yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
-
Autor tematuKris162
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 11:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Witam, na wstępie chciałbym się przywitać gdyż jest to mój pierwszy post na forum
Mam problem który pojawił się "z dnia na dzień"... a mianowicie na włączonym silniku nie da rady wbić luzu. Nie da rady ruszyć dźwigni zmiany biegów.
Podczas jazdy biegi wskakują normalnie bez oporów. Kiedy zgaszę motocykl luz się znajduję.
Motocykl to Yamaha yzf 250 '09
Olej: Castrol Power 1 Racing full synthetic
Na oleju zrobione ok 4 mth
Pozdrawiam
Mam problem który pojawił się "z dnia na dzień"... a mianowicie na włączonym silniku nie da rady wbić luzu. Nie da rady ruszyć dźwigni zmiany biegów.
Podczas jazdy biegi wskakują normalnie bez oporów. Kiedy zgaszę motocykl luz się znajduję.
Motocykl to Yamaha yzf 250 '09
Olej: Castrol Power 1 Racing full synthetic
Na oleju zrobione ok 4 mth
Pozdrawiam
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: pn, 26 mar 2007, 10:00
- Motocykl: XR 600r, HH900
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Siemiatycze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Sprzęgło ciągnie czy jest dobrze wyregulowane?
Motocross->trochę luzu w tym sztywnym świecie
-
Autor tematuKris162
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 11:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Generalnie sprawa wygląda następująco:
Poszedłem sprawdzić czy sprzęgło ciągnie gdyż wcześniej nie zwróciłem na to większej uwagi. Sprzęgło zachowuje się normalnie, po wrzuceniu 1 stoi w miejscu (nawet kiedy ja stoję obok a nie siedzę)
Ale mało tego... co dziwniejsze luz wchodzi bezproblemowo na zimnym i lekko ciepłym silniku (parę kółek w ogródku z małą ilością gazu) Biegi też gładko się zapinają.
Być może za bardzo się zagrzał i dlatego z luzem dziwne rzeczy się działy... Gdyż dałem mu trochę bardziej w palnik niż zwykle.
Poszedłem sprawdzić czy sprzęgło ciągnie gdyż wcześniej nie zwróciłem na to większej uwagi. Sprzęgło zachowuje się normalnie, po wrzuceniu 1 stoi w miejscu (nawet kiedy ja stoję obok a nie siedzę)
Ale mało tego... co dziwniejsze luz wchodzi bezproblemowo na zimnym i lekko ciepłym silniku (parę kółek w ogródku z małą ilością gazu) Biegi też gładko się zapinają.
Być może za bardzo się zagrzał i dlatego z luzem dziwne rzeczy się działy... Gdyż dałem mu trochę bardziej w palnik niż zwykle.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: pn, 26 mar 2007, 10:00
- Motocykl: XR 600r, HH900
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Siemiatycze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Jeżeli jest teraz ok to kwestia sprawdzić jak polatasz co będzie się działo czy problem się powtórzy. Z tego co piszesz to raczej nie jest to usterka związana z mechanizmem zmiany biegów czy też ze skrzynią. Może to być kwestia cięgna w jakim stanie są tarcze i przekładki. Pojeździsz i się okaże jak problem się powtórzy odświeżysz temat coś się będzie myśleć
Motocross->trochę luzu w tym sztywnym świecie
-
Autor tematuKris162
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 11:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Witam,
Niestety zmuszony jestem odświeżyć temat.
Dopiero teraz czas pozwolił na mały wypad
Ewidentnie problem pojawia się w czasie gdy silnik się nagrzeje na zimnym/chłodnym nie ma problemów.
Sprzęgło nie ciągnie, kiedy z pierwszego biegu próbuję wrzucić luz to dźwignia zmiany biegów stawia opór, przy próbie zadziałania większą siłą wbija się dwójka. Zaraz po zgaszeniu silnika luz wchodzi bezproblemowo.
Pozdrawiam.
Niestety zmuszony jestem odświeżyć temat.
Dopiero teraz czas pozwolił na mały wypad
Ewidentnie problem pojawia się w czasie gdy silnik się nagrzeje na zimnym/chłodnym nie ma problemów.
Sprzęgło nie ciągnie, kiedy z pierwszego biegu próbuję wrzucić luz to dźwignia zmiany biegów stawia opór, przy próbie zadziałania większą siłą wbija się dwójka. Zaraz po zgaszeniu silnika luz wchodzi bezproblemowo.
Pozdrawiam.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 200
- Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Wina leży po stronie sprzęgła, wymiana tarcz i przekładek załatwi problem ,choć najpierw wymienił bym olej.
-
Autor tematuKris162
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 11:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Olej ma najechane max 5 mth w lekkim enduro
Ale myślę że i tak spróbuję najpierw z olejem, koszt niewielki a może załatwi sprawę.
Czyli wina z dużym prawdopodobieństwem leży po stronie tarcz sprzęgłowych ?
Ale myślę że i tak spróbuję najpierw z olejem, koszt niewielki a może załatwi sprawę.
Czyli wina z dużym prawdopodobieństwem leży po stronie tarcz sprzęgłowych ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 200
- Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Zapewne jest to wina sprzęgła, ale jak wiadomo olej ma dość duży wpływ na właściwą pracę sprzęgła dlatego warto olej na początek wymienić dla pewności.
-
Autor tematuKris162
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 11:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Jeśli to byłaby wina oleju to nie powinien sprawiać problemów na zimnym silniku gdy olej nie ma jeszcze "swojej" temperatury ?
Mam jeszcze do was kilka pytań z racji iż jestem dość "świeżym" serwisantem
Czy podczas wymiany tarcz należy wcześniej spuścić olej czy będzie sobie chlupać w misce i nic nie powinno się ulać ?
Oraz czy nowe tarcze trzeba moczyć w świeżej oliwie czy można je zostawić na noc w oleju przepracowanym (np. z poprzedniej wymiany)
I ogólnie jakieś wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie
Tak jeszcze poza głównym wątkiem, aby nie zakładać kolejnego tematu
Czy normalną rzeczą jest strzelanie w wydechu podczas schodzenia z obrotów ?
Jedni piszą że nie ma się czym przejmować inni znowu że nie jest to dobry objaw.
Posiadam kompletny przelotowy wydech firmy RP exhaust i podczas odpuszczenia manetki sobie postrzeliwuje.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Mam jeszcze do was kilka pytań z racji iż jestem dość "świeżym" serwisantem
Czy podczas wymiany tarcz należy wcześniej spuścić olej czy będzie sobie chlupać w misce i nic nie powinno się ulać ?
Oraz czy nowe tarcze trzeba moczyć w świeżej oliwie czy można je zostawić na noc w oleju przepracowanym (np. z poprzedniej wymiany)
I ogólnie jakieś wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie
Tak jeszcze poza głównym wątkiem, aby nie zakładać kolejnego tematu
Czy normalną rzeczą jest strzelanie w wydechu podczas schodzenia z obrotów ?
Jedni piszą że nie ma się czym przejmować inni znowu że nie jest to dobry objaw.
Posiadam kompletny przelotowy wydech firmy RP exhaust i podczas odpuszczenia manetki sobie postrzeliwuje.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: śr, 9 kwie 2014, 08:00
- Motocykl: YZ250f 11'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Witam! Dołączam się do pytania:
A mianowicie jestem posiadaczem od niedawna yzf250 z 2011r, i gdy motocykl jest zimny to przy wkładaniu jedynki gaśnie, jakbym bez sprzęgła wkładał, i na gorącym silniku jak zejde z motocykla i delikatnie przegazuje to ciągnie, tak samo z luzem na ciepłym silniku ciężko jest go znaleźć, ale za to na ciepłym już jedynka ładnie wbija. Czy mogę jeszcze tak pojeździć? Nic mocniej nie uszkodzę czy lepiej od razu zabrać się za naprawe? A jeśli tak to co bedzie do wymiany?
A mianowicie jestem posiadaczem od niedawna yzf250 z 2011r, i gdy motocykl jest zimny to przy wkładaniu jedynki gaśnie, jakbym bez sprzęgła wkładał, i na gorącym silniku jak zejde z motocykla i delikatnie przegazuje to ciągnie, tak samo z luzem na ciepłym silniku ciężko jest go znaleźć, ale za to na ciepłym już jedynka ładnie wbija. Czy mogę jeszcze tak pojeździć? Nic mocniej nie uszkodzę czy lepiej od razu zabrać się za naprawe? A jeśli tak to co bedzie do wymiany?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Stary olej będzie zawierał różnego rodzaju syf, drobinki itp powstałe z pracy silnika. Kup jakikolwiek najtańszy olej i pomocz. I nie trzeba tego robić całą noc. Główna zasada aby tarcze nie były suche. Kiedyś tak mi się zdarzyło że musiałem zmienić sprzęgło na "5 min" przed zawodami, to tylko wrzuciłem tarcze do worka z olejem, pomajtałem całością i złożyłem. Sprzęgło żyje do dziś i będzie to ponad 1,5 sezonu.Kris162 pisze: ....
Czy podczas wymiany tarcz należy wcześniej spuścić olej czy będzie sobie chlupać w misce i nic nie powinno się ulać ?
Oraz czy nowe tarcze trzeba moczyć w świeżej oliwie czy można je zostawić na noc w oleju przepracowanym (np. z poprzedniej wymiany)
I ogólnie jakieś wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie
Co do samej wymiany, to jak moto będzie stało w pionie to olej Ci ucieknie, wystarczy położyć moto na boku i będzie git
Strzelanie w wydech może być objawem zbyt ubogiej mieszanki i lub nieszczelnego układu wydechowego. Ogólnie to moto nie powinno strzelać w wydechKris162 pisze: Tak jeszcze poza głównym wątkiem, aby nie zakładać kolejnego tematu
Czy normalną rzeczą jest strzelanie w wydechu podczas schodzenia z obrotów ?
Jedni piszą że nie ma się czym przejmować inni znowu że nie jest to dobry objaw.
Posiadam kompletny przelotowy wydech firmy RP exhaust i podczas odpuszczenia manetki sobie postrzeliwuje.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
-
Autor tematuKris162
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 11:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 brak luzu/biegu jałowego
Zwięźle i na temat
Z tego co naoglądałem się na yt większość wali po uszach przy zejściu z obrotów
Jak ocenić mieszankę to wiem że przez kolor świecy, ale czy istnieje jeszcze jakaś bardziej miarodajna metoda ?
Jeżeli chodzi o nieszczelny wydech mógłbyś mi podpowiedzieć jak to sprawdzić ? Bo chyba nie zatkam jednego końca i nie zacznę dmuchać w drugi
Nawet orlenowski sie nada ?Kup jakikolwiek najtańszy olej i pomocz.
Całkiem na bok? niech sobie leży ?wystarczy położyć moto na boku i będzie git
Nawet na przelocie ?Strzelanie w wydech może być objawem zbyt ubogiej mieszanki i lub nieszczelnego układu wydechowego. Ogólnie to moto nie powinno strzelać w wydech
Z tego co naoglądałem się na yt większość wali po uszach przy zejściu z obrotów
Jak ocenić mieszankę to wiem że przez kolor świecy, ale czy istnieje jeszcze jakaś bardziej miarodajna metoda ?
Jeżeli chodzi o nieszczelny wydech mógłbyś mi podpowiedzieć jak to sprawdzić ? Bo chyba nie zatkam jednego końca i nie zacznę dmuchać w drugi