Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Jezeli interesuje Cie wysylka, to na forum jest Marek Antczak, ale on mieszka w Niemczech i jest tez uzytkownik Motodiabel z serwisu zawieszen Motodiably w Szczecinie. Obaj godni polecenia.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Pacjent Kawasaki kx 125 z 1999r
Problem tylny amortyzator, a mianowicie motocykl skakał jak piłka, rozebrałem amor okazało się że jest zero płynu wymieniłem uszczelniacze zalałem olejem napompowałem a motocykl dalej tak samo skacze jak w momencie gdy nie miał w ogóle oleju co może być przyczyną? Dodam że nie reaguje na regulacje.
Problem tylny amortyzator, a mianowicie motocykl skakał jak piłka, rozebrałem amor okazało się że jest zero płynu wymieniłem uszczelniacze zalałem olejem napompowałem a motocykl dalej tak samo skacze jak w momencie gdy nie miał w ogóle oleju co może być przyczyną? Dodam że nie reaguje na regulacje.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Moze być wiele przypadków dlaczego nie działa amortyzator na regulacje, w pierwszej kolejności nasuwa mi się na myśl mechaniczne uszkodzenie śrubki która reguluje wysuniecie się iglicy lub samo zapieczenie sie iglicy w sztandze tłoczyska . Jest tez tak częsta przypadłość jeśli ktoś nie umiejętnie zeszlifował górna cześć sztangi w okolicy zanitowanej nakrętki to jest taka możliwość iz ze środka wysunie się tulejka która jest odpowiedzialna za zamkniecie przepływu oleju w okolicy dolnego otworu . Sa tez inne opcje jak poskładany źle seting na tłoku i olej płynie sobie w dwa kierunki bez żadnego oporu . Teorii może być wiele , proponuje rozebrać jeszcze raz ,rozłożyć wnętrze amortyzatora , zakręcić śrubkę regulująca odbicie i dmuchnąć od góry w celu sprawdzenia czy iglica zamyka przepływ oleju . Pozdrawiam
Zdajecie dzięki Motodiably suspension
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Za ponowną rozbiórkę zabiorę się w pn i takie pytanie czy shimy powinny zakrywać szczelnie otwory w tłoczku? Da się dokupić pojedynczą shimę jeśli tak to gdzie i jaki byłby jej koszt? Wiesz może jaką średnicę (po zewnątrz) powinna mieć największa shima w tym amortyzatorze?
Jeśli chodzi o wysuniętą tulejkę odkręcałem to pneumatem co spowodowało że zerwało ostatnią nitkę gwintu (i poprawiłem pilnikiem) więc raczej nie ma mowy że zebrałem za dużo materiału
Jeśli chodzi o wysuniętą tulejkę odkręcałem to pneumatem co spowodowało że zerwało ostatnią nitkę gwintu (i poprawiłem pilnikiem) więc raczej nie ma mowy że zebrałem za dużo materiału
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Wygląda to wszystko mniej więcej tak . Pojedyncze blaszki można dokupić, 1-3 euro szt , w twoim przypadku może tak być ze źle poskładałeś i pewnie jest gdzieś luka , wiec sprawdź to w pierw sugerując sie obrazkiem , zwróć tylko uwagę ze blaszki znajdują sie po dwóch stronach tłoka . Rysunek poglądowy z innego amora
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Ile kliknięć ma mieć regulacja powrotu w zawieszeniu WP MXMA 4860 rok 2010 model exc?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Problem rozwiązany - tłoczek był założony do góry nogami i shimy nie uszczelniały
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
370 plus druga komora do pełna http://www.tech-care.com/suzuki.phpandzej pisze:Witam. Ile oleju należy nalać do każdej z lag w Suzuki RMZ 250 2009 ??
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: wt, 8 lip 2008, 18:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Mam duży problem. Uszkodziłem lagę w swoim zawieszeniu w crf 450 2005r. Jako, że ciężko kupić samą lagę, kupiłem całe zwieszenie, jednak okazało się że jest 1,5cm wyższe. Rozebrałem je chcąc przełożyć po prostu lagę do swojego i okazało się, że laga jest jakieś 0,5 cm dłuższa powyżej górnego pierścienia. Poniżej są mniej więcej takie same. Pytanie brzmi czy mogę przełożyć te lagi do swoich goleni bez obaw? Czy będzie to dobrze działać?
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
1. z jakiego motocykla pochodzi te nowe zawieszenie ?
Jeśli rura jest tylko 0,5 cm dłuższa od oryginalnego to złóż cale zawieszenie ale nie lej oleju oraz nie zakładaj sprężyny a po zamknięciu ściśnij całość tak abyś mógł zobaczyć czy zawieszenie uchodzi do samego dołu . Jeśli ci wyjdzie ze zawias schodzi bez problemów do samego dołu tak samo jak originale , to na pewno możesz to przekładać. Po za tym jeśli jest to zawias tego samego typu to wystarczy przełożyć środki i będzie tez dobrze
Jeśli rura jest tylko 0,5 cm dłuższa od oryginalnego to złóż cale zawieszenie ale nie lej oleju oraz nie zakładaj sprężyny a po zamknięciu ściśnij całość tak abyś mógł zobaczyć czy zawieszenie uchodzi do samego dołu . Jeśli ci wyjdzie ze zawias schodzi bez problemów do samego dołu tak samo jak originale , to na pewno możesz to przekładać. Po za tym jeśli jest to zawias tego samego typu to wystarczy przełożyć środki i będzie tez dobrze
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: wt, 8 lip 2008, 18:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Kupione zawieszenie jest niby też od crf ale mam co do tego wątpliwość. Moja zawiecha jest z roku 2005 a ta co kupiłem to prawdę mówiąc nie wiem z którego rocznika. Środki są niestety trochę inne tzn. te co kupiłem ten kielich na końcu mają z dużymi :"okienkami" tak jak na tym zdjęciu
.
Natomiast u mnie oryginalnie są one kilka razy mniejsze. W każdym razie sprawdziłem tak jak napisałeś i lagi wchodzą do końca, testowo jedną złożyłem i na sucho wygląda, że działa prawidłowo.
Mam jeszcze jedno pytanko, czy taka tulejka jest już do wymiany czy można jeszcze ją założyć?
.
Natomiast u mnie oryginalnie są one kilka razy mniejsze. W każdym razie sprawdziłem tak jak napisałeś i lagi wchodzą do końca, testowo jedną złożyłem i na sucho wygląda, że działa prawidłowo.
Mam jeszcze jedno pytanko, czy taka tulejka jest już do wymiany czy można jeszcze ją założyć?