Wypalona dziura w tłoku wossner

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: Maxym » wt, 1 kwie 2014, 20:46

Spalanie stukowe najprościej wykryć gdy przy rozgrzanym silniku i średnich obrotach zdejmiemy fajkę/naciśniemy wyłącznik a on nadal będzie działał.
Czyli będzie samoczynny zapłon poprzez zbyt duże ciśnienie? Jak w dieslu? Dobrze rozumiem?
Więcej grzechów nie pamiętam...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: Majster128 » wt, 1 kwie 2014, 20:53

Dokładnie. Ciśnienie lokalne i temp.

Autor tematu
pawelgl
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 212
Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
Motocykl: Była Crf 250 2008
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Radom / okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: pawelgl » wt, 1 kwie 2014, 23:03

SilverX pisze: W twoim wypadku nie wiem po co Ci nowy komplet cylinder + głowica. Odrobina myślenia i ten silnik będzie pracował lepiej niż z fabryki.
Zestaw kupiłem ponieważ trafił mi się tanio w cenie tłoka, a dokładniej cały drugi silnik mający kilka braków. Zdecydowałem się na to ponieważ do tak starego moto 1989 ciężko z częściami nie mówię tu o częściach eksploatacyjnych. Paczkę powinienem mieć u siebie na weekend więc postaram się coś złożyć jak czas pozwoli.
amator pisze:
Po przeanalizowani wszystkiego powodem wypalenia jest był źle wyregulowany gaźnik.
OK. przyjmuję to standartowe tłumaczenie , wobec tego proszę napisać co było źle wyregulowane w gaźniku ? jakie sa rozmiary dysz ? i jakiej regulacji chcesz/dokonałes w gaźniku?, który rok jest tej kawy?


Rocznik kawy to 1989r. Gaźnika jeszcze nie rozbierałem ponieważ nie miałem czasu więc nie wiem jakie śa dysze. Do twojego pytania co chciałem osianąć z gaźnikiem po prostu moto miała dość wysokie wolne obroty wieć przykręciłęm sróbe która unosi przepustnicę.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: amator » wt, 1 kwie 2014, 23:11

kl06g12 pisze:Jak w 2t rozpoznać to spalanie stukowe ? Czy silnik jakoś inaczej pracuje ? Świeca ma jakiś inny kolor niż normalnie ? Podobno ciężko to usłyszeć w 2t, chciałbym wiedzieć bo oddałem głowicę do planowania i boje się żeby znowu nie musieć w silnik ładować następnych 2tyś przez własną niewiedzę.
Silnik odpala normalnie , niskie obroty>1/2 gazu wszystko normalnie
Elektroda boczna i srodkowa robia sie koloru stalowo -szarego, obie zaokrąglają sie na końcu boczna robi sie coraz krótsza (powoli upala sie) jeżeli nie zaprzestaniemy pracy może upalony rozżarzony kawałek elektrody opaść na tłok.(amen+)
Silnik szybko łapie temperaturę i w czasie jazdy na więcej niż pól gazu objawia sie stukaniem jakby korbowód padł . Silnik na wyższych obrotach pracuje podobnie jakby zawór nie otwierał się.
Po zdjęciu głowicy/cylindra obrzeże denka tłoka w miejscy gdzie jest najmniejszy odstęp od głowicy jest szare jakby nakłute drobnymi igiełkami- piaskowane do widocznych śladów wypalenia aluminium od kanału wydechowego na boki albo wypala się dziura w tłoku jak w tym przypadku. Z czasem siada/zaciera sie łożysko od strony magneta (brak studzenia lewego karteru olejem).
Po planowaniu dla bezpieczeństwa lepiej podłożyc pod cylinder jeszcze jedną uszczelkę .
Rocznik kawy to 1989r. Gaźnika jeszcze nie rozbierałem ponieważ nie miałem czasu więc nie wiem jakie śa dysze. Do twojego pytania co chciałem osianąć z gaźnikiem po prostu moto miała dość wysokie wolne obroty wieć przykręciłęm sróbe która unosi przepustnicę.
W dalszym ciągu to nie tłumaczy twojego wcześniejszego odkrycia
Po przeanalizowani wszystkiego powodem wypalenia jest był źle wyregulowany gaźnik.
.Kręcenie śrubą ustawienia przepustnicy ma znikomy wpływ na zle wyregulowany gaźnik.

kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: kl06g12 » śr, 2 kwie 2014, 00:58

amator pisze:Silnik odpala normalnie , niskie obroty>1/2 gazu wszystko normalnie
Elektroda boczna i srodkowa robia sie koloru stalowo -szarego, obie zaokrąglają sie na końcu boczna robi sie coraz krótsza (powoli upala sie) jeżeli nie zaprzestaniemy pracy może upalony rozżarzony kawałek elektrody opaść na tłok.(amen+)
Silnik szybko łapie temperaturę i w czasie jazdy na więcej niż pól gazu objawia sie stukaniem jakby korbowód padł . Silnik na wyższych obrotach pracuje podobnie jakby zawór nie otwierał się.
Po zdjęciu głowicy/cylindra obrzeże denka tłoka w miejscy gdzie jest najmniejszy odstęp od głowicy jest szare jakby nakłute drobnymi igiełkami- piaskowane do widocznych śladów wypalenia aluminium od kanału wydechowego na boki albo wypala się dziura w tłoku jak w tym przypadku. Z czasem siada/zaciera się łożysko od strony magneta (brak studzenia lewego karteru olejem).
Po planowaniu dla bezpieczeństwa lepiej podłożyc pod cylinder jeszcze jedną uszczelkę .
Po złożeniu moto do kupy na nowych częsciach i wypaleniu spokojnie 2 baków w celu dotarcia, zauważyłem że powoli ubywa płynu z chłodnicy(dynagel), zalałem go pod korek, po 1h jazdy gdy motocykl wystygł całkowicie sprawdziłem ilość płynu i poziom nieznacznie się obniżył(jakieś 0,5-1cm), dolałem znów pod sam korek i sytuacja się powtórzyła, sprawdzałem olej w silniku i ma normalny kolor(nie jest biały), ogółnie to motocykl nie dymił na biało ani nie miał problemów z odpalaniem i wkręcaniem się na obroty, jeśli to ma znaczenie to chłodnice nie są oryginalne (ori nie ciekły ale były tak pogięte że cieżko mi było do nich zamontoawć plastiki).
Moja głowica po ostatniej awarii miała bardzo duże i liczne wżery wybite przez kawałki tłoka który się rozsypał no i była lekko upalona(odziwo od strony ssącej, niestety nie mam jej teraz przy sobie i nie mogę zrobić zdjęcia) dlatego też zdecydowałem się na planowanie, tokarz który podjął się tej operacji ma również zająć się tymi wżerami i w środku głowicy zebrać tyle samo co w miejscu gdzie głowica przylega do cylindra, czyli podejrzewam że jakieś 0,5mm. Czy mimo to zakładać 2gą uszczelkę ? Aktualnie pod cylindrem mam uszczelkę blaszaną(oem) a te są chyba 1 razowe jeśli trzeba by założyć 2gą to tą blaszaną mogę użyć jeszcze raz czy lepiej oprócz tej z zestawu top end dokupić dodatkowo jeszcze 1 pod cylinder również z materiału ? Jeśli na uszczelce pod głowice nie mam oznaczenia TOP to zakładać wytłoczeniami do góry ?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: kris514 » śr, 2 kwie 2014, 07:44

Płynu nigdy nie będzie pod sam korek tylko jakiś centymetr ponad żeberka w chłodnicy (resztę płynu każdy motor wywala)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
pawelgl
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 212
Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
Motocykl: Była Crf 250 2008
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Radom / okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: pawelgl » pt, 18 kwie 2014, 13:36

Trochę się ruszyło w temacie i poskładałem wszystko. Mam do was pytanie jaka powinna być odległość tłoka od głowicy ? Chce mieć pewność czy nie będzie występowało nadal spalanie stukowe. I jeszcze jedno pytanko, jaką swiecę wsadzić do moto ? Moto to kx 125 z 1989r.

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: levis » pt, 18 kwie 2014, 14:18

weź koleg rozbierz gaźnik, sprawdź jaką masz dyszę główną, jaką iglicę (na której pozycji o ile jest regulowana) i upewnij się, że silnik nie ciągnie nigdzie lewego powietrza pomiędzy cylindrem a gaźnikiem...

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: ghollum » pt, 18 kwie 2014, 17:41

Ze swojej strony radzę dokładnie sprawdzić stan połonczeń gażnik-cylinder, mnie to wygląda na lewe powietrze a nie tylko źle wyregulowany gaźnik.

Autor tematu
pawelgl
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 212
Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
Motocykl: Była Crf 250 2008
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Radom / okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: pawelgl » pt, 18 kwie 2014, 20:53

Dysza głowna to 152 co do iglicy to wydaje mi się że nie jest regulowana, lecz jeszcze to sprawdzę. Znacie jakiś sposób na sprawdzenię czy nie ciągnie lewego powietrza ?

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: robsztix » pt, 18 kwie 2014, 22:58

Popsikaj czyms latwopalnym w spray`u w okolicach gaznika np. WD-40 i jak obroty zaczna "skakac" to zapewne tam jest nieszczelnosc i ciagnie powietrze bokiem.

Autor tematu
pawelgl
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 212
Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
Motocykl: Była Crf 250 2008
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Radom / okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalona dziura w tłoku wossner

Post autor: pawelgl » sob, 19 kwie 2014, 16:43

levis pisze:weź koleg rozbierz gaźnik, sprawdź jaką masz dyszę główną, jaką iglicę (na której pozycji o ile jest regulowana) i upewnij się, że silnik nie ciągnie nigdzie lewego powietrza pomiędzy cylindrem a gaźnikiem...
Dysza główna to 152 iglica jest na najwyższej pozycji. Podpowiedzcie mi jak się zabrać za regulację najlepiej by było w jak najprostszy sposób. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”