Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: mckwadrat89 » pn, 7 kwie 2014, 21:45

ok, spróbuję, dzięki
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Konrad324 » wt, 8 kwie 2014, 01:48

Witam

Wie ktoś w jakiej kolejności są fabrycznie płytki w przednim zawieszeniu Showa z Hondy CRF lub ewentualnie jak je ułożyć aby było lepiej niż fabrycznie ??

Awatar użytkownika
motodiabel
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 78
Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: motodiabel » wt, 8 kwie 2014, 02:06

Trochę za mało informacji :) jaki rocznik i model? Musisz wiedzieć co chcesz uzyskać, a później dopiero modyfikować. Fabryka daje optymalne ustawienie dla zawodnika o średniej wadze ok 70 - 80kg. Jeśli jest za sztywno lub za miękko wtedy należy zgłębić zasadę działania zawieszenia, bądź tez trochę łatwiejsza opcja - powierzyć to komuś, kto się tym zajmuje :)

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » wt, 8 kwie 2014, 21:28

Problem u wielu zawodników czy miłośników jazdy " jednośladami " polega na tym iz nie wszyscy potrafią ustawić zawieszenia aby optymalnie pracowało na bazie tego co sie posiada, do tego dochodzi czasami brak wiedzy gdzie ustawia się odbicie a gdzie twardość zawieszenia. Częste błędy powstałe podczas złego serwisowania uniemożliwiają również uzyskanie optymalnego ustawiania ponieważ złe złożenie np gabli powoduje iz nawet bazując na oryginalnych ustawieniach jesteśmy daleko od ideału. W ciągu jednego dnia treningowego lub uczestnictwa w zawodach trzeba ustawiać co najmniej dwa trzy razy zawieszenie tak aby dopasowywać się stale do aktualnych warunków ( stanu ) toru . Polecam to zapamiętać. :D Temat jest jak rzeka i można by wymieniać bez końca problemy czy błędy :?


bartwer
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: ndz, 5 lip 2009, 13:30
Motocykl: WR 200R
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: bartwer » śr, 9 kwie 2014, 08:21

Ponowie pytanie do Marka bo się zakopało ?

Chciałem podziękować Markowi za dobrą radę. DZIĘKUJE. Po zastosowaniu tej podkładki jest lepiej. Nie jest to co chciałbym od tego zawieszenia ale cóż trzeba być i z tego zadowolony. Mam pytanko jak taka podkładka wpływa na pracę amortyzatora ? Czy mogę zastosować jeszcze większą ?

Kolejna sprawa:
Witam
Muszę się przyznać że z niewiedzy, braku doświadczenia, głupoty podczas regeneracji popsułem zawieszenie w motocyklu CR 250 z 1997r.
A dokładniej nie doczytałem w serwisówce że przy skręcaniu dampera należy dokręcić ręcznie centralną śrubę zostawić 1,5-2 mm luzu, a potem za kontrować kontrą. Ja zrobiłem to tak że od razu skręciłem śrubą. No i zablokowałem na maxa regulację odbicia. Regulacja tak się przez to dokręciła że nie idzie jej popuścić. Aluminiowym popychaczem nie idzie tego odkręcić już się trochę wyrobił i dalej boje się to ruszać. Co z tym zrobić ? Idzie rozebrać tłoczysko żeby się dostać jakoś do tej regulacji ?

Można powiedzieć że zrobiłem dokładnie jak na tym filmiku. Od 8:00. Z tym że kolesiowi nic się nie zblokowało a mi tak. Dodam że regulacje miałem max na SOFT.
https://www.youtube.com/watch?v=mm_AnjBM0w0

Kolejny Edit:
Za szybko spanikowałem. Dorobiłem stalowy "klucz" na wzór popychacza i bez problemu regulacja puściła. Działa bardzo dobrze w pełnym zakresie. Tylko się zastanawiam dlaczego ona się dokręciła powinna puszczać na "klikach".

Hofciu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: śr, 23 lip 2008, 23:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Hofciu » ndz, 13 kwie 2014, 23:44

Posiadam Honde CRF 450R 2010 rok z zawieszeniem dwu komorowym podajże, ktoś zmienił lagi na czarne i sprężyny na promaxa, efekt jest taki że zawias gdy zrzucę motocykl z podnośnika to amortyzator siada pod ciężarem motocykla jakieś 5-7cm i gdy go wginam to odbija do tego samego momentu a te parę cm siedzi, wydaje się strasznie twardy chodź podczas jazdy wybiera dziury całkiem nieźle, chodź nie pracuje w pełnym zakresie. Czego to może być wina ? za krótkie sprężyny ?

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » pn, 14 kwie 2014, 23:27

Podejrzewam ze masz za krótkie sprężyny. Sprężyny urywane przez Promax słyną z tego iż z czasem robią sie krótsze lub nie odpowiadają podanej wartości na sprężynie czyli mogą być tez za miękkie .

Katsumoto
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 21 maja 2009, 13:03
Motocykl: KTM 200 EXC
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Katsumoto » śr, 16 kwie 2014, 19:28

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy ma sens tuning zawieszenia w exc 200 z 2004 roku? Jakie są możliwości i efekty po przeprowadzeniu takiego zabiegu już nie tak młodym motocyklu.

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » śr, 16 kwie 2014, 23:57

Sens jest zawsze , decyzja należy od ciebie i zasobów budżetowych oraz jak długo chcesz czy planujesz zatrzymać ten motocykl. Tuning nie jest tani wiec zastanów sie czy motocykl ( jego stan techniczny ) wart jest takiej inwestycji oraz jak wielki problem masz z praca zawieszenia .

motoandrzey
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 21:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: motoandrzey » sob, 19 kwie 2014, 10:08

W jaki sposób sprawdzić twardość przednich sprężyn w exc 525 03r wp48. Nie ma na nich żadnych oznaczeń.
Na jakim poziomie powinno być lustro oleju, bo serwisówka mówi 110mm a w internecie znalazłem informacje że 110-130
Czy można modyfikować twardość amortyzatorów usuwając część górnych podkładek?

Podobnie tylna sprężyna, jest na niej jakieś oznaczenie, jeśli tak to w którym miejscu ?

Pozdrawiam, mam nadzieję że nie za dużo pytań jak na pierwszy raz :)

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » sob, 19 kwie 2014, 20:49

Oryginalnie w twoim motocyklu były zastosowane sprężyny w gablach 4,2 oraz na tyle sprężyna 71-90 . Poziom oleju jaki powinien sie znajdować to taki jaki podałeś i wynosi on 110-130 ( odległość od krawędzi zsuniętych gabli do lustra oleju ) czyli można nalać więcej oleju lub mniej. Jeśli jest u ciebie jakiekolwiek oznaczenie ,znajdować powinno się na środku sprężyny , napis widoczny od zewnątrz np.


motoandrzey
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 21:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: motoandrzey » ndz, 20 kwie 2014, 13:30

Jak mogę rozpoznać rodzaj sprężyn, czy na podstawie grubości pręta można stwierdzić jaka to sprężyna ?
Zawieszenie wydaje mi się za twarde, dopiero po ustawieniu lustra na 130mm i usunięciu górnych podkładek 10 mm i 5 mm zaczęło pracować w miarę poprawnie.


Znalazłem taki wykaz:
SPRING 3,8N/MM SET D=4,9MM
SPRING 4,0N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,2N/MM SET D=5,0MM
SPRING 4,4N/MM SET D=5,1MM
Czy można się nim sugerować przy sprawdzaniu sprężyn ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”