Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Ile kliknięć ma mieć regulacja powrotu w zawieszeniu WP MXMA 4860 rok 2010 model exc?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Problem rozwiązany - tłoczek był założony do góry nogami i shimy nie uszczelniały
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
370 plus druga komora do pełna http://www.tech-care.com/suzuki.phpandzej pisze:Witam. Ile oleju należy nalać do każdej z lag w Suzuki RMZ 250 2009 ??
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: wt, 8 lip 2008, 18:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Mam duży problem. Uszkodziłem lagę w swoim zawieszeniu w crf 450 2005r. Jako, że ciężko kupić samą lagę, kupiłem całe zwieszenie, jednak okazało się że jest 1,5cm wyższe. Rozebrałem je chcąc przełożyć po prostu lagę do swojego i okazało się, że laga jest jakieś 0,5 cm dłuższa powyżej górnego pierścienia. Poniżej są mniej więcej takie same. Pytanie brzmi czy mogę przełożyć te lagi do swoich goleni bez obaw? Czy będzie to dobrze działać?
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
1. z jakiego motocykla pochodzi te nowe zawieszenie ?
Jeśli rura jest tylko 0,5 cm dłuższa od oryginalnego to złóż cale zawieszenie ale nie lej oleju oraz nie zakładaj sprężyny a po zamknięciu ściśnij całość tak abyś mógł zobaczyć czy zawieszenie uchodzi do samego dołu . Jeśli ci wyjdzie ze zawias schodzi bez problemów do samego dołu tak samo jak originale , to na pewno możesz to przekładać. Po za tym jeśli jest to zawias tego samego typu to wystarczy przełożyć środki i będzie tez dobrze
Jeśli rura jest tylko 0,5 cm dłuższa od oryginalnego to złóż cale zawieszenie ale nie lej oleju oraz nie zakładaj sprężyny a po zamknięciu ściśnij całość tak abyś mógł zobaczyć czy zawieszenie uchodzi do samego dołu . Jeśli ci wyjdzie ze zawias schodzi bez problemów do samego dołu tak samo jak originale , to na pewno możesz to przekładać. Po za tym jeśli jest to zawias tego samego typu to wystarczy przełożyć środki i będzie tez dobrze
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: wt, 8 lip 2008, 18:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Kupione zawieszenie jest niby też od crf ale mam co do tego wątpliwość. Moja zawiecha jest z roku 2005 a ta co kupiłem to prawdę mówiąc nie wiem z którego rocznika. Środki są niestety trochę inne tzn. te co kupiłem ten kielich na końcu mają z dużymi :"okienkami" tak jak na tym zdjęciu
.
Natomiast u mnie oryginalnie są one kilka razy mniejsze. W każdym razie sprawdziłem tak jak napisałeś i lagi wchodzą do końca, testowo jedną złożyłem i na sucho wygląda, że działa prawidłowo.
Mam jeszcze jedno pytanko, czy taka tulejka jest już do wymiany czy można jeszcze ją założyć?
.
Natomiast u mnie oryginalnie są one kilka razy mniejsze. W każdym razie sprawdziłem tak jak napisałeś i lagi wchodzą do końca, testowo jedną złożyłem i na sucho wygląda, że działa prawidłowo.
Mam jeszcze jedno pytanko, czy taka tulejka jest już do wymiany czy można jeszcze ją założyć?
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Ta tulejka nie wygląda najlepiej wiec proponuje nowa założyć to nie jest wielki koszt ale zawsze pomaga zniwelować luzy miedzy rurami .
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: pt, 2 maja 2014, 19:00
- Motocykl: KTM SX-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Mam pytanie podczas odpowietrzania zawieszenia z jednej lagi leci wiecej powietrza niz z drugiej.Czy wszystko ok?
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Wszystko w porządku , różnica może powstać w wyniku np. iz jeden simering trzyma mocniej a drugi jest przypuszczalnie brudny
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 16
- Rejestracja: pn, 13 kwie 2009, 15:39
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
W swojej YZ 250 2009r. muszę wymienić uszczelniacze w przednich lagach.
1. Jaka powinna być odległość tej nakrętki na sztycy amortyzatora ?
http://zapodaj.net/03dbba0e2b889.jpg.html
Przed jej odkręceniem zmierzyłem tę odległość - 14,7mm. Przy składaniu dokręciłem ją tak jak zaleca serwisówka tj. 16mm, przy dokręcaniu tej zatyczki z regulacją została mi luka
http://zapodaj.net/d5b0b24e74e4c.jpg.html
więc ustawiłem tę odległość na taką jak była 14,7mm, i już było ok. O co w tym chodzi ? Czy coś jest nie tak ?
2. Na sprężynach mam oznaczenie 43,5-455-4,0 . Zmierzyłem długość sprężyn miarą Topex (jakaś lepsza) - 449,5mm i jakąś no name - 448,5mm. Czy sprężyny te kwalifikują się już do wymiany ? Na lagach jest naklejka PROMAX czy sprężyny te są tuningowe ? Ważę 75kg czy są dla mnie odpowiednie ?
Gdyby ktoś jeszcze miał czas to miło by było jakby też odpowiedział na pytania w dalszej części mojego posta
Znalazłem na internecie poradnik
http://www.youtube.com/watch?v=vrafDhaHbKc
3. Czym najlepiej myć wszystkie części ?
4. Czy wiercić u siebie też otwory w kartridżu jak na filmie ? - 8:30
5. Mocno dokręcać ten tłoczek ? - 6:30 (mam klucze dynamometryczne)
1. Jaka powinna być odległość tej nakrętki na sztycy amortyzatora ?
http://zapodaj.net/03dbba0e2b889.jpg.html
Przed jej odkręceniem zmierzyłem tę odległość - 14,7mm. Przy składaniu dokręciłem ją tak jak zaleca serwisówka tj. 16mm, przy dokręcaniu tej zatyczki z regulacją została mi luka
http://zapodaj.net/d5b0b24e74e4c.jpg.html
więc ustawiłem tę odległość na taką jak była 14,7mm, i już było ok. O co w tym chodzi ? Czy coś jest nie tak ?
2. Na sprężynach mam oznaczenie 43,5-455-4,0 . Zmierzyłem długość sprężyn miarą Topex (jakaś lepsza) - 449,5mm i jakąś no name - 448,5mm. Czy sprężyny te kwalifikują się już do wymiany ? Na lagach jest naklejka PROMAX czy sprężyny te są tuningowe ? Ważę 75kg czy są dla mnie odpowiednie ?
Gdyby ktoś jeszcze miał czas to miło by było jakby też odpowiedział na pytania w dalszej części mojego posta
Znalazłem na internecie poradnik
http://www.youtube.com/watch?v=vrafDhaHbKc
3. Czym najlepiej myć wszystkie części ?
4. Czy wiercić u siebie też otwory w kartridżu jak na filmie ? - 8:30
5. Mocno dokręcać ten tłoczek ? - 6:30 (mam klucze dynamometryczne)
Ostatnio zmieniony pn, 22 wrz 2014, 17:21 przez bynio1991, łącznie zmieniany 1 raz.