Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: robsztix » wt, 8 lip 2014, 16:44

Jezeli interesuje Cie wysylka, to na forum jest Marek Antczak, ale on mieszka w Niemczech i jest tez uzytkownik Motodiabel z serwisu zawieszen Motodiably w Szczecinie. Obaj godni polecenia.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: kris514 » pt, 18 lip 2014, 22:47

Pacjent Kawasaki kx 125 z 1999r
Problem tylny amortyzator, a mianowicie motocykl skakał jak piłka, rozebrałem amor okazało się że jest zero płynu wymieniłem uszczelniacze zalałem olejem napompowałem a motocykl dalej tak samo skacze jak w momencie gdy nie miał w ogóle oleju co może być przyczyną? Dodam że nie reaguje na regulacje.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » sob, 19 lip 2014, 17:33



Moze być wiele przypadków dlaczego nie działa amortyzator na regulacje, w pierwszej kolejności nasuwa mi się na myśl mechaniczne uszkodzenie śrubki która reguluje wysuniecie się iglicy lub samo zapieczenie sie iglicy w sztandze tłoczyska . Jest tez tak częsta przypadłość jeśli ktoś nie umiejętnie zeszlifował górna cześć sztangi w okolicy zanitowanej nakrętki to jest taka możliwość iz ze środka wysunie się tulejka która jest odpowiedzialna za zamkniecie przepływu oleju w okolicy dolnego otworu . Sa tez inne opcje jak poskładany źle seting na tłoku i olej płynie sobie w dwa kierunki bez żadnego oporu . Teorii może być wiele , proponuje rozebrać jeszcze raz ,rozłożyć wnętrze amortyzatora , zakręcić śrubkę regulująca odbicie i dmuchnąć od góry w celu sprawdzenia czy iglica zamyka przepływ oleju . Pozdrawiam

Zdajecie dzięki Motodiably suspension


Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: kris514 » sob, 19 lip 2014, 21:57

Za ponowną rozbiórkę zabiorę się w pn i takie pytanie czy shimy powinny zakrywać szczelnie otwory w tłoczku? Da się dokupić pojedynczą shimę jeśli tak to gdzie i jaki byłby jej koszt? Wiesz może jaką średnicę (po zewnątrz) powinna mieć największa shima w tym amortyzatorze?
Jeśli chodzi o wysuniętą tulejkę odkręcałem to pneumatem co spowodowało że zerwało ostatnią nitkę gwintu (i poprawiłem pilnikiem) więc raczej nie ma mowy że zebrałem za dużo materiału :D
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » ndz, 20 lip 2014, 11:19



Wygląda to wszystko mniej więcej tak . Pojedyncze blaszki można dokupić, 1-3 euro szt , w twoim przypadku może tak być ze źle poskładałeś i pewnie jest gdzieś luka , wiec sprawdź to w pierw sugerując sie obrazkiem , zwróć tylko uwagę ze blaszki znajdują sie po dwóch stronach tłoka . Rysunek poglądowy z innego amora



Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Rams » pn, 21 lip 2014, 20:33

Ile kliknięć ma mieć regulacja powrotu w zawieszeniu WP MXMA 4860 rok 2010 model exc?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: kris514 » pn, 21 lip 2014, 21:06

Problem rozwiązany - tłoczek był założony do góry nogami i shimy nie uszczelniały
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

andzej
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: śr, 2 maja 2012, 13:00
Motocykl: RMZ 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: andzej » śr, 20 sie 2014, 14:57

Witam. Ile oleju należy nalać do każdej z lag w Suzuki RMZ 250 2009 ??

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: amator » pt, 22 sie 2014, 09:56

andzej pisze:Witam. Ile oleju należy nalać do każdej z lag w Suzuki RMZ 250 2009 ??
370 plus druga komora do pełna http://www.tech-care.com/suzuki.php

karol128
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 8 lip 2008, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: karol128 » pt, 5 wrz 2014, 22:27

Mam duży problem. Uszkodziłem lagę w swoim zawieszeniu w crf 450 2005r. Jako, że ciężko kupić samą lagę, kupiłem całe zwieszenie, jednak okazało się że jest 1,5cm wyższe. Rozebrałem je chcąc przełożyć po prostu lagę do swojego i okazało się, że laga jest jakieś 0,5 cm dłuższa powyżej górnego pierścienia. Poniżej są mniej więcej takie same. Pytanie brzmi czy mogę przełożyć te lagi do swoich goleni bez obaw? Czy będzie to dobrze działać?

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » ndz, 7 wrz 2014, 10:23

1. z jakiego motocykla pochodzi te nowe zawieszenie ?
Jeśli rura jest tylko 0,5 cm dłuższa od oryginalnego to złóż cale zawieszenie ale nie lej oleju oraz nie zakładaj sprężyny a po zamknięciu ściśnij całość tak abyś mógł zobaczyć czy zawieszenie uchodzi do samego dołu . Jeśli ci wyjdzie ze zawias schodzi bez problemów do samego dołu tak samo jak originale , to na pewno możesz to przekładać. Po za tym jeśli jest to zawias tego samego typu to wystarczy przełożyć środki i będzie tez dobrze :D

karol128
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 8 lip 2008, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: karol128 » ndz, 7 wrz 2014, 19:46

Kupione zawieszenie jest niby też od crf ale mam co do tego wątpliwość. Moja zawiecha jest z roku 2005 a ta co kupiłem to prawdę mówiąc nie wiem z którego rocznika. Środki są niestety trochę inne tzn. te co kupiłem ten kielich na końcu mają z dużymi :"okienkami" tak jak na tym zdjęciu

.

Natomiast u mnie oryginalnie są one kilka razy mniejsze. W każdym razie sprawdziłem tak jak napisałeś i lagi wchodzą do końca, testowo jedną złożyłem i na sucho wygląda, że działa prawidłowo.



Mam jeszcze jedno pytanko, czy taka tulejka jest już do wymiany czy można jeszcze ją założyć?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”