami założyłem do głowicy i po rozgrzaniu mam dziwne cykanie jak by zaduzy luz zaworowy(luzy okej sa wyregulowane) Ktoś wie jaka moze być tego przyczyna? I drugi problem mam taki ze szumi mi coś w silniku po rozgrzaniu po wciśnieuciu sprzegła szum ustaje, dzieje sie to tylko na rozgrzanym silniku.Na zimnym nie szumi jak sie nagrzeje zaczyna szumieć wcisne sprzegło to ustaje. Dodam ze wymieniłem łożyska kosza wraz z tulejka jak i łożysko docisku. i dalej do samo. I tutaj też pytanie, czy mozliwe ze szumi przez zużyty kosz?

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: szum w silniku rmz 250

Post autor: robsztix » śr, 11 cze 2014, 22:35

Wydaje mi sie, ze mogles miec zle ustawiony rozrzad (przestawiony o zabek walek wydechowy), lub masz zbyt uboga mieszanke, skoro tak Ci sie alu lekko przypalilo moze, za mocno poskrecales mostki (nie wiem czy w rmz walki siedza bezposrednio w glowicy na panewkach?). Wymieniles zawory, a co z prowadnicami, sa w dobrym stanie? Jak gniazda? Co do cykania to spotkalem sie z przypadkiem, ze wlasnie za duzy luz je powodowal, ale zobacz tez lozyska na walkach...Co z reszta lozysk w silniku, powymieniales wszystkie przy remoncie? Bo wlasnie one najczesciej sa odpowiedzialne za szum z silnika, ewentualnie walek balansera. Obejrzyj te sprzeglo jeszcze raz dokladnie, czy wszystko dobrze poskladane, oraz kosz pod wzgledem zuzycia. Jaki olej uzywasz?

Autor tematu
honor88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 15 kwie 2010, 22:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: szum w silniku rmz 250

Post autor: honor88 » czw, 12 cze 2014, 15:36

Dzieki za odpowiedź. Nie wiem czy ma to wpływ czy nie ale wstawiłem wydech przelotowy razem z kolankiem arrowa. Myślisz ze to mozę być przyczyną tej głowicy? Wałki mam osadzone bezpośrednio na głowicy. olej valvoline 10w50. po wsadzeniu nowych zaworów nic nie ciekło nie docierane były, bo nie potrzeba było. Wczoraj rozebrałem go ponownie i zaciekawiła mnie główka korbowodu korbe mam wossnera i po 10l paliwa w środku jest taka jakby czarna tam gdzie sworzeń , czy to normanlny objaw? I teraz kolejne pytanie czy ten szum jest spowodowany sprzegłem? CZy mozę łożyska na wale? Mi sie wydaje ze raczej sprzegło bo gdy wcisne to cichnie. Dodam ze olej zmieniany dość czesto 5-6 baków . A co z tym rozrządem przez to pekły spręzyny? czy przez to moze cykać? Bo luzy na zaworach mam okej dodam ze po nagrzaniu też jak by sie nasila.Moze mam cos z pompa?

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: szum w silniku rmz 250

Post autor: robsztix » czw, 12 cze 2014, 18:12

Pod wydech powinienes wykonac regulacje gaznika i zmienic dysze, byc moze masz za uboga mieszanke i bardzo wysokie EGT, co moze powodowac "gotowanie" sie podzespolow, a w koncu ich zatarcie na wskutek zbyt wysokiej temperatury spalania. Wlasnie temeperatury mogla nie wytrzymac sprezyna i sworzen w glowce. Czarne przebarwienie moze sygnalizowac zacieranie sie sworznia i nie jest to normalny objaw. Dobrze by bylo gdybys obejrzal tez pompe oleju i ja pomierzyl, moze masz zbyt male cisnienie. Nie kojarze czy w RMZ tez sie sprawdza czy jest cisnienie w glowicy, popuszczajac srubke. Co z mostakami, dokrecasz je z odpowiednia sila kluczem dynamometrycznym? Lozyska na wale moga szumiec, ale raczej szukaj przyczyny w okolicach sprzegla, skoro po wycisnieciu go szum ustaje, moze nowe lozysko oporowe jest nie wlasciwe, lub wadliwe. Mogles osluchac silnik stetoskopem lub nawet przez srubokret przykladajac ucho w rozne miejsca w celu zlokalizowania tego cykania, czy pochodzi z glowicy, czy moze ze skrzyni korbowej. Sprawdzales to? Jak walek balansera? Obejrzales go i wymieniles lozyska przy remoncie?

rl-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: śr, 2 cze 2010, 20:52
Motocykl: crf
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: szum w silniku rmz 250

Post autor: rl- » czw, 12 cze 2014, 19:23

Kapitalny remont.... uwielbiam te zdanie :D
Chcesz jeździć?, oddaj moto do mechanika bo narazie wydałeś kupę kasy i połowa z tego poszła na śmietnik. I co wstawisz teraz znowu parę nowych części, chłopaki z forum podpowiedzą Ci kilka rzeczy do sprawdzenia niby wszystko będzie ok, a przycznyna może być nawet w jakimś detalu np. zły MONTAŻ
takie moje zdanie

mbartekx88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 146
Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
Motocykl: 125 sx
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: szum w silniku rmz 250

Post autor: mbartekx88 » czw, 12 cze 2014, 20:42

Co do sprzęgła to sprawdź łożysko wyciskowe element 92046A z tej fiszki: http://www.partsfish.com/oemparts/a/suz ... b6a/clutch . Jeśli uczysz się mechaniki na wyczynowym silniku konstrukcji czterosuwowej, której moc w stosunku do pojemności jest wyższa niż w niejednym super sportowym samochodzie to będzie to bardzo droga nauka, ale miejmy nadzieję, że tak nie jest. Naprawa motocykla to nie tylko wiedza i umiejętności z gówna bata nie ukręcisz tak samo bez profesjonalnych narzędzi nie poskładasz pewnych rzeczy.

Autor tematu
honor88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 15 kwie 2010, 22:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: szum w silniku rmz 250

Post autor: honor88 » czw, 12 cze 2014, 21:06

Fakt. Wciąż sie ucze, lecz aż taki buc nie jestem, poprostu pytam bo już sam nie wiem od czego to sie dzieje.Poszukam nowej głowicy wymienie ten układ wydechowy i wtedy zobacze co sie bedzie dalej działo i oczywisćie sprawcze pompe, silnik mam teraz wyjety opiłków żadnych nie było. I prawdopodobnie tak jak kolega wyżej wspomniał że moze to być od wydechu urwało wydechowe spreżyny własnie. I jeździłem na starym wydechu i było okej zmieniłem wydech i po baku poszły sprezyny, Wszystko skrecone kluczem dynamometrycznym. Cykanie dochodzi z głowicy być moze to wina wałków. Po złożeniu głowicy odpale go na starym wydechu.Przed urwaniem spręzyn żadnego ccykania nie było tak jak i szumu od strony sprzegła. Kolor świecy też był okej. Już sam nie wiem oco w tym chodzi. A mozliwe ze to tak tarcze szumią lub sam kosz?Tylko czemu szumi dopiero po rozgrzaniu

Autor tematu
honor88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 15 kwie 2010, 22:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: szum w silniku rmz 250

Post autor: honor88 » czw, 12 cze 2014, 22:02

I czy jeśli byłby wałek balansera odpowiedzialny za te szumy to czy cichło by jak wcisne sprzegło czy też nie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”