cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: metalbeast » ndz, 1 mar 2009, 13:03

Korzystając z wolnego czasu przeglądam forum w poszukiwaniu odpowiedzi na powyższe pytanie. Do tego schematy budowy góry silnika i klaruje mi się co i jak. Jako iż mam pojęcie jako takie o mechanice i zawory w suzuki sam sobie reguluje, to myślę ze czas zabrać się za moj nowy nabytek i zobaczyć co w nim siedzi.
Ciągle jest opcja oddać do mechanika, ale kurcze, jakoś nie mam przekonania, poza tym lubie sam dokladnie wiedzieć co i jak mam zrobione ;]

Z oględzin wynika, że chyba muszę zdjąć bak i na pewno osłony boczne, do tego wydech i gaźnik.
Spuścić płyn przy pompie, tam w najniższym punkcie. Ale czy coś jeszcze moze mnie po drodze zaskoczyć? niby to wszystko wygląda prosto i logicznie, ale muszę być pewny.
BANDIT

Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: Dlugi » ndz, 1 mar 2009, 13:19

a w czym to bedziesz sciagal w URSUSIE ??
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: enduroguy » ndz, 1 mar 2009, 14:04

Tak jak napisales i jak sciagasz, zeby zmienic tlok, to olej sciaganie glowicy, bo to tylko niepotrzebne koszta (szczegolnie jak masz metalowa uszczelke, a nie oringi vitonowe). Czesto trzeba tez odkrecic chlodnice, bo przewod, ktory je laczy uniemozliwie uniesienie gara.
Pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

predator
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 6 lip 2006, 21:00
Motocykl: KTM SXF 250 '07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kasinka Mała | Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: predator » ndz, 1 mar 2009, 14:10

Wymiana tłoka nie powinna byc robiona z silnikiem w ramie, owszem jest to mozliwe. Ale w normalnych warunkach lepiej wszystko wyjac. No i najpierw trzeba dobrze umyc wszystko. Cylinder dodatkowo (Przynajmniej w ymaasze i ktm ) jest polaczany z zaworem wydechowym, wiec trzeba rozkrecic.

Pozdro
Jest:
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: enduroguy » ndz, 1 mar 2009, 14:11

W jakim celu wyjmowac silnik z ramy? W setce ktm'a nic nie trzeba rozkrecac, bo bolec od cylindra "wsuwa sie" w bolec od zaworu przy zakladaniu gara.
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: ecik » ndz, 1 mar 2009, 14:16

Dokładnie przy samej wymianie tłoka nie trzeba wykładać silnika bo po co?
Jest dobre dojście w szczególności w 125 która umożliwia bezproblemową zmianę tłoka.

Autor tematu
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: metalbeast » ndz, 1 mar 2009, 14:27

czyli sciągam góre (bak plastiki, ewentualnie chłodnice) odłączam kruciec ssący (chyab bez wyjmowania gaźnika?), sciągam dyfuzor i luzuje tylko 4 śruby od cylindra?
a co z zaworem wydechowym? nie poprzestawia się coś tam? wiem, że to prosta konstrukcja ale wole się upewnić.

No i z garem z przykręconą głowicą śmigam do zakładu na wymiarowanie?
BANDIT

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: bulamoto » ndz, 1 mar 2009, 15:05

enduroguy pisze:W jakim celu wyjmowac silnik z ramy? W setce ktm'a nic nie trzeba rozkrecac, bo bolec od cylindra "wsuwa sie" w bolec od zaworu przy zakladaniu gara.
pzdr
Silnik lepiej wyjac i robic go na stole, w miejscu dobrze oswietlonym, gdzie ma sie do jego kazdej czesci dobry dostep...inaczej siedzisz przy nim skulony i kombinujesz. Ja osobiscie nie polecam :wink:

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: gadzina » ndz, 1 mar 2009, 15:59

Nie zgodzę się , w setce nie ma potrzeby wyjmować całego silnika żeby sam tłok wymienić. Nie jest to aż tak skomplikowana sprawa. Nie wyobrażam sobie żeby zawodnicy co wymianę tłoka wyciągali silnik z ramy!!!

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: weteran » ndz, 1 mar 2009, 16:42

Jak do tej pory tylko jeden silnik wyciągałem z ramy aby wymienić tłok. Był to silnik z motocykla Husaberg z 2002 roku. Dla nie wiedzących napiszę, aby wymienić w tym motocyklu tłok trzeba rozpołowić silnik. Każdy może robić jak uważa, moje zdanie: (podejrzewam, że większość tu się zgodzi) uważam, że akurat w tym motocyklu lepiej to zrobić w ramie. 1 po co marnować czas na wyjęcie, a potem ponowne zamontowanie tego silnika w ramę. 2 w ramie silnik stoi stabilnie, co jest ważne chociażby do odkręcenia nakrętek pozwalających wymontować cylinder. 3 nie ma żadnych trudności z wymianą tłoka, więc po co robić sobie dodatkową niepotrzebną robotę.

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: superpimp » ndz, 1 mar 2009, 16:46

W 125 cylek jest malutki można spokojnie z tym robić w moto, dostęp też jest bardzo dobry. JA osobiście uważam że niema sensu dokładać sobie roboty.

danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cylinder - na co uważać przy ściąganiu

Post autor: danzel » ndz, 1 mar 2009, 17:30

w yamaha 125 noł problem, pozatym dobranie sie do cylindra chyba wiecej zajmuje niz sama wymiana tłoka
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”