Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
death
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: ndz, 7 kwie 2013, 12:42
Motocykl: YZ 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: death » pn, 24 mar 2014, 18:41

Witam!

Ściągnąłem dziś cylinder, jutro jade na zwymiarowanie, ale teraz.. Jak waszym zdaniem na ten czas wygląda tłok i cylinder? sprzedawca powiedział, że tłok ma wylatane 20mth, lecz chciałem sprawdzić/wymienić dla świętego spokoju coby później nie płacić 2 razy więcej :)










Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: Majster128 » pn, 24 mar 2014, 18:49

Z wyglądu jest całkiem nieźle, ale dokładny stan i luz można ocenić tylko po dokładnych pomiarach.

Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: Tarantula » pn, 24 mar 2014, 19:02

Ja widzę drobne rysy na 1 i 4 zdjęciu, koło okna w tłoku, czy na powłoce nie masz rys ?

Autor tematu
death
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: ndz, 7 kwie 2013, 12:42
Motocykl: YZ 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: death » pn, 24 mar 2014, 21:09

Na powłoce rys nie ma. Ale martwi mnie jedna rzecz. Na ostatnim zdjęciu, po prawej stronie taka czarna linia, nie wiem jak to nazwać. I jeszcze mnie zastanawia ten czarny pasek dookoła powłoki u samej góry. to jest po prostu miejsce do którego dochodzi tłok? tak ma być?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: Majster128 » pn, 24 mar 2014, 21:39

Do tej linii została nałożona powłoka.

Jaro5
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: Jaro5 » wt, 25 mar 2014, 11:20

Ten czarny pasek między oknami to miejsce gdzie jest zamek od pierścienia na tłoku.
A górna część cylindra to miejsce do którego dochodzi pierścień i w wyższej części po prostu nicasil się tylko okapca a nie wyciera .
Masz też pęknięcie przegrody między kanałami ,chyba bo po zdjęciach pewności nie ma.
Majster128 ,powłoka jest na całej powierzchni roboczej cylindra.
Ostatnio zmieniony wt, 25 mar 2014, 11:37 przez Jaro5, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: Majster128 » wt, 25 mar 2014, 11:34

Zrozumiałem, że mówisz o ostatnim zdjęciu tłoka.
A powłoka nie jest położona na całej powierzchni pobocznicy tłoka.

Jaro5
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: Jaro5 » wt, 25 mar 2014, 11:41

Majster128 ,ja mówię o powłoce nicasilu bo tak zrozumiałem że chodzi o pasek na cylku u samej góry.

Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: Maxym » wt, 25 mar 2014, 16:49

Do tej linii dochodzi pierścień i poniżej jej jest czyściutko bo pierścień robi swoje. Tak mi się wydaje
Więcej grzechów nie pamiętam...

Autor tematu
death
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: ndz, 7 kwie 2013, 12:42
Motocykl: YZ 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: death » wt, 25 mar 2014, 16:50

No panowie byłem dziś pomierzyć. Wyszło 54,02. Teraz był założony tłok 53,94, czyli za duży. Bo był luz aż 0.08mm. Na jaki luz wybrać następny tłok? Niestety ostatnia selekcja.. 0,06 czy 0,05mm?

Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: Maxym » wt, 25 mar 2014, 19:54

Nie za duży tylko minimalnie za mały. Daj taki luz jak podaje producent tłoków. Ja myślałem że wossnera mam spasować na 6 setek a na pudełku pisało że ma być 0,05 . Jest to mała różnica więc jeżdżę na nim.
Więcej grzechów nie pamiętam...

Autor tematu
death
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: ndz, 7 kwie 2013, 12:42
Motocykl: YZ 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pomoc w ocenie stanu tłoka i nicasilu

Post autor: death » wt, 25 mar 2014, 20:17

pomyłka, za mały. a więc zaraz szukam, chyba, ze ktoś ma coś innego do powiedzenia? :)

EDIT:

na stronce motox, znalazłem coś takiego:
Motocykle, skutery śnieżne i wodne 2T:
50-124 ccm, tolerancja 0.05-0.06 mm, czas pracy maks 10 h
125-249 ccm, tolerancja 0.05-0.06 mm, czas pracy maks 10 h
250-499 ccm, tolerancja 0.06-0.07 mm, czas pracy maks 10 h
500 ccm i więcej, tolerancja 0.06-0.07 mm, czas pracy maks 10 h

dużą różnice zrobi mi ta 1 setka? Sorry za, za pewne banalne pytania, ale chce być pewny :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”