Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: śr, 7 lip 2010, 04:32
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
fabrycznie z tego co patrzyłem jest 340cc i w prawej 235cc, jezeli chodzi o komore zamkniętą to tam do pełna i wyciśnij nadmiar wduszając sztycę i będzie ok.
Pozdrawiam Andrzej
Pozdrawiam Andrzej
Szukiel Racing Suspension
Profesionalne strojenie i serwis zawieszeń.
INTERNET : www.szukiel.eu
SZUKIEL RACING
+48 794 083 745
office@szukiel.eu
Potrzebujesz czegoś? Napisz do Nas! Zamówimy dla Ciebie wybrany produkt!
Profesionalne strojenie i serwis zawieszeń.
INTERNET : www.szukiel.eu
SZUKIEL RACING
+48 794 083 745
office@szukiel.eu
Potrzebujesz czegoś? Napisz do Nas! Zamówimy dla Ciebie wybrany produkt!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 15:46
- Motocykl: YZ450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Chojnice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
kris514, jestem Ci dłużny dobry trunek, bo nie mogłem znależć, tylko do 2006,2007 i 2013, to już mówię, że wezmę na szybko z ebaya pdfa za kilka zielonych. Mam jeszcze pytanie, jaki ekwiwalent dla tego oleju SHOWA SS-19? Na TT znalazłem, że 5W, więc wezmę chyba Motorexa 5W? Czy coś innego z doświadczenia polecacie?
mxszuki To było do mnie? Te 345 cc to jest już wraz z komorą zamknięta? Zatem litr mi starczy spokojnie? Procedurę pojadę zgodnie z serwisówką, albo z jakimś step-by-step z youtube, widziałem na szybko w pracy kawałek dla SFF i jakoś dam radę. Robiłem raz sobie w 450F Kayaby SSS, ale nie byłem zadowolony z efektu, dlatego zaprzestałem roboty zawieszeń. No ale mus to mus.
Dzięki zatem za wszelką pomoć, jakbyście mogli jeszcze do w/w się ustosunkować to zamówię dzisiaj gdzieś uszczelniacze i 1L oleju i mam nadzieję, że dojdzie do piątku.
mxszuki To było do mnie? Te 345 cc to jest już wraz z komorą zamknięta? Zatem litr mi starczy spokojnie? Procedurę pojadę zgodnie z serwisówką, albo z jakimś step-by-step z youtube, widziałem na szybko w pracy kawałek dla SFF i jakoś dam radę. Robiłem raz sobie w 450F Kayaby SSS, ale nie byłem zadowolony z efektu, dlatego zaprzestałem roboty zawieszeń. No ale mus to mus.
Dzięki zatem za wszelką pomoć, jakbyście mogli jeszcze do w/w się ustosunkować to zamówię dzisiaj gdzieś uszczelniacze i 1L oleju i mam nadzieję, że dojdzie do piątku.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: śr, 7 lip 2010, 04:32
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
345cc lewa komora wlewasz do lagi na dół, 235cc prawa.
do lewej do kartridża wlewasz do pełna nie jestem pewien ile gdzieś 310-320cc myślę więc więcej niż nawiązałeś w temacie wyżej
czyli
lewa
320 +345 plus prawa 235 =900cc około, litr powinien starczyć, w razie czego zadzwoń do mojego kolegi w warszawie firma mx moto oni maja serwisowke to ci moga podać dokładną ilość fabrycznie, ja z doświadczenie leje na full do góry w lewej więc do końca nie mierzyłem tego co do jednego militra ponieważ po napełnieniu wduszając sztycę wyciskasz nadmiar i wylatuje on przez dziurkę w sciance kartridża.
pozdrawiam Andrzej
do lewej do kartridża wlewasz do pełna nie jestem pewien ile gdzieś 310-320cc myślę więc więcej niż nawiązałeś w temacie wyżej
czyli
lewa
320 +345 plus prawa 235 =900cc około, litr powinien starczyć, w razie czego zadzwoń do mojego kolegi w warszawie firma mx moto oni maja serwisowke to ci moga podać dokładną ilość fabrycznie, ja z doświadczenie leje na full do góry w lewej więc do końca nie mierzyłem tego co do jednego militra ponieważ po napełnieniu wduszając sztycę wyciskasz nadmiar i wylatuje on przez dziurkę w sciance kartridża.
pozdrawiam Andrzej
Szukiel Racing Suspension
Profesionalne strojenie i serwis zawieszeń.
INTERNET : www.szukiel.eu
SZUKIEL RACING
+48 794 083 745
office@szukiel.eu
Potrzebujesz czegoś? Napisz do Nas! Zamówimy dla Ciebie wybrany produkt!
Profesionalne strojenie i serwis zawieszeń.
INTERNET : www.szukiel.eu
SZUKIEL RACING
+48 794 083 745
office@szukiel.eu
Potrzebujesz czegoś? Napisz do Nas! Zamówimy dla Ciebie wybrany produkt!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 66
- Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
witam
Prosze o pomoc w serwisie i ustawieniu zawieszenia Showa SFF Fork w RMZ 450 2013r.
Potrzebował bym wartości kompresji, odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny (przedniej lagi) na jakie mam ustawić przednie i tylne zawieszenie gdyż obecnie jest poustawiane w cały świat, comp prawie na max hard a odbicie na max soft i zawieszenie zupełnie sobie nie radzi. Moja waga 85-90 kg.
W tylnym amorze mam niebieską sprężyne Race - Tech o numerze 365921 , srrss 672784 ( tego numeru nie jestem pewny bo jest trochę nieczytelny ) może ktoś sprawdzić na jaką wage jest dedykowana ?
Z tego co widziałem na filmikach yt oraz w serwisówce do regeneracji przedniej lagi tej ze sprężyną nie będę potrzebował narzędzia z linku poniżej ?
http://www.motionpro.com/motorcycle/partno/08-0569/
Czy taki olej jak motul factory line 5w będzie bardzo odbiegał jakościowo od oryginalnych olejów Showa i tp.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Prosze o pomoc w serwisie i ustawieniu zawieszenia Showa SFF Fork w RMZ 450 2013r.
Potrzebował bym wartości kompresji, odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny (przedniej lagi) na jakie mam ustawić przednie i tylne zawieszenie gdyż obecnie jest poustawiane w cały świat, comp prawie na max hard a odbicie na max soft i zawieszenie zupełnie sobie nie radzi. Moja waga 85-90 kg.
W tylnym amorze mam niebieską sprężyne Race - Tech o numerze 365921 , srrss 672784 ( tego numeru nie jestem pewny bo jest trochę nieczytelny ) może ktoś sprawdzić na jaką wage jest dedykowana ?
Z tego co widziałem na filmikach yt oraz w serwisówce do regeneracji przedniej lagi tej ze sprężyną nie będę potrzebował narzędzia z linku poniżej ?
http://www.motionpro.com/motorcycle/partno/08-0569/
Czy taki olej jak motul factory line 5w będzie bardzo odbiegał jakościowo od oryginalnych olejów Showa i tp.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 22
- Rejestracja: wt, 6 sty 2009, 18:08
- Motocykl: YZ 250 F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: truskaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
Witam, mam u siebie w KTM-ie zawieszenie 4829 i nie udało mi się znaleźć danych do tego typu, jak by mógł pan podać chociaż ilości oleju. Z góry dziękuje
-
- Mistrz prostej
- Posty: 136
- Rejestracja: śr, 23 lut 2011, 15:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
Pacjent Yz 125 2005r.
Ostatnio zaczęła mi się pocić lewa laga, dodam że niedawno był wymieniane uszczelniacze więc nie wynika to ze zmęczenia. Musiał dostać się jakiś piasek czy coś, słyszałem że podobno przez zły transport można spowodować wyciek? Jakieś rady jak najskuteczniej to wyeliminować? Mam zamiar znaleźć jakaś starą klisze i spróbować wydobyć syf który powoduje wyciek.
I jeszcze jedno, jak ma się sprawa wożenia motocykla na ściągniętych pasach kiedy zawieszenie jest mniej więcej do połowy dobite i nie ma nic między kołem o błotnikiem? Wywołuje to jakieś negatywne skutki?
Ostatnio zaczęła mi się pocić lewa laga, dodam że niedawno był wymieniane uszczelniacze więc nie wynika to ze zmęczenia. Musiał dostać się jakiś piasek czy coś, słyszałem że podobno przez zły transport można spowodować wyciek? Jakieś rady jak najskuteczniej to wyeliminować? Mam zamiar znaleźć jakaś starą klisze i spróbować wydobyć syf który powoduje wyciek.
I jeszcze jedno, jak ma się sprawa wożenia motocykla na ściągniętych pasach kiedy zawieszenie jest mniej więcej do połowy dobite i nie ma nic między kołem o błotnikiem? Wywołuje to jakieś negatywne skutki?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: sob, 30 kwie 2011, 09:50
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
Witam. Powie ktoś ile oleju należy wlać do jednej lagi w yz 125 2011r? Bardziej chodzi mi o to ile wlać w cartridge a ile poza nim? Z góry dzieki. Pozdo
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
michu13, jest kilka opcji np. uszkodzenie simeringu podczas jego montażu. Konieczność polerowania goleni lagi, która nie została wykonana podczas serwisu, ponieważ powierzchnia może posiadać małe rysy które powodują wyciek. Tak jak mówisz jakiś bród pomiędzy wargą uszczelniacza a golenią może powodować wyciek i klisza jak najbardziej w tej sytuacji będzie pomocna.
Koniecznie przy transporcie kołek pomiędzy koło, a błotnik tak to może być przyczyną wycieku, aha bez tego kołka nie ździw się jak zgubisz motocykl podczas transportu na przyczepce, na wyboju motor podskoczy zawiecha sobie dobije, pasy sie poluzują i dzień dobry. Kołek ma być możliwie ciasno pasowany tak aby ugięcie zawieszenia było jak najmniejsze.
Koniecznie przy transporcie kołek pomiędzy koło, a błotnik tak to może być przyczyną wycieku, aha bez tego kołka nie ździw się jak zgubisz motocykl podczas transportu na przyczepce, na wyboju motor podskoczy zawiecha sobie dobije, pasy sie poluzują i dzień dobry. Kołek ma być możliwie ciasno pasowany tak aby ugięcie zawieszenia było jak najmniejsze.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
Bednar91mx: Do Cartridgea wchodzi około 200ml - nadmiar zostaje wypchany w procesie odpowietrzania. Do zewnętrznej komory (do lagi) wlewasz od 320 do 370ml, w zależności w jakim zakresie ma pracować zawieszenie - chodzi tu głównie o dolny zakres. Wlej 350ml i będzie dobrze.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: pn, 27 lip 2015, 11:00
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
Witam posiadam motocykl Beta rr450 z 2008 a w nim lagi Marzocchi 45 mm.
Po wymianie usczelniaczy i oleju chciałem sprawdzić jakdziała regulacja w tym zawieszeniu.
kręcąc śrubkami od dobicia i odbicia niema zadnej różnicy w pracy zawieszenia.
olej wlany do rur to Motul Light 5w , 610 ml na rurę , poduszka powietrzmna rura opuszczona na sam dół bez tulejki plastikowej i sprężyny wynosi 115 mm
Czy powinienem czuć znaczącą różnicę wduszając lagę z regulacja skręconą na maxa a regulacją rozkręconą na maxa ?
Po wymianie usczelniaczy i oleju chciałem sprawdzić jakdziała regulacja w tym zawieszeniu.
kręcąc śrubkami od dobicia i odbicia niema zadnej różnicy w pracy zawieszenia.
olej wlany do rur to Motul Light 5w , 610 ml na rurę , poduszka powietrzmna rura opuszczona na sam dół bez tulejki plastikowej i sprężyny wynosi 115 mm
Czy powinienem czuć znaczącą różnicę wduszając lagę z regulacja skręconą na maxa a regulacją rozkręconą na maxa ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
Na kompresji możesz nie poczuć, ale skręcając odbicie jest to wyraźnie odczuwalne, tzn powinieneś to odczuć przy sprawnym amortyzatorze.