Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Tutaj przedstawiłem opis regulacji. Myślę, że Ci pomoże.
http://forum.eterrymanow.pl/viewtopic.php?t=119
http://forum.eterrymanow.pl/viewtopic.php?t=119
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: pt, 21 lis 2014, 16:22
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam. Mam pytanie dotyczące amortyzatora z ktm sx 125. Kupiłem go niedawno, nie za bardzo jeszcze ogarniam i kupiłem chyba uszkodzony. Mianowicie - mój amortyzator jest "siednięty" tzn. jeśli stoi oparty o ścianę, i podniosę rękoma przód, amortyzator wychodzi jakieś 4cm, oczywiście jak go "odłoże" amortyzator opadnie znów o jakieś 4cm. Dodam że lagi dość mocno ciekną (stoi jakieś 2 tygodnie i na ziemi jest plama oleju), leci po zacisku oraz amortyzator chodzi "skokowo". Proszę powiedzieć czy amortyzator jest uszkodzony, co może ewentualnie to powodować i jak to uratować Pozdrawiam.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Cieknie bo uszczelniacze już nie trzymają, musisz go rozebrać i sprawdzić stan elementów ciernych tzn tulejek ślizgowych. To "siednięcie" to normalna sprawa, możesz to skorygować wstępnym naprężeniem sprężyny, wstawiając podkładki dystansowe. Rozbierz go i sprawdź co się dzieje w środku. Pewnie da się go doprowadzić do dobrego stanu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Panowie wziąłem się z bratem za regenerację przedniego zawieszenia , wszystkie uszczelniacze i tuleje ślizgowe już zakupiliśmy, sprawa ma się tak że nie pamiętam jak to się zalewało tym olejem lagę.
W instrukcji jest napisane 320ml lub oil level 90mm (fully compressed, spring
removed) czyli że zalewam od góry 320 ml i powinno być 90mm od lustra oleju do górnej krawędzi lagi bez sprężyny? Co to znaczy fully compressed?
Zawieszenie to Kayaba 36mm od motoru KX 100 B z tym że ma być miękkie pod enduro, toru nie zobaczy i jeździec jest lekki (na pewno mniej niż 50kilo)
W instrukcji jest napisane 320ml lub oil level 90mm (fully compressed, spring
removed) czyli że zalewam od góry 320 ml i powinno być 90mm od lustra oleju do górnej krawędzi lagi bez sprężyny? Co to znaczy fully compressed?
Zawieszenie to Kayaba 36mm od motoru KX 100 B z tym że ma być miękkie pod enduro, toru nie zobaczy i jeździec jest lekki (na pewno mniej niż 50kilo)
Więcej grzechów nie pamiętam...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
fully compressed - znaczy dosłownie "w pełnym ściśnięciu" a więc jak masz wyjętą sprężynę, złożone dwie części amortyzatora czyli goleń i rurę zewnętrzną, zjeżdżasz zewnętrzną rurą do samego końca i wtedy zalewasz olejem i dokonujesz pomiaru od lustra oleju do krawędzi rury zewnętrznej. Obrazuje to rysunek poniżej. Pamiętaj aby zapompować olej wewnętrzną sztycą a później mierzyć. Co do wartości poduszki powietrznej to są pewnie widełki, możesz zalać do poziomu 110mm wtedy uzyskasz efekt "miększego". Możesz trochę poeksperymentować z tą wysokością.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 66
- Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam zabieram się ze zimowe przejrzenie zawieszenia ( ohlins jednokomorowy ) zawsze wlewałem Motula Factor Line 5w , zawieszenia pracuje bardzo dobrze i nie mam do niego zastrzeżeń i tu moje pytanie czy wlewając rzadszy olej np 2,5w uzyskam lepszą prace zawieszenia ? Dodam że motocykl użytkowany jedynie na torze motocrossowym.
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Olej 2,5 na pewno nie wpłynie poprawnie na prace zawieszenia gdyż z jednej strony olej spowoduje iz zawias będzie miękki a z drugiej strony przyspieszy się odbicie. można temu przeciwdziałać poprawiając regulacje ale to spowoduje szybsze nagrzanie sie oleju przez co zmniejszy sie jego gęstość i zawias szybciej utraci możliwości tłumienia odbicia.
skoro zawias pracuje poprawnie eksperymentowanie jest zbędne , ważniejszą rzeczą jest dostosowanie ustawień zawieszenia do aktualnych warunków na torze.
skoro zawias pracuje poprawnie eksperymentowanie jest zbędne , ważniejszą rzeczą jest dostosowanie ustawień zawieszenia do aktualnych warunków na torze.
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
czy aby na pewno ? o ile pacjent ma ochotę to może spróbować rzadsza oliwa z reguły poprawia szybszą pracę zawiasu - fakt ze tłumienie zmieni swoje parametry ale też oliwa będzie dalsza od zjawisk kawitacji ,co do temp ? oliwa oliwie nie równa porównując parametry tłumienia w temp 40 /100 stopni można się delikatnie zdziwić . Niczego nie sugeruję ale oczekiwałem czytając ten post sensowniejszej odpowiedzi wyjasniajacej wiecej aspektów .marek antczak pisze:Olej 2,5 na pewno nie wpłynie poprawnie na prace zawieszenia gdyż z jednej strony olej spowoduje iz zawias będzie miękki a z drugiej strony przyspieszy się odbicie. można temu przeciwdziałać poprawiając regulacje ale to spowoduje szybsze nagrzanie sie oleju przez co zmniejszy sie jego gęstość i zawias szybciej utraci możliwości tłumienia odbicia.
skoro zawias pracuje poprawnie eksperymentowanie jest zbędne , ważniejszą rzeczą jest dostosowanie ustawień zawieszenia do aktualnych warunków na torze.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Panowie lepkość, a nie gęstość oleju ma wpływ na pracę zawieszenia.
Nie ma żadnego związku gęstości z lepkością.
Nie ma żadnego związku gęstości z lepkością.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 66
- Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Ok dzięki Panowie za porade to zostanę przy 5w ale odżałuje na oryginalny olej Ohlinsa i zobaczę czy będzie różnica
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: czw, 11 gru 2014, 12:45
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Koledzy , jestem w trakcie wymiany simeringów w przednim zawieszeniu i tu zonk . mam suzuki rm 250 z 1992 roku podaje pełny numer rj15a-103237. Według wszystkich informacji powinny być o rozmiarze 45x57x11 ale niestety nie pasują. Zmierzyłem stary i na moje oko to mam 39x53x8 Może ktoś zna temat czy mam jakieś inne lagi {czytaj ktoś je wymienił na inne} bo nie mogę znaleść nowych. Na lagach mam numer x886 i 096 jak coś to mogę podesłać parę fotek.