Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
-
Autor tematudeath
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz, 7 kwie 2013, 12:42
- Motocykl: YZ 125 2004
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
Witam!
Ściągnąłem dziś cylinder, jutro jade na zwymiarowanie, ale teraz.. Jak waszym zdaniem na ten czas wygląda tłok i cylinder? sprzedawca powiedział, że tłok ma wylatane 20mth, lecz chciałem sprawdzić/wymienić dla świętego spokoju coby później nie płacić 2 razy więcej
Ściągnąłem dziś cylinder, jutro jade na zwymiarowanie, ale teraz.. Jak waszym zdaniem na ten czas wygląda tłok i cylinder? sprzedawca powiedział, że tłok ma wylatane 20mth, lecz chciałem sprawdzić/wymienić dla świętego spokoju coby później nie płacić 2 razy więcej
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
Z wyglądu jest całkiem nieźle, ale dokładny stan i luz można ocenić tylko po dokładnych pomiarach.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
- Motocykl: Suzuki DR 600 1986
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
Ja widzę drobne rysy na 1 i 4 zdjęciu, koło okna w tłoku, czy na powłoce nie masz rys ?
-
Autor tematudeath
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz, 7 kwie 2013, 12:42
- Motocykl: YZ 125 2004
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
Na powłoce rys nie ma. Ale martwi mnie jedna rzecz. Na ostatnim zdjęciu, po prawej stronie taka czarna linia, nie wiem jak to nazwać. I jeszcze mnie zastanawia ten czarny pasek dookoła powłoki u samej góry. to jest po prostu miejsce do którego dochodzi tłok? tak ma być?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 200
- Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
Ten czarny pasek między oknami to miejsce gdzie jest zamek od pierścienia na tłoku.
A górna część cylindra to miejsce do którego dochodzi pierścień i w wyższej części po prostu nicasil się tylko okapca a nie wyciera .
Masz też pęknięcie przegrody między kanałami ,chyba bo po zdjęciach pewności nie ma.
Majster128 ,powłoka jest na całej powierzchni roboczej cylindra.
A górna część cylindra to miejsce do którego dochodzi pierścień i w wyższej części po prostu nicasil się tylko okapca a nie wyciera .
Masz też pęknięcie przegrody między kanałami ,chyba bo po zdjęciach pewności nie ma.
Majster128 ,powłoka jest na całej powierzchni roboczej cylindra.
Ostatnio zmieniony wt, 25 mar 2014, 11:37 przez Jaro5, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
Zrozumiałem, że mówisz o ostatnim zdjęciu tłoka.
A powłoka nie jest położona na całej powierzchni pobocznicy tłoka.
A powłoka nie jest położona na całej powierzchni pobocznicy tłoka.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 200
- Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
Majster128 ,ja mówię o powłoce nicasilu bo tak zrozumiałem że chodzi o pasek na cylku u samej góry.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
Do tej linii dochodzi pierścień i poniżej jej jest czyściutko bo pierścień robi swoje. Tak mi się wydaje
Więcej grzechów nie pamiętam...
-
Autor tematudeath
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz, 7 kwie 2013, 12:42
- Motocykl: YZ 125 2004
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
No panowie byłem dziś pomierzyć. Wyszło 54,02. Teraz był założony tłok 53,94, czyli za duży. Bo był luz aż 0.08mm. Na jaki luz wybrać następny tłok? Niestety ostatnia selekcja.. 0,06 czy 0,05mm?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
Nie za duży tylko minimalnie za mały. Daj taki luz jak podaje producent tłoków. Ja myślałem że wossnera mam spasować na 6 setek a na pudełku pisało że ma być 0,05 . Jest to mała różnica więc jeżdżę na nim.
Więcej grzechów nie pamiętam...
-
Autor tematudeath
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz, 7 kwie 2013, 12:42
- Motocykl: YZ 125 2004
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu
pomyłka, za mały. a więc zaraz szukam, chyba, ze ktoś ma coś innego do powiedzenia?
EDIT:
na stronce motox, znalazłem coś takiego:
Motocykle, skutery śnieżne i wodne 2T:
50-124 ccm, tolerancja 0.05-0.06 mm, czas pracy maks 10 h
125-249 ccm, tolerancja 0.05-0.06 mm, czas pracy maks 10 h
250-499 ccm, tolerancja 0.06-0.07 mm, czas pracy maks 10 h
500 ccm i więcej, tolerancja 0.06-0.07 mm, czas pracy maks 10 h
dużą różnice zrobi mi ta 1 setka? Sorry za, za pewne banalne pytania, ale chce być pewny
EDIT:
na stronce motox, znalazłem coś takiego:
Motocykle, skutery śnieżne i wodne 2T:
50-124 ccm, tolerancja 0.05-0.06 mm, czas pracy maks 10 h
125-249 ccm, tolerancja 0.05-0.06 mm, czas pracy maks 10 h
250-499 ccm, tolerancja 0.06-0.07 mm, czas pracy maks 10 h
500 ccm i więcej, tolerancja 0.06-0.07 mm, czas pracy maks 10 h
dużą różnice zrobi mi ta 1 setka? Sorry za, za pewne banalne pytania, ale chce być pewny