Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Rams » sob, 10 sty 2015, 21:39

Za co jest odpowiedzialna (chodzi o działanie amortyzatora) sprężynka o nr 100 w amortyzatorze WP 4860 MXMA CC? Co się stanie gdy dam grubszą lub cieńszą sprężynkę?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Majster128 » sob, 10 sty 2015, 22:20

Zmienisz charakterystykę prędkości dobicia.
Jeśli zgubiłeś lub jest uszkodzona, to z oryginału nie powinna być droga.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Rams » sob, 10 sty 2015, 22:32

Czyli jak dam miększą sprężynkę to większa będzie prędkość dobicia?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Majster128 » sob, 10 sty 2015, 22:41

Tak, lecz nie będzie to zależność liniowa, ani mocno odczuwalna gdyż jest to moduł przeznaczony przede wszystkim do tłumienia odbicia.

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » ndz, 11 sty 2015, 14:59

Ta sprężynka oraz pakiet blaszek (Mit speed) sa w tym miejscu odpowiedzialne częściowo na twardość zawieszenia i z drugiej strony działa jako zawór kierunkowy zamykając sie w czasie ruchu powrotnego kiedy zaczyna działać odbicie (Rebound). Zakładając w tym miejscu twardsza lub miększa sprężynkę wpływamy tylko na moment rozruchu zawieszenia kiedy zawias zaczyna się uginać


yz_125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: pt, 2 lip 2010, 18:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: yz_125 » pn, 26 sty 2015, 11:13

Właśnie ogarniam płyny na przyszły sezon.

Ile wchodzi (L) oleju na tył/przód zawieszenia w YZ 250 '06 ?

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » pn, 26 sty 2015, 22:26

Olej gabli 5 W 340-350 ml na jedna stronę , kadrydze do pełna +- 200 ml i to samo z tylnym amortyzatorem do pełna aby nie było ani bąbelka powietrza +- 400 ml

Xaarkes2
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 101
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
Motocykl: KX 250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Xaarkes2 » sob, 31 sty 2015, 21:29

Mam problem z zawieszeniem w kxf 250 z 2008 roku. Przy kupnie moto wiedziałem, że uszczelniacze do wymiany i dzisiaj wziąłem się za rozbiórkę lag. Podczas zdejmowania lag zauważyłem że w lewym goleniu coś w środku lata. Po rozkręceniu okazało się, że to w kartidżu. Ten popychacz wychodzący chodził dziwnie, nie odbijał do końca, po wylaniu oleju chodzi on bardzo lekko (w drugim kartidżu po wylaniu oleju jest delikatny opór)
Po rozkręceniu kartidża zauważyłem, że to ta sprężyna w kartidżu tak hałasowała. Pytanie mam do Was, czego to była wina? Nie zauważyłem żadnych uszkodzeń. Po rozkręceniu sprawnego kartidża, jego sprężyna też tak grzechoczę.
Myślę, że może to być wina złego odpowietrzenia, ale wolę się Was zapytać.

Edit:
Ariete olejowe + all balls pyłowe to dobry wybór?
Co myślicie o oleju Agip Fork 5w? Mogę taki wziąć?

Awatar użytkownika
motodiabel
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 78
Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: motodiabel » ndz, 1 lut 2015, 22:12

Sprężyny w wyjętych cartridgeach zawsze są luźne, gdy zamykamy cartridgea są one dociskane przez olej poprzez plastikowy tłoczek. Jeżeli przy zamkniętym cart. lata sprężynka oznacza to, że nie ma w nim cisnienia, czyli jest za mało oleju. Wniosek z tego taki:
a) uszczelnienia w cart. nie trzymają i olej wydostał się z niego podczas pracy
b) źle przeprowadzona procedura zamykania (zbyt mała ilość oleju)

Stawiam na punkt (a), zweryfikujesz to pewnie przy składaniu. Uszczelniacze olejowe ariete sa ok. Allballs na pyłowe się nadadzą pod warunkiem, że są to te ze sprężynką od zewnętrznej strony.
Olej agip 5w wg specyfikacji wyląda, że jest ok. Tylko nigdzie nie piszą czy to full synteza, ale pewnie tak.
http://travel.eni.com/catalog/products/ ... _1_150.pdf

komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: komuch » ndz, 1 lut 2015, 22:39

Witam ,mam pewien problem moja suzuki ma nie orginalny tylny amortyzator co za tym idzie mam inne łożyska niż w originale potrzebuje informacji od jakiego motoru jest górne łożysko, łożysko ma takie
Wymiary
uszczelniacz 16x26x
łozysko ( na zdj sa numerki)
NR1 1,7
NR2 2,6
NR3 1,28
NR4 2,2
NR5 1
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ffb ... 9f4ec.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f28 ... a932d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db3 ... 09fcf.html

Awatar użytkownika
motodiabel
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 78
Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: motodiabel » ndz, 1 lut 2015, 22:48

Wybij z niego te tulejki i wtedy zmierz, lub pójdź do sklepu z łożyskami to pewnie Ci takie dobiorą.

Xaarkes2
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 101
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
Motocykl: KX 250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Xaarkes2 » ndz, 1 lut 2015, 22:48

motodiabel pisze:Sprężyny w wyjętych cartridgeach zawsze są luźne, gdy zamykamy cartridgea są one dociskane przez olej poprzez plastikowy tłoczek. Jeżeli przy zamkniętym cart. lata sprężynka oznacza to, że nie ma w nim cisnienia, czyli jest za mało oleju. Wniosek z tego taki:
a) uszczelnienia w cart. nie trzymają i olej wydostał się z niego podczas pracy
b) źle przeprowadzona procedura zamykania (zbyt mała ilość oleju)

Stawiam na punkt (a), zweryfikujesz to pewnie przy składaniu. Uszczelniacze olejowe ariete sa ok. Allballs na pyłowe się nadadzą pod warunkiem, że są to te ze sprężynką od zewnętrznej strony.
Olej agip 5w wg specyfikacji wyląda, że jest ok. Tylko nigdzie nie piszą czy to full synteza, ale pewnie tak.
http://travel.eni.com/catalog/products/ ... _1_150.pdf
Ok, dzięki wielkie za odpowiedź. Olej jednak wziąłem Motula, bo nie znalazłem żadnych opinii o tym Agipie.
Wg, twojej odpowiedzi z tego tematu: http://forum.motox.pl/viewtopic.php?f=1 ... 66f64#wrap
Są 3 uszczelnienia które mogły puścić. Wydaje mi się, że w moim przypadku puścił ten dolny uszczelniacz, ponieważ teraz po wylaniu oleju jest bardzo mały opór podczas poruszania tym "prętem". W sprawnym kartidżu można wyczuć delikatny opór. Jednak sprawdzę, czy cieknie dołem jak dojdzie mi olej.
Jak to jest z rozbieraniem tego i dostania się do tego kartidża? Ten gwint jest zgrzany w 4 miejscach? Uszczelniacz taki dobrać najzwyklejszy w jakimś sklepie, czy może to musi być jakiś specjalny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”