Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Rams » pn, 21 lip 2014, 20:33

Ile kliknięć ma mieć regulacja powrotu w zawieszeniu WP MXMA 4860 rok 2010 model exc?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: kris514 » pn, 21 lip 2014, 21:06

Problem rozwiązany - tłoczek był założony do góry nogami i shimy nie uszczelniały
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

andzej
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: śr, 2 maja 2012, 13:00
Motocykl: RMZ 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: andzej » śr, 20 sie 2014, 14:57

Witam. Ile oleju należy nalać do każdej z lag w Suzuki RMZ 250 2009 ??

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: amator » pt, 22 sie 2014, 09:56

andzej pisze:Witam. Ile oleju należy nalać do każdej z lag w Suzuki RMZ 250 2009 ??
370 plus druga komora do pełna http://www.tech-care.com/suzuki.php

karol128
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 8 lip 2008, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: karol128 » pt, 5 wrz 2014, 22:27

Mam duży problem. Uszkodziłem lagę w swoim zawieszeniu w crf 450 2005r. Jako, że ciężko kupić samą lagę, kupiłem całe zwieszenie, jednak okazało się że jest 1,5cm wyższe. Rozebrałem je chcąc przełożyć po prostu lagę do swojego i okazało się, że laga jest jakieś 0,5 cm dłuższa powyżej górnego pierścienia. Poniżej są mniej więcej takie same. Pytanie brzmi czy mogę przełożyć te lagi do swoich goleni bez obaw? Czy będzie to dobrze działać?

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » ndz, 7 wrz 2014, 10:23

1. z jakiego motocykla pochodzi te nowe zawieszenie ?
Jeśli rura jest tylko 0,5 cm dłuższa od oryginalnego to złóż cale zawieszenie ale nie lej oleju oraz nie zakładaj sprężyny a po zamknięciu ściśnij całość tak abyś mógł zobaczyć czy zawieszenie uchodzi do samego dołu . Jeśli ci wyjdzie ze zawias schodzi bez problemów do samego dołu tak samo jak originale , to na pewno możesz to przekładać. Po za tym jeśli jest to zawias tego samego typu to wystarczy przełożyć środki i będzie tez dobrze :D

karol128
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 8 lip 2008, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: karol128 » ndz, 7 wrz 2014, 19:46

Kupione zawieszenie jest niby też od crf ale mam co do tego wątpliwość. Moja zawiecha jest z roku 2005 a ta co kupiłem to prawdę mówiąc nie wiem z którego rocznika. Środki są niestety trochę inne tzn. te co kupiłem ten kielich na końcu mają z dużymi :"okienkami" tak jak na tym zdjęciu

.

Natomiast u mnie oryginalnie są one kilka razy mniejsze. W każdym razie sprawdziłem tak jak napisałeś i lagi wchodzą do końca, testowo jedną złożyłem i na sucho wygląda, że działa prawidłowo.



Mam jeszcze jedno pytanko, czy taka tulejka jest już do wymiany czy można jeszcze ją założyć?


Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » ndz, 7 wrz 2014, 20:37

Ta tulejka nie wygląda najlepiej wiec proponuje nowa założyć to nie jest wielki koszt ale zawsze pomaga zniwelować luzy miedzy rurami .

karol128
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 8 lip 2008, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: karol128 » pn, 8 wrz 2014, 18:08

Lagi złożone, tulejka wymieniona. Wielkie dzięki za pomoc.

pablo83
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pt, 2 maja 2014, 19:00
Motocykl: KTM SX-F 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: pablo83 » pn, 8 wrz 2014, 22:26

Mam pytanie podczas odpowietrzania zawieszenia z jednej lagi leci wiecej powietrza niz z drugiej.Czy wszystko ok?

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » czw, 11 wrz 2014, 21:14

Wszystko w porządku , różnica może powstać w wyniku np. iz jeden simering trzyma mocniej a drugi jest przypuszczalnie brudny

bynio1991
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: pn, 13 kwie 2009, 15:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: bynio1991 » pt, 12 wrz 2014, 22:08

W swojej YZ 250 2009r. muszę wymienić uszczelniacze w przednich lagach.
1. Jaka powinna być odległość tej nakrętki na sztycy amortyzatora ?

http://zapodaj.net/03dbba0e2b889.jpg.html

Przed jej odkręceniem zmierzyłem tę odległość - 14,7mm. Przy składaniu dokręciłem ją tak jak zaleca serwisówka tj. 16mm, przy dokręcaniu tej zatyczki z regulacją została mi luka

http://zapodaj.net/d5b0b24e74e4c.jpg.html

więc ustawiłem tę odległość na taką jak była 14,7mm, i już było ok. O co w tym chodzi ? Czy coś jest nie tak ?

2. Na sprężynach mam oznaczenie 43,5-455-4,0 . Zmierzyłem długość sprężyn miarą Topex (jakaś lepsza) - 449,5mm i jakąś no name - 448,5mm. Czy sprężyny te kwalifikują się już do wymiany ? Na lagach jest naklejka PROMAX czy sprężyny te są tuningowe ? Ważę 75kg czy są dla mnie odpowiednie ?

Gdyby ktoś jeszcze miał czas to miło by było jakby też odpowiedział na pytania w dalszej części mojego posta


Znalazłem na internecie poradnik
http://www.youtube.com/watch?v=vrafDhaHbKc

3. Czym najlepiej myć wszystkie części ?
4. Czy wiercić u siebie też otwory w kartridżu jak na filmie ? - 8:30
5. Mocno dokręcać ten tłoczek ? - 6:30 (mam klucze dynamometryczne)
Ostatnio zmieniony pn, 22 wrz 2014, 17:21 przez bynio1991, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”