Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
- Mistrz prostej
- Posty: 66
- Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Ok dzięki Panowie za porade to zostanę przy 5w ale odżałuje na oryginalny olej Ohlinsa i zobaczę czy będzie różnica
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: czw, 11 gru 2014, 12:45
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Koledzy , jestem w trakcie wymiany simeringów w przednim zawieszeniu i tu zonk . mam suzuki rm 250 z 1992 roku podaje pełny numer rj15a-103237. Według wszystkich informacji powinny być o rozmiarze 45x57x11 ale niestety nie pasują. Zmierzyłem stary i na moje oko to mam 39x53x8 Może ktoś zna temat czy mam jakieś inne lagi {czytaj ktoś je wymienił na inne} bo nie mogę znaleść nowych. Na lagach mam numer x886 i 096 jak coś to mogę podesłać parę fotek.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Gdzie w Polsce można kupić dość tanio blaszki do przedniego amortyzatora WP. Jeszcze potrzebuję kupić sprężyny w przystępnej cenie do przedniego amortyzatora WP MXMA 4860 CC wersje z enduro z Husaberga pod wagę 82kg.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 18:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam. Jestem raczej przeglądaczem forum niż użytkownikiem, ale nastał czas kiedy potrzebuję pomocy.
Remontuję CZ 125/516. Stara czeska crossówka jeśli ktoś nie kojarzy.
Zabrałem się za amory i mam zagwozdkę. Jak zamontować tłok oraz ile i jakie podkładki dać na niego.
Mam cztery rodzaje podkładek. Największych jest 8 kolejno 4, 4 i 2
http://zapodaj.net/1b7ae6c711a1c.jpg.html
Tak wygląda tłok:
http://zapodaj.net/c5a5c6c3e1e42.jpg.html
http://zapodaj.net/7d021112bf327.jpg.html
W czeski manualu nie doczytałem się co i jak ma być. Nie mam też pewności czy tyle podkładek było w oryginale.
Pozdrawiam.
Remontuję CZ 125/516. Stara czeska crossówka jeśli ktoś nie kojarzy.
Zabrałem się za amory i mam zagwozdkę. Jak zamontować tłok oraz ile i jakie podkładki dać na niego.
Mam cztery rodzaje podkładek. Największych jest 8 kolejno 4, 4 i 2
http://zapodaj.net/1b7ae6c711a1c.jpg.html
Tak wygląda tłok:
http://zapodaj.net/c5a5c6c3e1e42.jpg.html
http://zapodaj.net/7d021112bf327.jpg.html
W czeski manualu nie doczytałem się co i jak ma być. Nie mam też pewności czy tyle podkładek było w oryginale.
Pozdrawiam.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Poniżej masz numey ramy z poszczególnych lat , chyba już zauważyłes że ktoś cie przekręcił i twoje moto jest z innego roku niz 92? :axe:bodzio 1 pisze:Koledzy , jestem w trakcie wymiany simeringów w przednim zawieszeniu i tu zonk . mam suzuki rm 250 z 1992 roku podaje pełny numer rj15a-103237. Według wszystkich informacji powinny być o rozmiarze 45x57x11 ale niestety nie pasują. Zmierzyłem stary i na moje oko to mam 39x53x8 Może ktoś zna temat czy mam jakieś inne lagi {czytaj ktoś je wymienił na inne} bo nie mogę znaleść nowych. Na lagach mam numer x886 i 096 jak coś to mogę podesłać parę fotek.
250 RM 1990: à partir de RJ15A101029
250 RM 1991: à partir de RJ15A104375
250 RM 1992: à partir de RJ15A106435
Dla RM125/250 rocznik1990 Powinno być 41x53x8/9,5 ARI.056
Rozmiar 45x57x11 ARI.067 był montowany w RM125/250 91-94
Pomierz średnicę lagi - tej części pochromowanej.
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Potrzebne tobie części kupisz w każdym autoryzowanym sklepie KTM w twojej okolicy lub używane części zawieszeń sprężyny na polskim ebayRams pisze:Gdzie w Polsce można kupić dość tanio blaszki do przedniego amortyzatora WP. Jeszcze potrzebuję kupić sprężyny w przystępnej cenie do przedniego amortyzatora WP MXMA 4860 CC wersje z enduro z Husaberga pod wagę 82kg.
Ja bym na twoim miejscu poszukał odpowiednich simeringow wg tego rozmiaru jaki pasuje do tego zwieszenia jakie posiadasz . Podejrzewam ze ktoś wcześniej podmienił zawias i teraz tak szybko nie znajdziesz skąd one pochodzą . Zmierz dokładnie średnicę rur oraz simeringow i poszukaj tego właśnie wymiarubodzio 1 pisze: "Koledzy , jestem w trakcie wymiany simeringów w przednim zawieszeniu i tu zonk . mam suzuki rm 250 z 1992 roku podaje pełny numer rj15a-103237. Według wszystkich informacji powinny być o rozmiarze 45x57x11 ale niestety nie pasują. Zmierzyłem stary i na moje oko to mam 39x53x8 Może ktoś zna temat czy mam jakieś inne lagi {czytaj ktoś je wymienił na inne} bo nie mogę znaleść nowych. Na lagach mam numer x886 i 096 jak coś to mogę podesłać parę fotek." .
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Za co jest odpowiedzialna (chodzi o działanie amortyzatora) sprężynka o nr 100 w amortyzatorze WP 4860 MXMA CC? Co się stanie gdy dam grubszą lub cieńszą sprężynkę?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Zmienisz charakterystykę prędkości dobicia.
Jeśli zgubiłeś lub jest uszkodzona, to z oryginału nie powinna być droga.
Jeśli zgubiłeś lub jest uszkodzona, to z oryginału nie powinna być droga.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Czyli jak dam miększą sprężynkę to większa będzie prędkość dobicia?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Tak, lecz nie będzie to zależność liniowa, ani mocno odczuwalna gdyż jest to moduł przeznaczony przede wszystkim do tłumienia odbicia.
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Ta sprężynka oraz pakiet blaszek (Mit speed) sa w tym miejscu odpowiedzialne częściowo na twardość zawieszenia i z drugiej strony działa jako zawór kierunkowy zamykając sie w czasie ruchu powrotnego kiedy zaczyna działać odbicie (Rebound). Zakładając w tym miejscu twardsza lub miększa sprężynkę wpływamy tylko na moment rozruchu zawieszenia kiedy zawias zaczyna się uginać
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl