Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Maxym » śr, 26 lis 2014, 22:09

Panowie wziąłem się z bratem za regenerację przedniego zawieszenia , wszystkie uszczelniacze i tuleje ślizgowe już zakupiliśmy, sprawa ma się tak że nie pamiętam jak to się zalewało tym olejem lagę.
W instrukcji jest napisane 320ml lub oil level 90mm (fully compressed, spring
removed) czyli że zalewam od góry 320 ml i powinno być 90mm od lustra oleju do górnej krawędzi lagi bez sprężyny? Co to znaczy fully compressed?
Zawieszenie to Kayaba 36mm od motoru KX 100 B z tym że ma być miękkie pod enduro, toru nie zobaczy i jeździec jest lekki (na pewno mniej niż 50kilo)
Więcej grzechów nie pamiętam...

Awatar użytkownika
motodiabel
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 78
Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: motodiabel » czw, 27 lis 2014, 21:19

fully compressed - znaczy dosłownie "w pełnym ściśnięciu" a więc jak masz wyjętą sprężynę, złożone dwie części amortyzatora czyli goleń i rurę zewnętrzną, zjeżdżasz zewnętrzną rurą do samego końca i wtedy zalewasz olejem i dokonujesz pomiaru od lustra oleju do krawędzi rury zewnętrznej. Obrazuje to rysunek poniżej. Pamiętaj aby zapompować olej wewnętrzną sztycą a później mierzyć. Co do wartości poduszki powietrznej to są pewnie widełki, możesz zalać do poziomu 110mm wtedy uzyskasz efekt "miększego". Możesz trochę poeksperymentować z tą wysokością.


deru
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: deru » pn, 1 gru 2014, 20:47

Witam zabieram się ze zimowe przejrzenie zawieszenia ( ohlins jednokomorowy ) zawsze wlewałem Motula Factor Line 5w , zawieszenia pracuje bardzo dobrze i nie mam do niego zastrzeżeń i tu moje pytanie czy wlewając rzadszy olej np 2,5w uzyskam lepszą prace zawieszenia ? Dodam że motocykl użytkowany jedynie na torze motocrossowym.

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » ndz, 7 gru 2014, 11:26

Olej 2,5 na pewno nie wpłynie poprawnie na prace zawieszenia gdyż z jednej strony olej spowoduje iz zawias będzie miękki a z drugiej strony przyspieszy się odbicie. można temu przeciwdziałać poprawiając regulacje ale to spowoduje szybsze nagrzanie sie oleju przez co zmniejszy sie jego gęstość i zawias szybciej utraci możliwości tłumienia odbicia.
skoro zawias pracuje poprawnie eksperymentowanie jest zbędne , ważniejszą rzeczą jest dostosowanie ustawień zawieszenia do aktualnych warunków na torze.

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: P.S. » ndz, 7 gru 2014, 19:08

marek antczak pisze:Olej 2,5 na pewno nie wpłynie poprawnie na prace zawieszenia gdyż z jednej strony olej spowoduje iz zawias będzie miękki a z drugiej strony przyspieszy się odbicie. można temu przeciwdziałać poprawiając regulacje ale to spowoduje szybsze nagrzanie sie oleju przez co zmniejszy sie jego gęstość i zawias szybciej utraci możliwości tłumienia odbicia.
skoro zawias pracuje poprawnie eksperymentowanie jest zbędne , ważniejszą rzeczą jest dostosowanie ustawień zawieszenia do aktualnych warunków na torze.
czy aby na pewno ? o ile pacjent ma ochotę to może spróbować rzadsza oliwa z reguły poprawia szybszą pracę zawiasu - fakt ze tłumienie zmieni swoje parametry ale też oliwa będzie dalsza od zjawisk kawitacji ,co do temp ? oliwa oliwie nie równa porównując parametry tłumienia w temp 40 /100 stopni można się delikatnie zdziwić :roll: . Niczego nie sugeruję ale oczekiwałem czytając ten post sensowniejszej odpowiedzi wyjasniajacej wiecej aspektów .

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Majster128 » ndz, 7 gru 2014, 19:51

Panowie lepkość, a nie gęstość oleju ma wpływ na pracę zawieszenia.
Nie ma żadnego związku gęstości z lepkością.

deru
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: deru » pn, 8 gru 2014, 22:00

Ok dzięki Panowie za porade to zostanę przy 5w ale odżałuje na oryginalny olej Ohlinsa i zobaczę czy będzie różnica

bodzio 1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: czw, 11 gru 2014, 12:45
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: bodzio 1 » pt, 12 gru 2014, 00:43

Koledzy , jestem w trakcie wymiany simeringów w przednim zawieszeniu i tu zonk . mam suzuki rm 250 z 1992 roku podaje pełny numer rj15a-103237. Według wszystkich informacji powinny być o rozmiarze 45x57x11 ale niestety nie pasują. Zmierzyłem stary i na moje oko to mam 39x53x8 Może ktoś zna temat czy mam jakieś inne lagi {czytaj ktoś je wymienił na inne} bo nie mogę znaleść nowych. Na lagach mam numer x886 i 096 jak coś to mogę podesłać parę fotek.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Rams » wt, 6 sty 2015, 14:39

Gdzie w Polsce można kupić dość tanio blaszki do przedniego amortyzatora WP. Jeszcze potrzebuję kupić sprężyny w przystępnej cenie do przedniego amortyzatora WP MXMA 4860 CC wersje z enduro z Husaberga pod wagę 82kg.

Piotr1703
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 18:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Piotr1703 » wt, 6 sty 2015, 21:34

Witam. Jestem raczej przeglądaczem forum niż użytkownikiem, ale nastał czas kiedy potrzebuję pomocy.
Remontuję CZ 125/516. Stara czeska crossówka jeśli ktoś nie kojarzy.
Zabrałem się za amory i mam zagwozdkę. Jak zamontować tłok oraz ile i jakie podkładki dać na niego.

Mam cztery rodzaje podkładek. Największych jest 8 kolejno 4, 4 i 2
http://zapodaj.net/1b7ae6c711a1c.jpg.html

Tak wygląda tłok:
http://zapodaj.net/c5a5c6c3e1e42.jpg.html
http://zapodaj.net/7d021112bf327.jpg.html

W czeski manualu nie doczytałem się co i jak ma być. Nie mam też pewności czy tyle podkładek było w oryginale.
Pozdrawiam.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: amator » wt, 6 sty 2015, 21:39

bodzio 1 pisze:Koledzy , jestem w trakcie wymiany simeringów w przednim zawieszeniu i tu zonk . mam suzuki rm 250 z 1992 roku podaje pełny numer rj15a-103237. Według wszystkich informacji powinny być o rozmiarze 45x57x11 ale niestety nie pasują. Zmierzyłem stary i na moje oko to mam 39x53x8 Może ktoś zna temat czy mam jakieś inne lagi {czytaj ktoś je wymienił na inne} bo nie mogę znaleść nowych. Na lagach mam numer x886 i 096 jak coś to mogę podesłać parę fotek.
Poniżej masz numey ramy z poszczególnych lat , chyba już zauważyłes że ktoś cie przekręcił i twoje moto jest z innego roku niz 92? :axe:
250 RM 1990: à partir de RJ15A101029
250 RM 1991: à partir de RJ15A104375
250 RM 1992: à partir de RJ15A106435


Dla RM125/250 rocznik1990 Powinno być 41x53x8/9,5 ARI.056
Rozmiar 45x57x11 ARI.067 był montowany w RM125/250 91-94
Pomierz średnicę lagi - tej części pochromowanej.

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » czw, 8 sty 2015, 00:31

Rams pisze:Gdzie w Polsce można kupić dość tanio blaszki do przedniego amortyzatora WP. Jeszcze potrzebuję kupić sprężyny w przystępnej cenie do przedniego amortyzatora WP MXMA 4860 CC wersje z enduro z Husaberga pod wagę 82kg.
Potrzebne tobie części kupisz w każdym autoryzowanym sklepie KTM w twojej okolicy lub używane części zawieszeń sprężyny na polskim ebay :D
bodzio 1 pisze: "Koledzy , jestem w trakcie wymiany simeringów w przednim zawieszeniu i tu zonk . mam suzuki rm 250 z 1992 roku podaje pełny numer rj15a-103237. Według wszystkich informacji powinny być o rozmiarze 45x57x11 ale niestety nie pasują. Zmierzyłem stary i na moje oko to mam 39x53x8 Może ktoś zna temat czy mam jakieś inne lagi {czytaj ktoś je wymienił na inne} bo nie mogę znaleść nowych. Na lagach mam numer x886 i 096 jak coś to mogę podesłać parę fotek." .
Ja bym na twoim miejscu poszukał odpowiednich simeringow wg tego rozmiaru jaki pasuje do tego zwieszenia jakie posiadasz . Podejrzewam ze ktoś wcześniej podmienił zawias i teraz tak szybko nie znajdziesz skąd one pochodzą . Zmierz dokładnie średnicę rur oraz simeringow i poszukaj tego właśnie wymiaru

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”