92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
-
Autor tematuaju125
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
Witam, po remoncie pojechałem do lasu, wszytko było ok, po około godzinie zaczęła przerywać na pełnym gazie, na średnich było ok... ale po kilku minutach zgasła.
Świeca wykręcona, brak iskry. Nowa świeca wkręcona brak iskry. Podmiana świecy z pracującej cr znajomego i też nic. Więc to nie świeca.
W garażu podmieniłem cewkę/londensator (nie wiem jak to się nazywa) pod bakiem. z przewodem i fajką. oraz moduł. Iskry brak.
Kill switch odłączyłem, dalej nic.
Został dół, stator i to magnetyczne coś (wybaczcie nigdy nie dotykałem takiej elektryki motocyklowej)
rozebarałem pokrywkę, fizycznie wszyto jest więc czas na pomiary, i tu zonk, na żadnym przewodzie nie pojawia mi się napięcie (przy kopaniu) oraz nie mam żadnej oporności, a ze 200 powinno pewnie być
U mnie wychodzą 4 kable, powiedzcie gdzie mierzyć napięcie a gdzie oporność i jak to wykonać. Dla was to pikuś dla mnie kawał dobrej lekcji. Dla ułatwienia zaznaczyłem miejsca kółkami w różnych kolorach. a może coś jeszcze trzeba sprawdzić?
Świeca wykręcona, brak iskry. Nowa świeca wkręcona brak iskry. Podmiana świecy z pracującej cr znajomego i też nic. Więc to nie świeca.
W garażu podmieniłem cewkę/londensator (nie wiem jak to się nazywa) pod bakiem. z przewodem i fajką. oraz moduł. Iskry brak.
Kill switch odłączyłem, dalej nic.
Został dół, stator i to magnetyczne coś (wybaczcie nigdy nie dotykałem takiej elektryki motocyklowej)
rozebarałem pokrywkę, fizycznie wszyto jest więc czas na pomiary, i tu zonk, na żadnym przewodzie nie pojawia mi się napięcie (przy kopaniu) oraz nie mam żadnej oporności, a ze 200 powinno pewnie być
U mnie wychodzą 4 kable, powiedzcie gdzie mierzyć napięcie a gdzie oporność i jak to wykonać. Dla was to pikuś dla mnie kawał dobrej lekcji. Dla ułatwienia zaznaczyłem miejsca kółkami w różnych kolorach. a może coś jeszcze trzeba sprawdzić?
- Załączniki
-
- IMAG1146.jpg (137.53 KiB) Przejrzano 10395 razy
- IMAG1146.jpg (137.53 KiB) Przejrzano 10395 razy
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz, 13 lis 2011, 21:33
- Motocykl: RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TM
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
Przewody w żółtym kółku mierzysz stator a w czerwonym impulsator. Oporność statora mierzymy podpinać do tych dwóch przewodów, nie kopiąc kopniakiem, a napięcie oczywiście kopiąc. Jeśli nie ma żadnego napięcia oraz 0 rezystancji to musisz zdjąć magneto- prawdopodobnie spalony stator. Impulsator możesz sprawdzić poprzez podpięcie ( pod przewody w żółtym kółku) diody LED. Jeśli miga to impulsator jest ok.
-
Autor tematuaju125
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
dzieki, zobacze co wyszło jutro
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^
-
Autor tematuaju125
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
Rezystencja bliska zeru, przewijac to? nowe grubo ponad 400zł
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 312
- Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
- Motocykl: RM 250 '95
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
kiedyś dawno w mojej cr125 1997 zalało mi uzwojenie statora olejem ze skrzyni biegów przez uszczelniacz sprzęgła...
skutek taki ze przestała palic na kopa... później przestała palic nawet na pych...
było to w czasach kiedy dostac stator używany albo nawet nowy w zamienniku było nierealne. nowy w ASO kosztował 2300zł pamiętam ze wtedy przewijanie i wygrzewanie nic nie dawało... udało się zdobyc używkę sprawną po roku szukania...
dziś już nie ma z tym kłopotu... jeden tel do olka i masz nową częśc w dobrych (479zł) pieniądzach.
skutek taki ze przestała palic na kopa... później przestała palic nawet na pych...
było to w czasach kiedy dostac stator używany albo nawet nowy w zamienniku było nierealne. nowy w ASO kosztował 2300zł pamiętam ze wtedy przewijanie i wygrzewanie nic nie dawało... udało się zdobyc używkę sprawną po roku szukania...
dziś już nie ma z tym kłopotu... jeden tel do olka i masz nową częśc w dobrych (479zł) pieniądzach.
Ostatnio zmieniony wt, 23 paź 2012, 13:33 przez seteman, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematuaju125
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
znalazłem już za 95dolców, kupię nową żeby mieć w końcu pewność...
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^
-
Autor tematuaju125
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
jak sprawdzacie cewkę tą od której idzie kabel na świecę oraz jak można sprawdzić moduł w warunkach domowych?
Jeśli nie ma na co podmienić
Jeśli nie ma na co podmienić
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 312
- Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
- Motocykl: RM 250 '95
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
modułu raczej nie sprawdzisz domowym sposobem... chociaz tu widac ze pomiedzy przewodami mozna posprawdzac rezystancje...
tu masz co i jak sprawdzac ale w suzuki - nie mam zeskanowanych wartosci do CR
tu masz co i jak sprawdzac ale w suzuki - nie mam zeskanowanych wartosci do CR
-
Autor tematuaju125
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
dzięki
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz, 13 lis 2011, 21:33
- Motocykl: RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TM
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
Ta metoda u mnie w Suzuki Rm 125 się nie sprawdziła. Moduł był sprawny a według tego w większości miejsc było pusto czyli niby nie działał.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: czw, 13 mar 2014, 14:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 92 - cr125 zgasła w czasie jazdy (brak iskry)
Odświeżę temat.
Mam również problem z iskrą.
Motocykl to:
Honda CR 125 R z 1993 roku.
Motor palił zawsze od 1-2 kopa, ładnie wkręcał się na obroty. Nagle, w czasie jazdy, zgasł i przestał palić. Czasem, na bardzo wiele kopnięć zapalił na chwilę, ale źle wchodził na obroty i gasł.
Iskra występuje bardzo rzadko - raz na wiele, wiele kopnięć.
Co sprawdziłem:
- cewka, kabel WN, fajka i świeca przełożone do innego moto działają wyśmienicie
- mam drugi stator/impulasator, oraz koło magnesowe - podmiana tych elementów nic nie zmieniła - iskra zdarza się, ale bardzo bardzo rzadko
oporności na kablach obu statorów to ok. 238 OM, na kablach impulsatora:
w jednym 78 OM
w drugim 145 OM
Jedynym elementem, którego nie sprawdziłem jest CDI, ale to podobno się psuje niezmiernie rzadko. Nie mam też go na podmianę, a szkoda wydawać kasę bez mocnego podejrzenia, że to właśnie to.
Kolega Seteman podał sposób na sprawdzenie CDI, ale zdaje się, że ten sposób jest mało wiarygodny (choć pochodzi z serwisówki).
Może ktoś coś doradzi? Na pewno nie pomierzyłem jeszcze wszystkiego, ale też nie jestem w tym biegły Zwłaszcza napięcia - nie bardzo wiem, gdzie, co, ani jak mierzyć.
No i jeszcze jest sprawa, mam serwisówkę do modelu 1998, a to jednak kilka lat różnicy, może ktoś potwierdzić, że będzie ona dobra do modelu 1993 albo ma link do starszej?
Mam również problem z iskrą.
Motocykl to:
Honda CR 125 R z 1993 roku.
Motor palił zawsze od 1-2 kopa, ładnie wkręcał się na obroty. Nagle, w czasie jazdy, zgasł i przestał palić. Czasem, na bardzo wiele kopnięć zapalił na chwilę, ale źle wchodził na obroty i gasł.
Iskra występuje bardzo rzadko - raz na wiele, wiele kopnięć.
Co sprawdziłem:
- cewka, kabel WN, fajka i świeca przełożone do innego moto działają wyśmienicie
- mam drugi stator/impulasator, oraz koło magnesowe - podmiana tych elementów nic nie zmieniła - iskra zdarza się, ale bardzo bardzo rzadko
oporności na kablach obu statorów to ok. 238 OM, na kablach impulsatora:
w jednym 78 OM
w drugim 145 OM
Jedynym elementem, którego nie sprawdziłem jest CDI, ale to podobno się psuje niezmiernie rzadko. Nie mam też go na podmianę, a szkoda wydawać kasę bez mocnego podejrzenia, że to właśnie to.
Kolega Seteman podał sposób na sprawdzenie CDI, ale zdaje się, że ten sposób jest mało wiarygodny (choć pochodzi z serwisówki).
Może ktoś coś doradzi? Na pewno nie pomierzyłem jeszcze wszystkiego, ale też nie jestem w tym biegły Zwłaszcza napięcia - nie bardzo wiem, gdzie, co, ani jak mierzyć.
No i jeszcze jest sprawa, mam serwisówkę do modelu 1998, a to jednak kilka lat różnicy, może ktoś potwierdzić, że będzie ona dobra do modelu 1993 albo ma link do starszej?