Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Awatar użytkownika
motodiabel
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 78
Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: motodiabel » wt, 4 sie 2015, 00:04

Do Marzocchi 45 mm zalecany jest z tego co pamiętam 7,5W spróbuj taki olej zalać powinno lekko spowolnić pracę, jednak zacznij od rozebrania całości i sprawdzenia czy wszystko przy zaworach jest ok, czy nic się nie rozkręciło lub połamało.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: robsztix » pn, 17 sie 2015, 20:26

Koledzy proszę o podanie wymiaru uszczelniaczy olejowych/kurzowych do yzf 250 2009. Czy jest sens zalewać olej 2,5W, jeżeli latam głownie enduro? (Zawsze używałem 5W i nie wiem czy różnica będzie odczuwalna). Pozdro

Awatar użytkownika
motodiabel
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 78
Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: motodiabel » wt, 18 sie 2015, 01:00

48 X 58,2 X 8,5/10,5 lej 5w, amortyzator przy 2,5 będzie mniej tłumił więc efekt będzie taki, że będzie bardziej "nerwowy".

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: robsztix » wt, 18 sie 2015, 07:33

Ok dzięki motodiable ;) jeszcze tylko pytanko czy litr oleju mi wystarczy, bo z tego co pamiętam na lage ok 300ml ale nie wiem ile wejdzie w kartridż.

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: marek antczak » wt, 25 sie 2015, 22:02

Litr oleju jest toche za malo kiedy bedziemy stosowali oginalny zalecany poziom oleju , wiec najlepiej zabezpieczyc sie i 2 litry zamowic

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: robsztix » śr, 26 sie 2015, 18:04

Dzięki Marek. Pytałem w innym temacie, ale nikt nie znał odpowiedzi. Może Ty będziesz wiedział jaki rozmiar klucza pasuje do kapsla wewnątrz, 35mm czy 36mm? Pozdro

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: marek antczak » wt, 1 wrz 2015, 23:06

36 mm

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: robsztix » śr, 2 wrz 2015, 00:04

Zgadza się już doszedłem do wymiarów, dla potomnych: wewnątrz kapsla 36mm, na zewnątrz klucz 49mm. Pozdrawiam

michu13
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: śr, 23 lut 2011, 15:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: michu13 » śr, 2 wrz 2015, 20:51

Siemka, na samym dole lewej lagi mam mały odprysk na goleniu. Jak kupowałem moto lagi nie ciekły niedawno były zmieniane uszczelniacze. Jak zacząłem trochę skakać i dobijać zawias to po pewnym czasie lewa laga zaczęła się pocić, myślałem że po prostu wpadł jakiś syf, ale po dokładnych oględzinach lagi zobaczyłem ten odprysk, który zapewne uszkodził uszczelniacz ;( I pytanko, czy sama polerka lag przy zmianie uszczelniaczy załatwi sprawę, czy trzeba to jakoś regenerować, jak tak to jak, anodowanie? Odprysk jest średnicy 1mm i jest leciutkie wgłębienie. I jeszcze pytanko co do oleju, może być motul fork oil półsyntetyczny czy lepiej dołożyć do full syntetyka? moto yz 125 2005r


crouch196
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
Motocykl: KTM EXC300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: crouch196 » wt, 15 wrz 2015, 18:20

Witam. Potrzebuje serwisówki, manuala do zawieszenia WP w KTM EXC300 z 2009r, albo chociaż inf. ile oleju trzeba wlać w lagi. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: marek antczak » wt, 29 wrz 2015, 22:44

michu13 pisze:Siemka, na samym dole lewej lagi mam mały odprysk na goleniu. Jak kupowałem moto lagi nie ciekły niedawno były zmieniane uszczelniacze. Jak zacząłem trochę skakać i dobijać zawias to po pewnym czasie lewa laga zaczęła się pocić, myślałem że po prostu wpadł jakiś syf, ale po dokładnych oględzinach lagi zobaczyłem ten odprysk, który zapewne uszkodził uszczelniacz ;( I pytanko, czy sama polerka lag przy zmianie uszczelniaczy załatwi sprawę, czy trzeba to jakoś regenerować, jak tak to jak, anodowanie? Odprysk jest średnicy 1mm i jest leciutkie wgłębienie. I jeszcze pytanko co do oleju, może być motul fork oil półsyntetyczny czy lepiej dołożyć do full syntetyka? moto yz 125 2005r
Wystarczy wypolerować , co do oleju wydaje mi się ze nie będzie dla ciebie większego problemu jak kupisz olej syntetyczny .
crouch196 pisze:Witam. Potrzebuje serwisówki, manuala do zawieszenia WP w KTM EXC300 z 2009r, albo chociaż inf. ile oleju trzeba wlać w lagi. Pozdrawiam
Do jednej lagi wchodzi około 600 -650 ml dokładniej mówiąc trzeba nalać olej do pełna a następnie odpowietrzyć system a następnie ustawić poduszkę powietrzną na 100-130 mm czyli od krawędzi zsuniętych rur (bez sprężyny ) do lustra oleju powinno być 10- 13 cm.
Ostatnio zmieniony śr, 30 wrz 2015, 00:00 przez kris514, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post pod postem, brak Polskich znaków.

crouch196
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
Motocykl: KTM EXC300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: crouch196 » pt, 9 paź 2015, 18:41

Dziękuje Marku.Już któryś raz korzystam z Twojej pomocy i jestem bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”